Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Ducktales på dvd?

edited April 2006 in Donaldisme

Den nyeste nyhenden forteller:
"Den populære TV-serien «Ole, Dole og Doffen på eventyr» blei for ikkje så lenge sidan gitt ut på DVD for første gong."

Fabelaktig! Det er jo dette som burde vært nyheten.

Er det noen somhar sett boksen i norske butikker?

«1

Comments

• edited November -1

Den kom vel ut (i USA) i november, så eg kom vel fram til at det var så lenge sidan at det ikkje kunne leggjast inn som nyheit :-)

• edited November -1

har denne boksen :) - kjøpte på DVDstrax.com som importerte den fra USA. Engelsk tekst såklart (sone1) - artig å se, men savner episoden/episodene der Skrue og guttene var oppi en eller annen vulkan som har flere gullskiver på veggen, av en eller annen grunn, så blir alle skivene dreiet rundt og mye skjer... husker ikke hva denne heter... men håper at volume 2 og volume 3 kommer snart :-)

• edited November -1

Jeg har ikke kjøpt dvden, men jeg syntes også at det var dumt at de ikke tok med piloten (de 5 første episodene, de med vulkanen)...

• ACAC
    edited November -1

Dem har de vel glemt i farten...
    Undskyld, men det lyder ikke særlig gennemtænkt af udgiveren..

• edited November -1

Tror ikke de har glemt dem, men sånn som jeg har lest så var det fordi at piloten egentlig var ment som en film i 5 deler da den ble lagd. Så de regner dem ikke som episode 1 til 5, det er nummer 6 som er nummer 1 på en måte...
    Idiotisk.

• edited November -1

De fleste pilot-episoder på tv-serier pleier å være litt ekstra lange

• edited November -1

Tror ikke man skal være for raskt ute med å dømme utgivelsen. Den er absolutt svært godt gjennomført, og jeg anbefaler alle fans av DuckTales til å kjøpe den. Herlig nostalgi. Til poenget med de piloten, så er det følgende grunn til at den ikke er med:
    Pilot-"episoden" var som tidligere nevnt ment som en "film", eller en langepisode i fem deler, og regnes derfor ikke med som en episode, iallfall ikke i denne utgivelsen. Dette ble diskutert heftig da boksen kom ut, men jeg mener å ha lest at de fem episodene SKAL komme med i et av de kommende volumene (kommer vel 4 volum).

• edited November -1

Bra det da i alle fall :)
    Men så klart hadde det vært fint å ha dem først, siden det er de som forklarer hvorfor Ole, Dole og Doffen bor hos Skrue.

• edited November -1

Er det snakk om:

001 Don't Give Up The Ship
    002 Wronguay in Ronguay
    003 Three Ducks of the Condor
    004 Cold Ducks
    005 Too Much Of A Good Ting

Det er de 5 første episodene som hører sammen. Er en av scenene der gulvet raser sammen som er med i introen fra den. Tror det er i siste del da vulkanen sluker gullplatene.

• edited November -1

Akkurat de episodene ja :)

• edited November -1

håper seriøst på at de fem episodene kommer med... lenge siden jeg så dem ;)

• edited November -1

Har alle episodene på tre dvder jeg, hihi. Elendig kvalitet da men :)

• edited November -1

Selvsagt synd at de fem episodene kom med i første volum hvor de hører hjemme, ja, men først og fremst gleder jeg meg over at DuckTales blir gitt ut på DVD - til tross for at det i mange år ikke så slik ut. De fem episodene kommer nok ut i et kommende volum, og da skal jeg si meg fornøyd med det. Skulle de mot formodning ikke komme med, kan man iallfall begynne å skrike.

• edited November -1

Ble det ikke laget 101 episoder og èn film?

• edited November -1

Jo :)

• edited November -1

Ser ut til at vol. 2 kan komme i november.

http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5530

• edited November -1

Har ikke noe ny info om Ducktales, men det ser ut som de neste Disney animasjonsseriene som kommer ut i bokssett er:

Darkwing Duck http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5710

og

Tale Spin http://www.tvshowsondvd.com/newsitem.cfm?NewsID=5709

• edited November -1

Ai, ai, ai. Trur ein må kjøpe seg blakk på DVD-ar snart. Darkwing er konge. Og Tale Spin går eg ut frå at dei fleste Don Rosa-fans her inne vil seie at er eit obligatorisk kjøp? :-)

• ACAC
    edited November -1

At Don i sin tid skrev pilot-afsnittet til tale Spin (her kan man virkelig se mening i udtrykke pilot-afsnit) er vel ikke en særlig vigtig grund til at købe serien - snarere at den er rigtig god - for mit vedkommende nok forbundet med meget nostalgi
    Bum bum bum bum - åh-eh-åh Luftens Helte - åh-eh-åh Luftens Helte - eventyret er begyndt og du kan hænge på
    (Sitrer stadigvæk på ryggen af mig som dengang når jeg sad foran TV hver fredag aften)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?