Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

I disse påsketider

edited March 2006 in Donaldisme

Er det noen her som husker den innretningen som fulgte med i Donald for noen år siden som kunne omdanne **kokte** **egg** til **firkantegg** ?

Det er det beste jeg noensinne har fått i donald.
Pent etterfulgt av juletreet som kunne gro krystaller, og den grønne marken Kåre som ble tatt av støvsugeren (rest in peas).

«1

Comments

• edited November -1

Hugser alle med glede (kanskje ikkje Kåre). Firkanteggomdannaren fungerte jo faktisk bra, og joletreet med krystallar var jo fantastisk!

• edited November -1

...men nå har jo Tekma-shooteren kommet, så hva skal man med firkantegg og krystall-juletre???

• edited November -1

ANDonym skreiv:

...men nå har jo Tekma-shooteren kommet, så hva skal man med firkantegg og krystall-juletre???

...Tekma-shooteren skal jeg egenhendig ro ut på Tromsøflaket og senke, innstøpt i en 14 tonns-sementblokk.
    Jeg er såååååååååååååååååååå lei å få søppel **KLISTRET** fast i bladet jeg kjøper i dyre dommer.

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Hadde jeg vært ung i dag ville nok jeg ha falt for den også :)

Men det juletreet var jo et rent eksperiment! Det tok lang tid, og det var spennende å følge med på utvikligen av det.

• edited November -1

Nei, nei, nei!!! Det var for all del ironi!!!
    Tekma-shooteren er en av de teiteste og kjedeligste ekstraene vi har fått i bladet. Ved siden av Bey-blade,dracooheads, dracoobeans osv. (Det verste er at jeg husker disse navnene også!)

• edited November -1

Et av de beste "ekstrating-minnene" mine er det klistremerke-albumet som var i Donald-bladet på slutten av 90-tallet en gang. Det var saker!

• edited November -1

MatsGull skreiv:

Hadde jeg vært ung i dag...

No risikerer du å erte på deg ein god del av dei andre medlemmene på forumet. :-)

• edited November -1

Marken Kåre var en klassiker, han ble faktisk tatt av støvsugeren her i huset også.

• edited November -1

Ha ha, det er nok universielt!

Den neste marken som kom, den oransje, klarte aldri å fylle Kåres slimspor.

• edited November -1

Riktig. Ormen Willy var ikke et like bra navn heller.

• edited November -1

Meiner å hugsa at tidleg på nittitalet kom det eit tips i Donald om at det går an å skjære eit firkanta hol i brødskiva og leggja den rett i panna.

Hugsar at i 2002 eller deromkring kom det ein Dracco Spin i Donald. Den fekk meg til å sende følgjande tekstmelding til dåverande redaksjonsmedlem Stefan Langfors: «Kva seier det om meg at eg brukte ti minutter på å skjønne korleis denne Dracco Spin-en eigentleg virker?»

Hm, trur at min favorittekstrating nokonsinne må vera ... hm, om ein ikkje reknar med ekstrahefter trur eg at eg går for Jorden Rundt med Donald Duck & Co-plakaten.

Og då eg var ung og naiv, digga eg faktisk desse samlekorta vi fekk i 1991 eller deromkring.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Og då eg var ung og naiv, digga eg faktisk desse samlekorta vi fekk i 1991 eller deromkring.

Kunne det ikke vært en idé at det i stedet for mye uinteressante vedlegg, kunne lages noen skikkelige fine samlekort - jfr. de som fulgte med CBL in Color ?

Hilsen en gammel og naiv

• edited November -1

Juletreet var vakkert! *mimresniff*

Men noe av det beste var Jorden rundt-plakaten (noe med følelsen av å se på den, og vite at det er mange gode historier der ute som jeg enda ikke hadde lest:) Ellers var det alltid stas med "bygg din egen pengebingelommebok" (kom heldigvis før Don Rosas tegninger, ellers hadde det vel blitt litt for mye bygging for undertegnede , all
    ære til MatsGull!)
    Er og enig med Andonym, fotoalbumet var jeg veldig glad i=) Slimslenger'n var en suksess den første gangen, men var ikke helt det samme de tre neste....

(har forresten restene etter marken Kåre (og Willy) enda, var ikke støvsugeren som var problemet, mer det at dunene datt av, og at det som er igjen er en tråd med grønt fjon)

• edited November -1

Har noen en scan av denne plakaten?

• edited November -1

På begynnelsen av 80-tallet (tror jeg) fulgte det med klipp og lim modeller i papp av Bestemors gård og pengebingen og sikkert andre bygninger jeg ikke husker lenger. (Hvis ikke ALT er innbilning da. Det er jo så lenge siden.). Tror det er mine favoritter av ting som har fulgt med i Donald.

• ACAC
    edited November -1

Vi har i hvert fald haft klip og lim modeller af Bedste gård i DK, så mon ikke også hos jer.
    Hvis nogen har serverplads et sted, tror jeg der er interesse for at lave en skandinavisk af den tyske www.seite42.de

Huske juletræet - men fik det aldrig sat i funktion, så har ingen minder om det... ved ikke om de krystaller vikrer længere.

Mine stærkeste minder om gaver i AA&Co. kntter sig til to samleserier fra 1994 - stamtræsplakaten med klistermærker til at sætte på - og serien i anledning af donalds 60-års-dag - med klistermærker - har stadig begge ting...

ja, snøfte og niffs må være på sin plads...
    minderne har jeg da lov at ha', som min gamle faster plejer å sige...

• edited November -1

Jeg føler at plakater og klistremerkesamleserier kontra helt ordinære ting som marken Kåre ikke er sammenlignbare i det hele tatt.

Selvsagt vil plakatene score høyest.

• edited November -1

OK, isåfall trur eg at eg stemmer på DVD-en som kom i DD&Co 24/04.

• edited November -1

MatsGull skreiv:

Selvsagt vil plakatene score høyest.

Jeg kunne lagt til "etter min mening". Utsagnet fikk litt krassere snert enn det var ment. :)

• edited November -1

Jeg husker godt en vannpistol vi fikk for mange år siden. Jeg rakk kun å teste den engang (på mamma) før den havnet i søpla. :(

Samleserien med Don Rosas stamtre er jo en klassiker da. I hvert fall i følge en autoritet som meg selv. :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?