Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Eggemysteriet i DD & co!

edited March 2006 in Donaldisme

Gled dere til DD & Co nr. 15 2006! Da kommer Carl Barks-klassikeren Eggemysteriet som eget hefte.:)

«1

Comments

• edited November -1

De burde ha tatt med Don Rosa sin fortsettelse i heftet også, slik de gjorde med Pygméindianerne. Det mener nå jeg da. :)

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

De burde ha tatt med Don Rosa sin fortsettelse i heftet også, slik de gjorde med Pygméindianerne. Det mener nå jeg da. :)

Ja, det hadde vært bra!

• edited November -1

... eit ekstrahefte på 56 sider, er ikkje det å overdrive ein smule?

Artig med Eggemysteriet, men den historia er jo trykt opp til det evinnelege. Er vel berre åtte år sidan sist den stod på trykk?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Jo større, jo bedre. :)

Men jeg regnet ikke antall sider heller, men hvor god leseropplevelse det ville vært. Og det ville vært en **stor** kveld for meg. :)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Artig med Eggemysteriet, men den historia er jo trykt opp til det evinnelege. Er vel berre åtte år sidan sist den stod på trykk?

62, vel og merke.

• edited November -1

Flott, da blir det en til i Eggmysteriesamlinga, inkl. Lost in the Andes !

• edited November -1

Og hva inneholder resten av Eggemysteriesamlinga di? Alle norske utgivelser?

• SvKSvK
    edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Artig med Eggemysteriet, men den historia er jo trykt opp til det evinnelege.

Enig. Det er jo mer enn nok av andre, lange Barks-historier å velge i når det er snakk om opptrykk.

• edited November -1

AuDON McDUCK skreiv:

Gled dere til DD & Co nr. 15 2006! Da kommer Carl Barks-klassikeren Eggemysteriet som eget hefte.:)

Da burde de gjøre som i 1990. "Eggemysteriet" som bilag i nr. 15 og oppfølgeren "Tilbake til Gufseplassen" i nr. 16+++

• edited November -1

Det har blitt en del utgaver av denne :

[Donald Duck & Co 1963-13/14/15/16/17] (1963)
    [Kjempebok 01] (1974)
    Walt Disney's Godbiter 30 (1981)
    Donald Duck & Co 1990B15 (1990)
    Donald Duck & Co 1998-26 (1998)
    Carl Barks 100 år 2 (2001)

Donald Duck & Co 2006 -15

Jeg er forsåvidt enig i at den ikke burde stå først i køen for enda et opptrykk.

• edited November -1

Gunnar And skreiv:

Feil, denne heter "Carl Barks Beste".

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Gunnar And skreiv:

Feil, denne heter "Carl Barks Beste".

Jeg bare kopierte fra COA, men det stod vel også nevnt den
    riktige tittelen der.

• edited November -1

Hvilket donaldblad (nr) har dere abbonenter kommet til? Jeg fikk ikke nr10:(

• edited November -1

donald4eva skreiv:

Det finner du nok snart på en bruktbod. ;-)

• edited November -1

donald4eva skreiv:

Jeg har fått nr. 10, og idag fikk jeg nr.14

• edited November -1

donald4eva skreiv:

Hvis du har abonnement er det bare å ringe å klage, så vil de ettersende deg det bladet du mangler.

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Nei takke meg til ett blad uten den elendige oppfølgeren der, ett produkt verden hadde klart seg ypperlig uten i mine øyne.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Guffen Delbekk skreiv:

Nei takke meg til ett blad uten den elendige oppfølgeren der, ett produkt verden hadde klart seg ypperlig uten i mine øyne.

Verden hadde heilt sikkert ikkje stoppa opp sjølv om Barks' original heller ikkje hadde blitt laga :-) Sjølv syneste eg DR's oppfølgjer er nesten like bra som originalen. Eg synes det er flott med oppfølgarar så lenge dei blir gjort bra, og DR gjer då verkeleg jobben bra!

• ACAC
    edited November -1

Sigvald, eftersom Rosas fortsættelse for nylig er udgivet i HOF, og eftersom det nærmest ville være blasfemi at dele den op som sidst, med manglende billeder til følge - så synes jeg det er fint at lost in the Andes står alene i det norske tillæg.
    Håber dette hæfte udkommer på dansk også! Men jo, det er da ikke fordi serien ikke har været udgivet nok - men det er nu også en af Barks´bedste...

• edited November -1

Selv om jeg er total motstander av disse oppfølgerene Don lager så kan jeg ""godta"" enkelte av de andre. Men denne oppfølgeren er i mine øyne en av de svakeste historiene Don noen gang har laget. Dermed hører ikke den svake historien sammen med med det mesterverket som Carl laget. Så enkel er den saken, sett fra min side :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?