Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Freddy Milton har fået egen hjemmeside

ACAC
edited March 2006 in Donaldisme

Folkens! Vi er sikkert nogen der har ventet længe på dette - (nogen måske uden at vide det) - men ja, "den store" (citat Sigvald) Freddy Milton, bror til Ingo Milton har nu lavet egen hjemmeside.
Til slut har jeg selv været involveret i processen sammen med Jesper Pedersen fra DDF(R) - Jesper har indskrevet to artikler af Göran Ribe (endnu en af de store) fra Carl barks & Co. og jeg selv har indskrevet (samt oversat) en anden artikel af samme Göran.

http://www.freddymilton.dk

I kender vel til tidsskriftet Carl Barks & co. som kørte i DK over mange år - (der er stadig restoplag)

Comments

• edited November -1

Oi, har Milton tegnet alle de figurene som er på bildet vi kommer først til?

Visste heller ikke at Fantomet-forfatteren Claes Reimerthi var dansk :-)

• ACAC
    edited November -1

Har absolut indtryk af at den Claes Reimerthi jeg kender er svensk - det er i hvert fald det sprog han skriver på :-)

• edited November -1

Ok. Da er han nok mest sannsynelig svansk ;-)

• edited November -1

AC skreiv:

Har absolut indtryk af at den Claes Reimerthi jeg kender er svensk - det er i hvert fald det sprog han skriver på :-)

Reimerthi høres da ikke svensk ut, så han har nok også ikke-svensk bakgrunn.

• edited November -1

Litt avsporing her synes jeg. Etter min mening er hjemmesiden utrolig flott og innholdsrik - og det helt fra starten ! Litt av en produksjon Milton har hatt i sin karriere.

• edited November -1

Helt enig med Gunnar! Freddy har fått en fin hjemmeside (omsider.....).

• edited November -1

Gunnar And skreiv:

Litt avsporing her synes jeg. Etter min mening er hjemmesiden utrolig flott og innholdsrik - og det helt fra starten ! Litt av en produksjon Milton har hatt i sin karriere.

Ja, men AC/DDF(r) bør nok stå på for at det fra den hjemmesiden linkes til COA med oppslag på Miltons samlede Disney-produksjon. Det er tross alt det han er mest kjent for, i hvert fall i DDF(r)-miljøet.

• edited November -1

Det synes jeg Freddy får avgjøre selv! Han har produsert serier siden 1974 (minst!), både alene og sammen med broren Ingo - i tillegg til andre oppdrag som tegner. Hans Disney-produksjon er egentlig bare en liten del av dette.

• edited November -1

Når ein privatperson lager ei heimeside for å presentere seg, synest eg det verkar litt tåpeleg om ein organisasjon skal «stå på for» å få noko inn på den sida ...

Og berre for å få den saka ut av verda: Claes Reimerthi er født i Ystad (for over femti år sidan) og har difor sannsynlegvis vore svensk heile livet.

Og eg er einig med alle som har sagt at denne heimesida ser veldig bra ut. Har ikkje hatt tid til å sjå nøye gjennom den enno, men det verkar imponerande.

• ACAC
    edited November -1

I DDF(R)-miljøet er Freddy vel mest kendt for at have stiftet og redigeret CB&Co. (det er reelt det der har skaffet Freddy sin position som æresmedlem 111) - for at have lavet serier om Søren Spætte og Familien Gnuff. Hans serier med ænder er berømte i Holland, ikke i Danmark - først for nylig er de sådan rigtig begyndt at dukke op. Forlaget dengang i 70'erne kunne åbenbart ikke ta' at Freddy fortalte dem nogle sandheder på siderne i CB&Co. så desværre for os gik han til Holland. Vi har så fået serierne siden og igennem Villiamsverden.
    Dekalog over Janteloven er så forresten den helt store forkromede serie af Milton - efter min mening.

• ACAC
    edited November -1

Har fået at vide (af Freddy) at et antal historier som ikke udkom i DK i bladet Søren Spætte (fordi bladet gik ind/lukkede) udkom i Norge i 1985 - bl.a. i nr. 4 8 og 10. Hvis nogle af jer har eller kender til bruktboder der har dubletter/eksemplarer af disse blade til salgs er jeg vældig interesseret i en privat melding (for jeg nærmer mig nok off-topic-muren)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?