Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Kæmpe figursamling på Ebay.

edited March 2006 in Donaldisme

Mens auktionen stadig kan ses, synes jeg I skal have glæde af at nye dette syn, som nok kun er 'One's in a lifetime'. Køb nu prisen var iøvrigt $399.000!
Se auktion her: http://cgi.ebay.com/Mickey-Mouse-Collection-with-Cabinetry_W0QQitemZ6613683396QQcategoryZ138QQrdZ1QQcmdZViewItem

«1

Comments

• edited November -1

********Dåååååån!********

Sikle sikle!:-P

• edited November -1

Bare et lite problem, trenger en ny kåk bare for samlingen + penger å kjøpe den for da :)

• edited November -1

Bernie skreiv:

Bare et lite problem, trenger en ny kåk bare for samlingen + penger å kjøpe den for da :)

Donaldfigurer er mer interessante. Tror ikke at DR som ellers samler på slikt, er så interssert i akkurat disse.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Donaldfigurer er mer interessante. Tror ikke at DR som ellers samler på slikt, er så interssert i akkurat disse.

Og hva har det å gjøre med saken? (Sorry, måtte bare spørre...)

• edited November -1

Som alle andre samlarar er Don Rosa veldig, veldig sær. Don Rosa interesserer seg berre for ender, difor samler han berre på ender. Men det betyr ikkje at Donald-figurar er meir interessante. Det betyr berre at Donald-figurar er meir interessante dersom du er Don Rosa. For andre samlarar kan då Mikke-figurar vera minst like interessante.

• edited November -1

Teller andre samlere ??? :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Bernie skreiv:

Den responsen der ga over 209 på Teitometeret... Og det som bare går til 100...

*slår meg for pannen*

• edited November -1

:)

Men er det ikke litt sånn amerikansk å samle på alt det der (unnskyld uttrykket) juggelet. Hvis en ser på ebay og andre slike plasser så omsettes det mere BurgerKing begere med Donald figurer enn det selges gamle og nye kvalitetstegneserier. Hva er de tenker på borte i det landet der når de er mere opptatt av ""innpakning"" på matvarer enn sin egen trykte tegneserie kulturarv ??

Dette ikke ment for å diskreditere de som liker og samler på figurer, men mere en betraktning om de der borte på andre siden av dammen.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

:)

Men er det ikke litt sånn amerikansk å samle på alt det der

Vel, det er ikke bare amerikanere som samler på slikt. En av de største samlinger av Disney-gjenstander befinner seg i Sverige: Åbergs MUSeum:

http://www.abergsmuseum.se/

• edited November -1

Einherje skreiv:

Sigvald skreiv:

Bernie skreiv:

Den responsen der ga over 209 på Teitometeret... Og det som bare går til 100...

*slår meg for pannen*

Nå var du stygg!

SGJR's DR-dyrkelse er vel ikke ukjent, og hvorfor skulle han da ikke passe på å putte DR inn i alle passende (og upassende) tråder?

• edited November -1

...det er sant. Det er faktisk **logisk** når jeg tenker meg om at DR skal nevnes i alt som kommer på trykk.
    Får SGJR noensinne jobb med å trykke opp bibelen, så kommer det vel et innlegg der at det var Keno som labba på Genesaretsjøen og ikke den feilaktige nevnte sønnen til Sjefen.

• edited November -1

Einherje skreiv:

Får SGJR noensinne jobb med å trykke opp bibelen, så kommer det vel et innlegg der at det var Keno som labba på Genesaretsjøen og ikke den feilaktige nevnte sønnen til Sjefen.

Eventuelt ville Matteus 14 vært utvidet med en kommentar om at Don Rosa ikke ville latt slike urealistiske og harry ting skje i historiene sine (med mindre tiden er fryst av en tidsstoppeklokke, selvsagt).

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Bernie skreiv:

Rent nøkternt så kan vi vel være enige om at Don Rosa ikke er alle tings målestokk. Så da er spørsmålet; //er// Donaldfigurer mer interessante enn Mikkefigurer. Det er selvsagt helt avhengig av hvem man spør, men går det an å si noe generelt om dette?

• edited November -1

Mikke er mer interessant som figur (--->utseende) Han har jo framfor noe vært selve symbolet på Disney, og hvem kjenner vel ikke igjen de tre karakteristiske sirklene? Eller kortbuksene med knapper? Om ikke annet, har han en mye høyere symbolverdi enn Donald.

• edited November -1

andungen skreiv:

Mikke er mer interessant som figur (--->utseende) Han har jo framfor noe vært selve symbolet på Disney, og hvem kjenner vel ikke igjen de tre karakteristiske sirklene? Eller kortbuksene med knapper? Om ikke annet, har han en mye høyere symbolverdi enn Donald.

Enig i det, men når det gjelder personlighet syns jeg Donald er mer interresant.
    Mikkes personlighet er ærligheten og fornuften selv og han gjør alltid det rette.
    Når vi snakker om Donald, kan vi nesten aldri forutse hva Donald kommer til å gjøre. Han er etter min mening mye mer menneskelig enn Mikke. For å sitere Byron Ericson: «Mikke er personen du helst vil være, mens Donald er den personen du er redd du er»

• edited November -1

«Mikke er personen du helst vil være, mens Donald er den personen du er redd du er»

Der tenker jeg mange kjenner seg igjen ;P Det gjør i hvertfall jeg.

• edited November -1

hm, jeg tror vel at jeg ikke en gang har råd til frakten for dette en gang :)

• edited November -1

Den blir vel nesten dyrere enn selve figursamlingen:-)

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Joda. :)

Fra auksjonssiden:

Shipping costs: FREE

//Forsikringen// for frakten, derimot ...

Shipping insurance
    US $1,596.00 Required

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Og jeg som trodde at riks-kjendiser ikke hadde pengeproblemer. Jeg mener Se og Hør, etc. betaler da fyrstelig for intervjuer, reportasjer o.l. om deg/dere i Tufte - ikke?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?