Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Barks-intervju på DVD

edited March 2006 in Donaldisme

Jeg har nylig fått kontakt med en amerikansk video/filmprodusent som laget et intervju med Carl Barks i 1993. Kun en liten del av dette intervjuet har blitt offentliggjort tidligere (ca. 5 min). Hele intervjuet er på over 50 minutter, og deler av det har blitt gjengitt i Aults Carl Barks Conversations. Det er blitt utgitt i et lite opplag på DVD i 50 eks., men ikke for salg. Jeg har vært heldig og fått et eksemplar av ham. Et meget fint intervju, hvor vi også får se Barks tegne Donald og male på maleriet, som senere ble solgt for $ 200.000. Om det blir en utgivelse for salg er for tidlig å si noe om. Jeg får ikke lov til å gi noen detaljer vedr. dette.
Han sitter også på en del videokassetter fra Barks Europatur i 1994 !

«1

Comments

• edited November -1

Det hørtes spennende ut! La oss bare håpe at dvd`en kommer ut for salg.

• edited November -1

Gunnar And skreiv:

Jeg har nylig fått kontakt med en amerikansk video/filmprodusent som laget et intervju med Carl Barks i 1993. Kun en liten del av dette intervjuet har blitt offentliggjort tidligere (ca. 5 min). Hele intervjuet er på over 50 minutter, og deler av det har blitt gjengitt i Aults Carl Barks Conversations. Det er blitt utgitt i et lite opplag på DVD i 50 eks., men ikke for salg. Jeg har vært heldig og fått et eksemplar av ham. Et meget fint intervju, hvor vi også får se Barks tegne Donald og male på maleriet, som senere ble solgt for $ 200.000. Om det blir en utgivelse for salg er for tidlig å si noe om. Jeg får ikke lov til å gi noen detaljer vedr. dette.

DDF(r) jobber for tiden med egne Barks-DVDer. Du får sikkert en kopi av disse fra AC dersom han får en kopi av din DVD. Dersom du skulle være forhindret fra å gi AC en kopi av din DVD, kan du nok heller ikke regne med at DDF(r) sånn uten videre vil forsyne deg med kopier av sine DVDer.

• edited November -1

Gunnar: Høres veldig spennende ut :)

Sigvald: Hva med å la AC ta dette selv, dersom han har interesse av det, og la være med dette tullet ditt?

• edited November -1

krice skreiv:

Sigvald: Hva med å la AC ta dette selv, dersom han har interesse av det, og la være med dette tullet ditt?

Nå er jeg ikke med? Jeg bare forsøker å være realistisk i min beskrivelse. Dette er på en måte litt parallelt med tilfellet der DDF(r)appet ikke fikk gjengi NAFS(k)urirens artikkelserie om Don Rosa. Til gjengjeld har NAFS(k)uriren ikke fått gjengi DDF(r)appets artikkelserie om Andebys Historie. Poenget oppi dette er at idealisme er idealisme og business er business.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

krice skreiv:

Nå er jeg ikke med? Jeg bare forsøker å være realistisk i min beskrivelse.

Min mening: Det høres rett og slett for dumt ut, når du på vegne av en annen, som ikke har sagt noe i denne saka, uttaler deg om at denne personen, på vegne av en organisasjon, sikkert vil ha en kopi av denne dvd'n. Stadig dummere, blir det når du (uoppfordret) refererer til en dvd i nevnte organisasjons besittelse, og samtidig nærmest stiller krav om et bytte av disse dvd'ene. Gunnar And deler her bare interessant informasjon med oss, han etterlyser ikke ubegrensa tilgang til DDF(r) sitt dvd-arkiv :)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Gunnar And skreiv:

DDF(r) jobber for tiden med egne Barks-DVDer. Du får sikkert en kopi av disse fra AC dersom han får en kopi av din DVD. Dersom du skulle være forhindret fra å gi AC en kopi av din DVD, kan du nok heller ikke regne med at DDF(r) sånn uten videre vil forsyne deg med kopier av sine DVDer.

Denne Barks-dvd som DDF(R) er i gang med, er jeg ret sikker på ikke bliver til salg for andre end medlemmer af foreningen. Så hvis Gunnar And vil have fat på den, kan han bare blive medlem, større er problemet ikke. Og når Gunnar And skriver at den dvd han har fået fat i, er udgivet i kun 50 eksemplarer og ikke til offentligheden, og han ikke rigtig må give informationer om dvden, ville det jo være for dumt hvis han så, udenom ham filmproducenten, begynder at lave sine egne eksemplarer som han så sælger ud til hver en mand. Tænkt dig om før du skriver, Sigvald!

• edited November -1

Mathias bøgh skreiv:
    Denne Barks-dvd som DDF(R) er i gang med, er jeg ret sikker på ikke bliver til salg for andre end medlemmer af foreningen. Så hvis Gunnar And vil have fat på den, kan han bare blive medlem, større er problemet ikke. Og når Gunnar And skriver at den dvd han har fået fat i, er udgivet i kun 50 eksemplarer og ikke til offentligheden, og han ikke rigtig må give informationer om dvden, ville det jo være for dumt hvis han så, udenom ham filmproducenten, begynder at lave sine egne eksemplarer som han så sælger ud til hver en mand. Tænkt dig om før du skriver, Sigvald!
    }}

Helt enig i det du skriver, Mathias. Jeg kan verken gi bort eller selge kopier av denne. Det vil være dårlig gjort mot han som kanskje vil utgi den for salg.
    Hvis det ikke blir noen utgivelse for salg, kan det stille seg annerledes. Da er det mulig at jeg kan få lov til å gi bort kopier. Foresten burde donaldister kunne gi bort materiale til andre uten tanke på å få noe igjen. Jeg synes det bør være en slags forpliktelse å gi bort til med-donaldister kopier av materiale som andre kan ha interesse av.

• edited November -1

Gunnar And skreiv:

Jeg kan verken gi bort eller selge kopier av denne. Det vil være dårlig gjort mot han som kanskje vil utgi den for salg. Hvis det ikke blir noen utgivelse for salg, kan det stille seg annerledes. Da er det mulig at jeg kan få lov til å gi bort kopier.

Forståelig. Business er business - men da syens jeg at det bør gjelde begge veier.

Foresten burde donaldister kunne gi bort materiale til andre uten tanke på å få noe igjen.

Ja, men når to parter har noe den andre er interessert i så bør begge parter tenke slik. Din respekt for din amerikanske kontakt skal selvsagt respekteres av oss andre. Man da må også DDF(r) få lov til å respektere sin kilde.

Jeg synes det bør være en slags forpliktelse å gi bort til med-donaldister kopier av materiale som andre kan ha interesse av.

Dette er også mitt utgangspunkt, så sant det ikke er vektige argumenter som taler mot det.

• edited November -1

Udover nævnte interview (nederst på min liste) kender jeg til 5 dokumentarprogrammer om Barks samt et program med et kort indslag om Barks:

The Duck Man - An Interview with Carl Barks (4. august 1975)
    VHS - NTSC & PAL - 93 minutter
    The Bruce Hamilton Company, USA, 1996

Entenhausen ist uberall - Die Welt des Carl Barks
    VHS - PAL - 40 minutter
    Ehapa Verlag GmbH, Tyskland, 1994

NRK Duck umentar
    PAL - 52 minutter
    NRK, Norge, 1994

The Duck Maestro
    VHS - PAL & NTSC - 60 til 90 minutter (3 udgaver)
    The Good Fellows KY, Finland, 199?

Happy Birthday Carl Barks
    VHS & DVD - NTSC - 38 minutter
    Tom Barker, USA, 1997 og 2006

The Overstreet World of Comic Books
    VHS - NTSC - 59 minutter
    Overstreet Productions, USA, 1994

An Interview of Carl Barks, August 23 1993
    DVD - NTSC - ca 60 minutter
    Tom Barker, USA, 2006

Kender nogen af jer til andre programmer om Barks?

• edited November -1

Benadikt skreiv:

Kender nogen af jer til andre programmer om Barks?

DDF(r) er i hvert fall i besittelse av en del stoff som er produsert av dansk TV.

• edited November -1

Gunnar And skreiv:

Jeg kan verken gi bort eller selge kopier av denne.

Snufs :'(

• ACAC
    edited November -1

Mht. de 4 timers materiale jeg ligger inde med - overspillet fra video til dvd af en bekendt (fra branchen) - så er det netop noget som jeg havde tænkt mig at få lavet flere af - men det har aldrig været meningen at der skulle tjenes på det. omkostningerne skal jo bare dækkes (kassetter, skiver osv.).
    Men det er altså ikke noget der er sket mere i foreløbig - for jeg har ikke haft overskud til det.

• edited November -1

AC skreiv:

Mht. de 4 timers materiale jeg ligger inde med -.

Hva slags materiale dreier dette seg om ? Er det fra Barks besøk i Danmark ?

• ACAC
    edited November -1

Det var forum-medlem Hans der i sin tid optog alt hvad der var om Barks' besøg i landet fra TV. dvs. Barks-interview fra DR og TV2 - et program fra TV3 - flere udsendelser af Troldspejlet med Jakob Stegelmann (om barks) og så førnævnte duckumentar fra NRK. Et rigtig udmærket bånd.

• edited November -1

AC skreiv:

Det var forum-medlem Hans der i sin tid optog alt hvad der var om Barks' besøg i landet fra TV. dvs. Barks-interview fra DR og TV2 - et program fra TV3 - flere udsendelser af Troldspejlet med Jakob Stegelmann (om barks) og så førnævnte duckumentar fra NRK. Et rigtig udmærket bånd.

Dette høres veldig interessant ut. Det hadde vært fint om det kunne bli laget og distribuert DVDer med dette materialet. De fleste Barks-fans som ikke bor i Danmark har sikkert ikke sett det (med unntak for NRK duckumentaren her i Norge).

• edited November -1

Gunnar And skreiv:

Dette høres veldig interessant ut. Det hadde vært fint om det kunne bli laget og distribuert DVDer med dette materialet. De fleste Barks-fans som ikke bor i Danmark har sikkert ikke sett det (med unntak for NRK duckumentaren her i Norge).

Og AC vil sikkert kunne si det samme om din DVD..., men dette finner dere nok ut av :-)

• edited November -1

Men Sigvald, ærleg talt, vi er vel alle einige om at vi vil sjå så mykje Barks-stoff som mogleg, men Gunnar forklarte jo grundig i første innlegg at han ikkje eingong har lov til å gi bort *detaljar* om dette. Då kan han jo ikkje byrja å distribuere kopiar akkurat ...

• edited November -1

Noen™ har tydeligvis ikke lært hva det betyr "å gi sitt ord". Det det er snakk om her er **respekt** og det må noen™ begynne å forstå.
    Jeg har også lyst på den dvd'n, men **respekterer** , **aksepterer** og **forstår** at Gunnar ikke kan spre den som ugress rundt i det donaldistiske miljøet.

(Med dette innlegget håper jeg at det blir en slutt på den irriterende masingen og gneldringen over den nevnte dvd. ((men jeg tviler)) )

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Men Sigvald, ærleg talt, vi er vel alle einige om at vi vil sjå så mykje Barks-stoff som mogleg, men Gunnar forklarte jo grundig i første innlegg at han ikkje eingong har lov til å gi bort *detaljar* om dette. Då kan han jo ikkje byrja å distribuere kopiar akkurat ...

Spørsmålet er hvor lurt det var å nevne dette på forumet i det hele tatt?
    Dersom jeg hadde skrevet at "jeg sitter på en 24 siders Don Rosa historie som aldri er publisert, og aldri vil bli publisert....men jeg har ikke lov å gi kopier til dere", kunne jeg da ventet annet enn at noen likevel ville prøvd seg?
    For ordens skyld: Jeg sitter IKKE på en Rosa historie som ikke er publisert.

• edited November -1

Ferdinand skreiv:

For ordens skyld: Jeg sitter IKKE på en Rosa historie som ikke er publisert.

Sikker???;)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?