Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

"Donaldismen" - Nytt opplag!

edited March 2006 in Donaldisme

Nytt fra Jon Gisle:
Boka vil komme i ny utgivelse, med både korreksjoner og noen tillegg, i et første opplag på 1500 - datoen er foreløpig satt til september. Her blir et nytt kapittel om lov og rett i Andeby, samt at et helt nytt forord er i pennen. Man regner med at førsteopplaget fort blir fort borte, og står klare med et annetopplag når det skjer.

«13

Comments

• edited November -1

Eg har høyrt rykte om det same, men det verkar som du har det direkte frå Gisle sjølv, Wogew? (Sjå også emnet "Jeg vil ha Donaldismens nye testamente".)

• edited November -1

Nei, informasjonen Wogew kjem med her er den same som har gått ut på mail til ei rekke gamle og nye donaldistar frå Tor Ødemark i dag saman med informasjon om donaldistturen.

Sjå forøvrig http://www.andebyonline.com/index.php?area=art&id=465
    (står ikkje noko der som ikkje står her, men ...)

• edited November -1

Jeg gleder meg til den kommer ut.. Det skal bli morsomt, selv om man må vente et halvt år!

• edited November -1

En meget gledelig nyhet!

• edited November -1

Olaf: Regner med at du forhåndsbestiller til alle oss og distribuerer det slik at ingen her blir skadelidene for posten sin neglisjering av enkelte postnummer :)

1500 i opplag er ikke det lite ? Den forrige boka var da utgitt i ihvertfall fire opplag. Noen som vet noe om størrelsen på opplaga på den utgivelsen.

• edited November -1

Hvor vil den bli solgt og hvor mye koster den?

• edited November -1

Det er jo tross alt mange måneder til den kommer ut, så vi må alle ha tålmodighet.. Prisen er vel ikke så viktig nå?

• edited November -1

Det nevnes i nyhetsoppslaget at det kommer et nytt kapittel om lov og rett i Andeby. Med den yrkesbakgrunn som Gisle nå har, har han sikkert en del erfaring å bygge på. Det er han som er nestformann i arbeidsretten (Vice President of the Labour Court) ?

• edited November -1

Dette høres ut som en god nyhet. Håper det blir mulig å få tak i den her som jeg bor, eller på internett.

• edited November -1

Rykta vil ha det til at den nye utgåva av boka også vil innehalde nokre nye synspunkt på rostrilongitudekvotienten.

• edited November -1

Anden som går skreiv:

Rykta vil ha det til at den nye utgåva av boka også vil innehalde nokre nye synspunkt på rostrilongitudekvotienten.

Rostrilohva?

• edited November -1

Lengden på Donalds nebb

• edited November -1

1800 skreiv:

Lengden på Donalds nebb

Nærmere bestemt forholdet mellom nebblengde og hodehøyde, om jeg ikke husker feil.

• edited November -1

Så si det da:-)

• edited November -1

Sorry, helt eksakt skal det være: "Forholdet mellom figurens nebblengde, målt fra munnvik til nebbspiss under forutsetning av at nebbet er lukket og han ikke smiler, og hodehøyden, målt fra der halsen begynner å vide seg ut og toppen av hodet. Målingen må skje i profil".

• edited November -1

Det sitatet hadde vore vanskeleg å omsetje til nynorsk! Jamfør diskusjonen under emnet "Jeg vil ha Donaldismens nye testamente".

• ACAC
    edited November -1

1800 eller andre, har i mulighed for via privatmelding at give mig kontaktoplysningerne på Jon Gisle? Er interesseret i at vide om en dansk udgave af denne bog allerede er planlagt, eller om det var en idé han kunne være interesseret i.

• edited November -1

AC: Er du klår over at Donaldismen allereie finst på dansk, omsett av Freddy Milton?

• edited November -1

Anden som går skreiv:

AC: Er du klar over at Donaldismen allereie finst på dansk, omsett av Freddy Milton?

Ja, han har selvsagt "andologien" i samlingen sin. Som den seriøse person AC er, undersøker han nå, på vegne av DDF(r), mulighetene for en ny utgave også på dansk.

• ACAC
    edited November -1

Og jeg er fuldt ud tilfreds med at vente med at arbejde videre med dette til september, når bogen udkommer på norsk, og vi har set hvordan den modtages.
    Sigvald jeg stoler på at du evt. kan købe et ekstra eksemplar til den tid?

Anden, som går - ja, som Sigvald allerede har fortalt har jeg Andelogien på dansk, og har læst den to gange - frøste gang i 1996 i forbindelse med en skoleopgave - jeg husker endnu hvordan jeg gik og citerede brudstykker af den til en familiefest!!

(Tilføjet: Tak for nedenstående tip - det var naturligvis norsk jeg mente!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?