Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Pris for CBLC-album

edited March 2006 in Donaldisme

Kan overta ca. 30-40 album for 50,-kr. stk. Det jeg lurer på er de verdt det?
Albumene er i bra stand, og i forhold til $-kursen er det jo ikke noe å si på fra de var nye.

Comments

• edited November -1

Det er dei absolutt verdt, spør du meg.

• edited November -1

Løp å kjøp. Helt grei pris, får bare håpe for din del at det er noen av de virkelig skjeldne albumene i den bunken også. Uansette r det knakkene bra lesestoff og det er jo det som teller :)

• edited November -1

Men trenger du albumene, nå som CBSV kommer?

• edited November -1

Øyvind Braaten skreiv:

Men trenger du albumene, nå som CBSV kommer?

Kanskje han ikke abbonemerer på serien..

Er de verdt det?

Ja.Du burde slå til!

• edited November -1

Jonas Larsen skreiv:

Kanskje han ikke abbonemerer på serien..

Ja, det er mulig, opplaget er altfor lite. Jeg har nå solgt mine CBCL-album for å få plass til CBSV.

• edited November -1

Hva er det som er definert som sjeldne CBCL-album da?

• edited November -1

Bernie skreiv:

Hva er det som er definert som sjeldne CBCL-album da?

For eksempel de siste albumene i Uncle Scrooge-serien. Etter hva jeg har hørt kom de i et mindre opplag. Tror også at Gyro-albumene, de to ensideralbumene og julealbumet er nokså vanskelig å få fatt i. Femti kroner er billig uansett hvilket album det er snakk om. Har sett at de siste Uncle Scrooge-albumene har vært solgt for 200 dollar stykket.

• edited November -1

Hvor mange album kom det ut i CBCL?

• edited November -1

Er det ikke nr. 41 eller 42 i Uncle $crooge serien der er den sjældneste? Kan ikke rigtig huske hvilken en.

• edited November -1

Det kom ut 141 album i serien.

56 stk av Uncle Scrooge Adventures
    51 stk av The Carl Barks Library Of Walt Disney's Comics And Stories
    25 stk av The Carl Barks Library Of Donald Duck Adventures
    6 stk av The Carl Barks Library Of Gyro Gearloose Comics And Fillers
    2 stk av The Carl Barks Library Of Uncle Scrooge Comics One Pagers
    1 stk av The Carl Barks Library Of 1940's Donald Duck Christmas Giveaways

Merk at onkel Skrue-serien ikke har navnet Carl Barks Library, men er like fullt en del av serien. Tilsammen utgjør dette så godt som Barks' fulltallige produksjon. Når det gjelder det vanskeligste albumet, så er det godt mulig at det er US Adventures nr. 41 eller 42. Dette var to av de aller siste jeg fikk tak i selv, men så hadde jeg flaks med å finne seriens siste først. 41 inneholder for øvrig "Crown of the Mayas" og "The Invisible Intruber", og 42 "Isle of Golden Geese" og "The Travel Tightwad". Ordentlige godbiter, altså!

• edited November -1

Mathias bøgh skreiv:

Er det ikke nr. 41 eller 42 i Uncle serien der er den sjældneste? Kan ikke rigtig huske hvilken en.

Det ble solgt noen av de du nevner der meget dyr på ebay for ikke så lenge siden. En periode var det noen av de siste Uncle $crooge albumene som gikk for store summer. Den prisen tror jeg gikk ned når de startet restesalg av de albumene som var igjen. I tillegg har jeg sett at nummer 3&4 av Comics&Stories albumene gikk for endel penger for noen år siden.

Men Bernie ble det album på deg :)

• edited November -1

Det ble 32 stk. på meg. De skal hentes i morgen. Regner med at jeg har litt å gjøre i fremtiden :)
    Fant de i en brukthandel, så har ikke fått sett hvilke nr. det er snakk om enda.

• edited November -1

Det ble følgende på meg:
    Donald Duck Adventures 2-3, 6-9, 18
    Comics and stories 1-7, 9-19, 23-24, 26, 29-32, 37-38, 42.

Dersom vedkommende som solgte er bruker av forumet, og ønsker å kjøpe dem tilbake ved anledning, så send meg en PM.

• edited November -1

Glemte forresten å takke for hjelp og informasjon ang. albumene.
    Så tusen takk alle sammen :)

• edited November -1

Her er en bra oversikt over prisnivået på godsakene.
    http://www.brucehamilton.com/gladstone/AAA Steve Files/Albums Text List.htm

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Her er en bra oversikt over prisnivået på godsakene.
    http://www.brucehamilton.com/gladstone/AAA Steve Files/Albums Text List.htm

Denne oversikten sier nok første og fremst noe om sjeldenhetsgraden av heftene og om hva forlagets priser er i dag på restopplaget.
    Hvis man går inn på ebay - completed listings - vil man se at prisene spriker veldig.
    De innbundne 3 binds-settene varierer i pris fra $ 33 til $ 495 og heftene fra 4-5 $ og opp til $ 113 for U$ 41.
    Selv har jeg gitt 2 euro på ebay for et hefte som forlaget i dag skal ha $ 60 for.

Kr. 50 pr. hefte er en bra pris, men da bør det også være fin kvalitet på dem.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?