Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

andeby på film

24

Comments

• edited November -1

Olaf:
    Dersom Ole, Dole og Doffen skulle ta veksthormoner og bli fullvaksne over natta, ser eg for meg Lars Mjøen, Knut Lystad og Trond Kirkvaag.

Etter min mening et herlig alternativ :)

• edited November -1

Helen skreiv:

Jeg ser for meg Dolly Parton som GYLNE GULDA :-)

JA!

Jonas Larsen skreiv:

Dessuten tror jeg at Christopher Lee kunne kledd rollen som Gulbrann Gråstein ganske godt...

Robbie Coltrane kunne muligens vært Svarte Petter?

Støttes!

Brad Pitt, Leonardo de Caprio og Johnny Depp som ODD? Blir ikke de litt for gamle?

Neida, de ser da fremdeles ut som guttunger.

• edited November -1

whitesand skreiv:

Helen skreiv:

JA!

NEI!

Jonas Larsen skreiv:

Dessuten tror jeg at Christopher Lee kunne kledd rollen som Gulbrann Gråstein ganske godt...

ikke dumt, han må i hvertfall med.. (som skurk=) Ørnulf Ørn kunne og funka..

Robbie Coltrane kunne muligens vært Svarte Petter?

Støttes!

Muligens, men kanskje hadde han også passet som inspektør Olsen?

Brad Pitt, Leonardo de Caprio og Johnny Depp som ODD? Blir ikke de litt for gamle?

Neida, de ser da fremdeles ut som guttunger.

Depp er for pen, de Caprio alt for glatt, og Pitt blir bare feil..! mer enig med Olaf, selv om KLM er en god del eldre enn disse gutta=)

Halle Berry kunne muligens vært en Magica, Zeta-Jones er ikke dum hun heller, men hva med Joan Collins, heksa over alle? Michael Douglas er en begynnelse på Rikerud..

Det neste som faller meg inn er Courtney Cox som får bli Minni, Alan Alda som Petter Smart og... (eller kanskje Depp hadde passet her? Hmm...) og Morgan Freeman som den gamle indianeren i Andes:-)

• edited November -1

Vår tids viktigste skuespillere.... Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, Bruce Willis, Michael J. Fox, Bruce Boxleitner, Robert Patrick og Patrick Swayze?
    Ojojoj.
    :D
    Når ble Arnold skuespiller? Og Sylvester.... nei nei nei. Bruce er ok, Michael en skam for hele menneskeheten. Når Vårherre velger å "la oss gå" er det sikkert på grunn av MJF's aktiviteter på filmlerretet. Talentløs skroting. De tre siste skal jeg la passere uten kommentarer, begynner å bli litt hissig her, men det var SKUESPILLERE vi snakket om?
    Hrmf...Prrst Prsst...

• edited November -1

andungen skreiv:

whitesand skreiv:

Helen skreiv:

JA!

NEI!

JO!

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Sigvald skreiv:

Forøvrig mangler du mange av vårt tids viktigiste skuespillere som:
    Arnold Schwarzenegger, Sylvester Stallone, Bruce Willis, Michael J. Fox, Bruce Boxleitner, Robert Patrick og Patrick Swayze.

Og hvilke roller ser du for deg at hver av disse skulle ha?

Arnold Schwarzenegger = Skrue
    Sylvester Stallone = Gråstein
    Bruce Willis = Rikerud
    Michael J. Fox = Klodrik
    Robert Patrick = Fetter Anton
    Bruce Boxleitner = Fetter Stokkstein Duck
    Patrick Swayze = Raptus von Rup
    Nancy Reagan = Bestemor Duck

Forøvrig kunne det kanskje gått med
    Terrence Hill = Donald
    Bud Spencer = Nabo Jensen

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Uæææææææææææææææææææææææææææ

Terrence Hill = Donald
    Bud Spencer = Nabo jensen

I 1970 hadde det definitvt funket. De er perfekte i rollene.

Burde være en rolle for Klintern også forresten.

• edited November -1

Vegar skreiv:

Sigvald skreiv:

Uæææææææææææææææææææææææææææ

Er det aksenten du tenker på? Hmmm, med sin tyske aksent hadde Schwarzenegger også vært perfekt som Raptus von Rup.

• edited November -1

Nei, det er ikke aksenten. Arnold er perfekt til å med steinansikt slakte ned mafiosoer, terrorister og annet pakk, eller forfølge terrorister på hest, eller si "do you know miranda" og banke biltyver, men IKKE til å spille en figur som faktisk har dybde, som Skrue. Sånn jeg ser det har Skrue og rollefigurene til Arnold Schwart ingenting til felles.

• edited November -1

Vegar skreiv:

Sånn jeg ser det har Skrue og rollefigurene til Arnold Schwart ingenting til felles.

Bortsett frå at Skrue alltid kjem tilbake, såklart. Men nei, Skrue *er* Sean Connery. Arnold er ikkje i nærheita eingong. Og eg kan gå med på at Raptus von Rupp og Schwartzenegger har litt aksent felles, men det er òg ALT dei har felles. :-) Ikkje søren at Arnold klarer å spele intelligent.

Eg har ei kjensle av at Will Smith kunne vera relativt perfekt som Mikke. Hm, er John Malkovich for gamal for å spele Langbein?

• edited November -1

Arnold, Sylvester og Chuck (Norris) hadde vært en brukbar B-gjeng. Selvhøytidelige, pompøse nolduser ingen riktig kan ta alvorlig, perfekt.
    Clint hadde vært en perfekt Fix (merkelig navn på en politimann..., men men):
    I know what you're thinking. 'Did he fire six shots or only five?' Well, to tell you the truth, in all this excitement I kind of lost track myself. But being as this is a .44 Magnum, the most powerful handgun in the world, and would blow your head clean off, you've got to ask yourself a question: Do I feel lucky? Well, do ya, punk?

• edited November -1

Oops, ser i timemanageren at jeg ikke har tid til å spille Donald, men Tom Waits kunne være en god stand in...
    Han har tross alt en rekke gode biroller på samvittigheten, og stilen er perfekt....

• edited November -1

Jim Carrey som Donald hadde jo sikkert blitt morro?

• edited November -1

Anjelica Huston som Magica!

• edited November -1

Petter Smart = Einstein
    Moby Duck = Steinar Bastesen
    Klodrik= Peter Sellers, men siden han dessverre er død kunne vi kanskje klart med oss en lokal variant.

• edited November -1

Og Einstein er ikke død eller? :P

• edited November -1

MikroMidas=Danny DeVito.

Og som medlem av KLM fanklubb må jeg si JA til KLM som ODD. :)

• edited November -1

Vegar skreiv:

Burde være en rolle for Klintern også forresten.

Clint Eastwood støttes! Han kunne muligens spilt Fantomius, hvis den figuren skulle vært med?

• edited November -1

Njæ... Klint er ikke mystisk nok til å være Fantomius (eller Robin Duck som han heter i mitt hode). I den rollen kunne jeg tenke meg David Carradine eller Christopher Lee.

• edited November -1

Tommy Lee Jones som Fix? Synes de ligner litt... Ellers foreslår min bror Robin Williams i rollen som Klodrik.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?