Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Er du en nerd?

edited March 2006 in Donaldisme

Jeg satt igår å leste gjennom Aftenpostens kulturdel og oppdaget dette:

TUFTE SØKER NYE NERDEVENNER
Er du:
Lienskapelig oppatt av dataprogrammering, fysikk/kjemi. astronomi, rollespill, lyd, meteorologi frimerker, musikk, TEGNESERIER, insekter, osv., med andre ord, en NERD?... I så fall er du mannen vi jakter på når Tufte IL skal forsterke spiller stallen foran sesong 2...
(resten kan leses i aftenpostens morgenutgave fra 7.mars)

Så jeg stiller følgende spørsmål: Er det noen her som kan tenke seg å bli med på dette?
Jeg følte meg selv litt truffet av kommentaren, jeg har aldri tenkt på meg selv som en nerd:-(

«1

Comments

• ACAC
    edited November -1

Hvad er Tufte? Det der reality-show på en kommerciel kanal med folk der ikke kan finde ud af at spille fodbold?
    Tegneserienørd er en almen betegnelse i Danmark. Oprindelig var der vel intet negativt ved ordet nørd, det betyder en der går højt op i et bestemt emne, og det må mange af os her vel siges at gøre. At nørd så har ændret betydning er noget andet...

• edited November -1

AC skreiv:

Hvad er Tufte? Det der reality-show på en kommerciel kanal med folk der ikke kan finde ud af at spille fodbold?

Var det ikke FC Zulu det ble kalt i Danmark?

• edited November -1

Drikaton skreiv:

AC skreiv:

Var det ikke FC Zulu det ble kalt i Danmark?

Jo det er det.

• edited November -1

Det er vel ingen hemmelighet at det er en god del nerdete tegneseriefans?
    Leser man serier om tegneseriefestivaler (for eksempel når Cho skal signere sine egne serier), eller går på en slik festival, så treffer man alltid et knippe mennesker som knapt beveger seg ute annet enn mellom bladkiosken og godstolen.
    Det er dessuten ganske nerdete å behandle en tegneserie som om det var virkelighet.
    Føler man seg truffet, er det kanskje en smule nerd i en likevel?
    Jeg har et hav av nerdete interesser, i en sunn miks med mange ikkenerdete interesser. Ja - for alle synes vel selv at de har sunne interesser, mener jeg ;)

Jeg kunne ikke være med i Tufte, bl.a. fordi jeg er veldig glad i fotball. Både å spille (har vært lite de siste ti årene), og å følge med.

• edited November -1

Jeg er en seriefreak. Med dagens sjargong heter det vel serienerd. Og jeg er stolt av det. Fotball har jeg null peil på, det jeg kan har jeg lest meg til i Pondus. (Fotball er bare latterlig). Har også hørt om Tufte, men det er fordi jeg leste om Lars Olav her på AOL.
    Er ikke enig i at en nerd kun beveger seg mellom godstolen og bladkiosken. Så dårlig distribusjon som bladene har, må jeg innom diverse utsalgsteder for å bli tilfredstilt hver uke. Har dessuten vært på tegneseriefestivaler i både innland og utland, så det så. :-) :-) :-) :-)

• edited November -1

Lillegull skreiv:

Det er dessuten ganske nerdete å behandle en tegneserie som om det var virkelighet.

Protest! Jeg velger å betrakte Andeby som virkelig ... på en eller annen måte som jeg ikke bryr om å definere nærmere. Grunnen er at jeg har behov for et tilfluktssted når den "virkelige" verdenen blir for kjedelig eller vanskelig.

Og hva beviser så det? Ikkeno', siden jeg betrakter meg selv som nerd eller i hvert fall kvasi-nerd. Men jeg kjenner flere helt "normale", ikke-nerdete mennesker som har det akkurat slik som jeg.

Okei, Donald eksisterer kanskje ikke. Men han **LEVER!** Right?

• edited November -1

Nils Petter skreiv:

Okei, Donald eksisterer kanskje ikke. Men han **LEVER!** Right?

Enig!!!:-D

• edited November -1

donald4eva skreiv:

Så jeg stiller følgende spørsmål: Er det noen her som kan tenke seg å bli med på dette?

Lars Olav er da allerede med på dette. Etter det har han vært nesten fraværende her i forumet uten at Olaf har ment noe om det her i forumet. Dersom noen herfra stiller opp denne sesongen tror jeg nok at Olaf vil sette pris på om det blir med Donaldisme som hovedinteresse ;-)

• edited November -1

Nils Petter skreiv:

Protest! Jeg velger å betrakte Andeby som virkelig ... på en eller annen måte som jeg ikke bryr om å definere nærmere. Grunnen er at jeg har behov for et tilfluktssted når den "virkelige" verdenen blir for kjedelig eller vanskelig.

Jeg er så altfor enig:)

• edited November -1

Vel - om man ser på de protestinnleggene som har kommet her, så er det jo ikke så underlig at man på generell basis betegner tegneserier som en nerdete interesse.
    Det er i alle fall ikke mindre sært enn å være datanerd.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Lars Olav er da allerede med på dette. Etter det har han vært nesten fraværende her i forumet uten at Olaf har ment noe om det her i forumet

Har observert det samme selv. Men må Olaf mene noe om at enkeltpersoner velger å disponere tiden sin uten å inkluderere dette forumet?

Dersom noen herfra stiller opp denne sesongen tror jeg nok at Olaf vil sette pris på om det blir med Donaldisme som hovedinteresse ;-)

Eller er det kanskje du som helst ønsker det, i og med at du i mange innlegg påpekte at du synes Lars Olav ikke reklamerte nok for sin donaldisme-interesse?

• edited November -1

Jeg tror vi må si det slik at ingen får lov til å melde seg på Tufte uten å ha klarert dette med Olaf først. Og det må være en betingelse får å få være med at;
    1) man står frem som Donaldist
    2) man ikke svikter forumet - alt må rapporteres, både underveis og i etterkant.

:V

• edited November -1

Sigvald: Meld deg på då vel! :-)

Korleis folk ønsker å stå fram er då heilt opp til dei. Men eg trur nok at på «vår» alder (uhm, tjueåra) finst det få reindyrka donaldistar. Eg vil tippe at dei fleste her inne har ei rekke nerdeinteresser som går på rundgang, om ikkje anna fleire ulike teikneseriar der Donald ikkje eigentleg er den viktigaste (sjølvsagt finst det unntak, men ... teikneserienerdar kjenner eg mange av, donaldnerdar ikkje så mange eigentleg). Hos Lars Olav er det jo openbart at hans hovudinteresse er autografar og film, og ettersom det å vera nerd eigentleg i hovudsak handlar om å fokusere veldig på *eitt* område, blir det for kaotisk om ein i samanheng med eit slikt program skal trekke fram alle dei små interessene sine. Heller finne eit område og fokusere på det.

Så nei, Olaf gir fullstendig blaffen i korleis folk ønsker å stå fram på TV.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Olaf gir fullstendig blaffen i korleis folk ønsker å stå fram på TV.

Er du ikke Gud på dette forumet da? Gir du blaffen i dine troende? :(

• edited November -1

Jeg har rare hobbyer nok for å passe inn i programmet, har også en utdanning og en arbeidsplass som er så nært nerdehimmelen en kan komme, men jeg er vel dessverre diskvalifisert for deltagelse med mine mange år som sesongkortinnehaver på norges beste fotballarena.

Men vi får krysse fingrene for at Sigvald ofrer seg, melder seg på, og berger AOL's ære for Olaf ;)

• edited November -1

Skulle veldig gjerne sett Sigvald i Tufte troppen, men han er, ifølge aftenposten for gammel. Jeg oppfordrer deg til å prøve likevel;)

• edited November -1

Det har da bestandig vært lov å lyge på alderen oppover så hvorfor ikke nedover også :)

• edited November -1

Så sant:)

• edited November -1

Hjelp! Jeg er interessert i både tegneserier, astronomi, fysikk og kjemi...
    Men at min nest største interesse er fotball (etter musikk), gjør saken grei... :-)

Olaf Solstrand:

Så nei, Olaf gir fullstendig blaffen i korleis folk ønsker å stå fram på TV.

Ikke hvis vedkommende stiller opp med AndebyOnlines T-skjorte og roper "Heia AndebyOnline!" foran TV til hundre tusener av seere, slik Lars Olav egentlig burde gjort. :-)

Sigvald, lykke til på Tufte IL! Gleder meg til å se deg allerede! ;-)

• edited November -1

Jeg kunne nok absolutt blitt godtatt, dog med videospill som "nerdeinteresse" istedetfor tegneserier, men faktum er nå det at jeg verken liker fotball, eller har noen interesse av å frivillig spille det. Så jeg tror nok vi dropper det.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?