Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Walt Disney Treasures wave 6

2

Comments

• edited November -1

Hvor får man kjøpt Disney-Treasures serien? Jeg vet de har dem på Amazon, men jeg er ikke helt sikker på om jeg vil kjøpe der p.g.a. region og språk. Kan man få kjøpt dem med norsk tekst og region 2 noen plasser?

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Hvor får man kjøpt Disney-Treasures serien? Jeg vet de har dem på Amazon, men jeg er ikke helt sikker på om jeg vil kjøpe der p.g.a. region og språk. Kan man få kjøpt dem med norsk tekst og region 2 noen plasser?

Det er bare noen svært få fra Treasures serien som har blitt utgitt i Norge, den første Donald, Mikke i farger og den første Silly Symphonies (hvor Three Little Pigs faktisk har usensurerte tegninger, men sensurert språk i motsetning til den amerikanske som er sensurert). Jeg tror ikke det er flere og jeg vet heller hvor man kan få kjøpt dem. Hvis din DVD spiller kan spille sone 1, ville jeg satset på Amazon. DVD'ene er forøvrig tekstet på engelsk.

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Play har de fire som er utgitt med norsk tekst til £5 pr stk. med porto.
    http://www.play.com/Search.aspx?searchtype=r2title&searchstring=walt+disney+treasures&page=search&pa=search

• edited November -1

Jeg har de fire som Play.com har. Er det altså ingen andre plasser å få kjøpt dem? Blir de ikke utgitt i Norge?

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Jeg har de fire som Play.com har. Er det altså ingen andre plasser å få kjøpt dem? Blir de ikke utgitt i Norge?

Det er ikke flere som er utgitt i Norge, og dermed heller ikke flere med norsk tekst. Men det finnes mange flere i sone 1. Prøv f.eks. Play international:
    http://www.playusa.com/DVD/Region_1/CART/4-/Search.html?searchstring=walt+disney+treasures&searchtype=r1title&cur=513

• edited November -1

Her kan du se alle Treasures-boksene som kom ut på sone 1. Tilsammen 22 stykker. En god del av dem er utsolgt og kan kun kjøpes brukt.

http://www.ultimatedisney.com/treasures.html

I tillegg kommer den nå ut en søsterserie ved navn Walt Disney's Legacy Collection.

http://disney.go.com/disneyvideos/disneylegacy/

• edited November -1

Tusen takk for utfyllende svar! :)
    Kommer de forresten til å oversette de dvdene som er kommet ut til norsk?

• edited November -1

Ifølge nettsiden "The Digital Bits" blir ikke Treasures serien lagt ned likevel. Det er en fantastisk god nyhet

I've got GREAT news for you Disney fans. I've just confirmed this morning with Buena Vista Home Entertainment that their much loved Walt Disney Treasures line of DVDs has NOT been cancelled. In fact, I'm told that at least a couple more waves of releases in the line are planned, with the next due in time for the holidays this year. We'll post additional details as they become available, but rest assured this news comes straight from the studio and it's the real deal. So there you go, folks.

• edited November -1

Dette var gode nyheter! La oss håpe på mere Donald i den neste waven.

• edited November -1

Til dere som samler på de norske utgavene av Disney Treasures:

Det kan se ut til at dere kan utvide samlingen i juni.
    Da er det nemlig planlagt utgivelse for Donald vol. 2 og pluto vol. 1 i Norge.

• edited November -1

Nå er også den amerikanske wave 7 offisiell. Den vil bestå av følgende utgivelser:

Donald vol. 3
    Oswald the Lucky Rabbitt
    Disneyland: Secrets, Stories and Magic.

De to sistnevnte var det egentlig meningen at skulle utgis i den nye Legacy-serien, men siden Disney ombestemte seg og gir ut flere Treasures-sett så passer de godt inn her.

Releasedato er 11. desember.

Litt mer om innholdet kan leses her:

http://www.ultimatedisney.com/treasures.html

• edited November -1

Flotte nyheter!!! Denne serien mangler vel rundt 70 av kortfilmene etter 1928, reklamefilmene ikke medregnet. Nå blir i hvert fall noen hull fylt! Gleder meg også til Oswald-filmene, har bare sett syv av disse tidligere.

• edited November -1

Jeg kommer ihvertfall til å bestille Chronological Donald 3 og Oswald. Er mer usikker på Disneyland DVD'en, jeg har fremdeles ikke sett hele den første Disneyland DVD'en fra første wave, bare bruddstykker.

• edited November -1

Kan noen gi en komlett oversikt over hvilke utgaver av Walt Disney Treasures som nå er kommet på norsk? Ser jo her og der at det har dukket opp noen nye titler, men vil ha full oversikt, og det er det jo mange her inne som har.

Finnes det noen måte å følge med på hvilke nye utgivelser som kommer på norsk, eller er det bare å søke og lete?

Ser også ut som de blir fort utsolgt. Vet noen hvor det er lettest å få tak i dem (nettet eller vanlige butikker)?

• edited November -1

Så vidt jeg husker, er de følgende utgavene gitt ut her:
    The Chronological Donald vol. 1
    Mickey Mouse in Living Color vol. 1
    Silly Symphonies vol. 1
    Mickey Mouse in Living Color vol. 2
    The Complete Pluto vol. 1
    The Chronological Donald vol. 2

• edited November -1

Den skandinaviske versjonen av "The Complete Pluto vol. 1" skal visst mangle kortfilmen "The Chain Gang" (som er med i den amerikanske utgaven), og den skandinaviske versjonen av "The Chronological Donald vol. 2" skal visst mangle kortfilmen "Der Fuehrer's Face" (som også er med i den amerikanske utgaven).

Edit: "The Chronological Donald vol. 2" mangler visst også "Commando Duck" og "Donald's Crime". Det var da svært da!!

• edited November -1

Hallgeir skreiv:

Den skandinaviske versjonen av "The Complete Pluto vol. 1" skal visst mangle kortfilmen "The Chain Gang" (som er med i den amerikanske utgaven), og den skandinaviske versjonen av "The Chronological Donald vol. 2" skal visst mangle kortfilmen "Der Fuehrer's Face" (som også er med i den amerikanske utgaven).

Edit: "The Chronological Donald vol. 2" mangler visst også "Commando Duck" og "Donald's Crime". Det var da svært da!!

"Chain Gang" er jo den første filmen med Pluto, så det var leit at den manglet. "Der Fuehrer's Face" er vel også den eneste Donaldfilmen som har fått en Oscar Her går vi skandinaviere glipp av mye historie. Ja ja, jeg er i hvertfall glad for at jeg har de amerikanske utgivelsene hvor disse filmene er med.

• edited November -1

Derimot skal visst den norske Silly Symphonies ha den usensurerte versjonen av Three Little Pigs.

• edited November -1

Adamant skreiv:

Derimot skal visst den norske Silly Symphonies ha den usensurerte versjonen av Three Little Pigs.

Det er korrerkt, men dialogen er fremdeles ikke den originale. I den originale hadde Ulven en meget utpreget jødisk aksent. Denne versjonen har ikke vært vist på mange år... Det betyr at det finnes tre versjoner av Three Little Pigs:
    1) den originale, 2) en med ny dialog og ny animasjon (amerikansk Treasure) og 3) en med ny dialog, men med original animasjon (europeisk treasure).

• edited November -1

Hei

Er det noen som kjenner den norske tittelen på Boat Builders? Den finnes (tror jeg) på Walt Disney Treasures Mickey Mouse in Color. Skulle gjerne hatt tittelen kjapt, DVD-en finnes noen mil unna

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?