Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Spøkelseskladden indeks

1246

Comments

• edited November -1

Ser fram til å få indekset ditt i hus, Jonas. (Du har notert min bestilling?) Godt initiativ og en vekker til alle oss som har ligget i dvale i alt for lang tid. Ungdommen får det til!

• edited November -1

erikh skreiv:

Ser fram til å få indekset ditt i hus, Jonas. (Du har notert min bestilling?) Godt initiativ og en vekker til alle oss som har ligget i dvale i alt for lang tid. Ungdommen får det til!

Ja jeg har din bestilling, og jeg har sendt til de som har bestilt tidligere :-)

• ACAC
    edited November -1

Jonas, synes aldrig jeg har læst andre artikler om Kladden end dem i gensyn med-gavehæftet for nogle år siden (har den norske udgave fra Sigvald - de udkom aldrig på dansk) - og så Paul Murry-HOF-bogen, der var også lidt om figuren.
    Hov - var der noget på bagsiden af tillægget med Gottfredsons oprindelige serie om figuren?
    Husker ikke umiddelbart om der findes noget om figuren på svensk?

• edited November -1

AC skreiv:

Hov - var der noget på bagsiden af tillægget med Gottfredsons oprindelige serie om figuren? Husker ikke umiddelbart om der findes noget om figuren på svensk?

Jag skrev ca en sida om de gamla Kladden-serierna i en översikts-artikel om amerikanska Mikke Mus-serier i NAFS(k)uriren 25. Dessutom har jag en halv-skriven artikel om Kladden på min dator, vilken antagligen aldrig kommer att bli klar. Jag kan för lite om nyare Kladden-serier helt enkelt.

Gottfredson lär ha fått iden till Kladden från två svarta tvillingar/bröder, kallade "the Blots", i Walter Hobans fina dagsstripp-serie Jerry on the Job. Enligt ett email till mailinglistan comic-strip-classics dök de först upp i serien 1924 (5 maj - Gottfredsons födelsedag) men Jerry-stripparna har tyvärr aldrig repriserats. Dessutom är det mycket troligt att den första Kladden-serien var inspirerad av Conan Doyles Sherlock Holmes-novell om Napoleon-bysterna. Handlingen är för lik för att det ska vara en slump och jag kan inte tänka mig att Gottfredson inte läst Sherlock Holmes.

• edited November -1

Varsler Olaf oss når dette eminente indekset er til salgs gjennom aol sin eminente nettbutikk. Jeg vil ha NÅ ....................

• edited November -1

Eg reiser til Tyskland på tysdag og blir borte i to veker, så det blir nok ikkje mogleg å få kjøpt det før etter det. Beklagar. Skal få lagt det ut så fort som mogleg.

• ACAC
    edited November -1

NK 25 altså - må få læst det igen.
    (Jonas, om du ikke er kollusor, dvs. medlem i NAFS(K) så kunne dette give dig anledning til at bli det - men du kan også låne bladet af DDF(R)'s arkiv)

• edited November -1

Jeg kunne godt tenke meg og bli medlem i NAFS(K), men må da vente litt (har ikke penger til det akkurat nå).

Jeg kan godt låne det dere har i arkivet, ettersom jeg ikke kan melde meg inn i foreningen med en gang :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Eg reiser til Tyskland på tysdag og blir borte i to veker

God tur!

Husk at i Tyskland finnes det mye flott for Donaldister, bl.a. egne Don Rosa album. De er flotte og verdt å samle litt på. :-)

• edited November -1

Tyskland er også det landet som har utgitt flest historier med/om Spøkelseskladden :-)

Don Rosa album... Det skulle vi hatt i Norge! Album som kom ut noen ganger i året og presenterte hans beste historier.

• edited November -1

Ettersom alle Don Rosas historier er utgitt på eit språk eg faktisk forstår, og eg uansett bruker omtrent alt eg har av pengar på flybilletter, tviler eg på at det blir nokre store innkjøp der nede, men takker for tipset.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Eg reiser til Tyskland på tysdag og blir borte i to veker

God tur!

Husk at i Tyskland finnes det mye flott for Donaldister, bl.a. egne Don Rosa album. De er flotte og verdt å samle litt på. :-)

For dei som kan lese tysk, ja....

• edited November -1

Fikk mitt index i dag! Supert! Bra laget, så jeg håper du fortsetter med å lage flere :)

• edited November -1

David H skreiv:

Fikk mitt index i dag! Supert! Bra laget, så jeg håper du fortsetter med å lage flere :)

Hyggelig at du liker det :-)
    Alle som har mottat/motar må gjerne si sin ærlige mening (hva burde vært bedre osv...)

• edited November -1

Takk for et veldig fint indeks !

Her er bladet for spøkelseskladd-entusiaster:

http://cgi.ebay.com/Four-Color-16-Mickey-Mouse-vs-Phantom-Blot-1941_W0QQitemZ6622938811QQcategoryZ3972QQrdZ1QQcmdZViewItem

Dessverre et av de dyre.

• edited November -1

Audun McDUCK skreiv:

Har du noen bilder av indekset, Jonas?

Har ikke kamera her akkurat nå, men kan få lagt ut et bilde i morgen.

• edited November -1

Jonas Larsen skreiv:

Audun McDUCK skreiv:

Har du noen bilder av indekset, Jonas?

Har ikke kamera her akkurat nå, men kan få lagt ut et bilde i morgen.

I denne sammenhengen vil et scan definitivt gjøre samme nytten :-)

• edited November -1

Er det ikke typisk?:
    Jeg har ikke kamera her, og scanneren min som ikke har fungert som den skal i der siste, er til kontroll :-)

Så det kommer desverre ikke et bilde før i morgen.

• edited November -1

Skal få lagt ut et bilde her nå snart.

• edited November -1

Her er forsiden:
    http://my.opera.com/jonaslarsen/albums/showpic.dml?album=60940&picture=738412

Her er artikkelen av Erik Hørte:
    http://my.opera.com/jonaslarsen/albums/showpic.dml?album=60940&picture=738413

Håper dette gir et intrykk av hvordan det er.
    (bildene ble kanskje litt mørke, ettersom jeg fotograferte på en mørk bakgrunn. Men,men)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?