Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Spøkelseskladden indeks

edited February 2006 in Donaldisme

Jeg har i det siste gjort raesearch med egne samlinger og Inducks for å finne alle Spøkelseskladden (de historiene han er med i)-historiene som er utgitt i DD. Ekstrahefter og bøker inkludert.

Ja jeg har et lite prosjekt på gang, et Spøkelseskladden indeks! Noe jeg syntes vi trenger.

Men før jeg bruker alt for mye av min fritid, og bruker penger på dette; hvor mange her ville vært interresert i et slikt et?

Indekset vil inneholde; selvfølgelig indeks, liste over hvem som har tegnet dem, Floyd Gottfredson (Kladdens skaper)-boigrafi, muligens et forord og kanskje noe annet.

Så fort jeg har fått meg et bilde av hvor mange som vil ha dette, og hvis det er possitivt, så skal jeg gå i gang for alvor. Og da vil man etterhvert kunne kjøpe disse indeksene. Men jeg må vente en liten stund med å starte ordentlig, grunnet jeg holder på med andre prosjekter også. :V

«13456

Comments

• edited November -1

Jeg vet at det er der, men tror du ingen kunne tenke seg noe sånt noe som et index i blad/hefte-form?

• edited November -1

Pst... Vedlegg til Donaldbladet i uke 10 er ei lue med Spøkelseskladden på. Er det bare på grunn av at han vinner meningsmålinga her tro? :-]

• edited November -1

Elise skreiv:

Pst... Vedlegg til Donaldbladet i uke 10 er ei lue med Spøkelseskladden på. Er det bare på grunn av at han vinner meningsmålinga her tro? :-]

Er det? Det har jeg ikke lagt merke til :V

Det var forresten et bilde av Spøkelseskladden på den Mobilholderen som fulgte med for en uke siden også. Desverre bruker jeg ikke sånt... Jeg mener holdere. Mobil bruker jeg.

• edited November -1

Jonas Larsen skreiv:

Men før jeg bruker alt for mye av min fritid, og bruker penger på dette; hvor mange her ville vært interresert i et slikt et?

For min del ser jeg ikke nødvendigheten i det. Mest fordi jeg syns det finnes mange svake spøkelsekladden-historier også. Jeg vil heller ha en Gottfredson-indeks :-)

• edited November -1

Mulig at en Gottfredson-indeks hadde vært mer populært...

Jeg skal høre litt rundt, og vurdere dette. Kan jo i tilfelle dette skjer, lage et tillegsindeks over Gottfredsons skurker :)

• edited November -1

Jonas Larsen skreiv:

Mulig at en Gottfredson-indeks hadde vært mer populært...

Det finns faktiskt några stycken redan. Det bästa är kanske följetongs-indexet i boken Mickey Mouse in Color. De tyska Donaldisterna gav dessutom ut ett häfte med index och en intervju:
    http://www.donald.org/DD/DDSH/

Frank Stajano och Leonardi Gori skrev också en bok om Floyd (på italienska), vilken innehåller en lång tidslinje med alla viktiga händelser i Mikke-strippens historia, inklusive skurkar och bifigurers framträdanden:
    http://www.cl.cam.ac.uk/~fms27/disney/gottfredson/libro/

• edited November -1

Takk for opplysningene :-)

Men kan jo være at folk vil ha et norsk et? Eller...

• edited November -1

Så absolutt! Lag en William van Horn og Romano Scarpa-indeks i samme slengen da:-)

• edited November -1

Jonas Larsen skreiv:

Men kan jo være at folk vil ha et norsk et? Eller...

Det har du naturligtvis helt rätt i. Ibland tänker jag inte längre än näsan räcker.

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Så absolutt! Lag en William van Horn og Romano Scarpa-indeks i samme slengen da:-)

Høres interresant ut, men det er noe som jeg får se på. Ettersom å skrive et indeks tar sin tid, og jeg har andre prosjekter som jeg må sette litt foran også...

Men som sagt en interresant tanke :)

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Jonas Larsen skreiv:

For min del ser jeg ikke nødvendigheten i det. Mest fordi jeg syns det finnes mange svake spøkelsekladden-historier også. Jeg vil heller ha en Gottfredson-indeks :-)

Det finnes da allerede (Gottfredson + Murry).

• edited November -1

På norsk? Hvor?

• edited November -1

Svare på spørsmålet kan eg ikkje. Men eg kom over denne:
    http://www.andebyonline.com/forum/788/

• edited November -1

ANDonym skreiv:

På norsk? Hvor?

Jeg fant mitt hos Løvås. Det er i A4-format, 36 sider (mangler dessverre sidetall), er utgitt i 1998 og er laget av Jan Roar Hansen. Layout er ved Halvard Andreassen og Coveret ved Håvard Eide. Kanskje noen av disse er registrert i AOL og kan kommentere dette?

• edited November -1

Ser det ut som om et Gottfredson indeks da ikke er nødvendig.

Spøkelseskladden indekset var det noen som var interresert i da. Så jeg må muligens holde meg til det...

• edited November -1

Personleg misliker eg litt at folk lager slike indekser. Det pleier nemlig å bli så gode resultater av sånt at eg føler at eg er heilt nøydt til å kjøpe det, samtidig som eg ikkje har bruk for det i det heile tatt :-)

Du har meg som kunde om du skulle klare å få til dette indekset ihvertfall. For lommebokas del klarer eg meg fint med INDUCKS, men eit Kladden-indeks er eit artig prosjekt likevel.

• edited November -1

Selve indekset begynner å bli ferdig, men jeg skal ha andre ting med også (biografier, artikler osv...) så det er litt mer jobb :-)

Det er jo ikke hver dag jeg får gjort så mye heller, som fks i dag; jeg skal straks til noen venner og så er det andre ting senere... I går fikk jeg heldigvis gjort ganske mye med det.
    Men jeg forsikrer at det ikke vil ta så lang tid :-)

• edited November -1

Elise skreiv:

Pst... Vedlegg til Donaldbladet i uke 10 er ei lue med Spøkelseskladden på...

Og i Donald Duck & Co nr.11 følger det med en lommebok med spøkelseskladden-motiv...:)

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Elise skreiv:

Pst... Vedlegg til Donaldbladet i uke 10 er ei lue med Spøkelseskladden på...

Og i Donald Duck & Co nr.11 følger det med en lommebok med spøkelseskladden-motiv...:)

Populær fyr Kladden :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?