Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Beste DD-årgang?

edited February 2006 in Donaldisme

Hvilken DD&co-årgang er best? Jeg har tenkt å kjøpe en "ny" årgang nå, men jeg veit ikke hvilken, så har dere noen personlige favoritter mellom tja... 1970 og 1996?

Takk på forhånd:-)

«1

Comments

• edited November -1

1970 til 1980 ...... :)

• edited November -1

Nittennittitre var et godt år synes jeg.

• edited November -1

Trur nok eg foretrekker 1991. Men heile første halvdel av nittitalet var eigentleg fantastisk (og det meste av det som kom før første halvdel av nittitalet har eg ikkje lest, så det kan argumenterast for at det er minst like fantastisk utan at eg skal krangle på det).

• edited November -1

Gode patriotiske donaldister mener årene **1973,** **1974,** og **1975** er noen knallgode år. De seriøse mener også at **1976** skal taes med. Noe jeg i ettertid kan enes om.

Husk! Enhet på gammeldonaldismens grunn!!!

• edited November -1

Einherje skreiv:

-Kamerater! Seieren følger våre faner.......

• edited November -1

Einherje skreiv:

Gode patriotiske donaldister mener årene **1973,** **1974,** og **1975** er noen knallgode år. De seriøse mener også at **1976** skal taes med. Noe jeg i ettertid kan enes om.

Hvorfor er disse årgangene spesielt bra da?

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Einherje skreiv:

Hvorfor er disse årgangene spesielt bra da?

Ord strekker ikke til for å forklare det. Men en ting kan jeg si; totalopplevelsen av Carl Barks og Murry-serier var som en tegneseriemessig tsunami i de årene.
    Hver tirsdag var en fest, en kakafoni av pur leseglede og en uovertruffen følelse av den totale lykke bare det å tenke at f.eks "Sterke-Nils med øksa" fortsatte nok en uke. Bare utgivelsen av "Kystens våkneste vakt" reddet hele 70-tallet.

• edited November -1

...må jo innrømme at det hjalp at man også var 7 år i 1973 **OG** at jeg da ikke ville høre navnet Carl Barks før i allefall 2 eller 3 år frem i tid.

• edited November -1

Hvilke årganger man synes er best tror jeg helt og holdent kommer an på hvilke årganger man leste som liten og husker best.

Selv om jeg hadde lest alle Donald-blader som er ville jeg nok fortsatt hold meg til de litt utpå nittitallet som de beste årgangene (rart med nostalgien!).

• edited November -1

Det er nok noe i det ja.

• edited November -1

Ikke helt enig i det. Personlig mener jeg perioden 1952 - 56 var toppen, selv om jeg er født en del år etter dette. Og disse heftene skaffet meg meg ikke før i nesten voksen alder.

• edited November -1

Akkurat her spørres det mellom 1970 og 1996 da :-)

Men selvfølgelig, de første årene der det var CB i hvert eneste Donald er jo selve den klassiske gullalderen da...

• edited November -1

Einherje skreiv:

Enig i dette!

• edited November -1

Einherje skreiv:

Jeg mener å huske at 1976 skal være det enkeltåret med flest sider Carl Barks.

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Einherje skreiv:

Nei, tror ikke dette er riktig. Har telt opp for de danske årgangene, og finner at 1976 hadde 344 Barks-sider, men 1959 hadde 375 sider, 1963 hadde 373 sider of 1961 hadde 351 sider.

• edited November -1

Halvor skreiv:

Nestor Burma skreiv:

Nei, tror ikke dette er riktig. Har telt opp for de danske årgangene, og finner at 1976 hadde 344 Barks-sider, men 1959 hadde 375 sider, 1963 hadde 373 sider of 1961 hadde 351 sider.

Jeg skal ikke krangle på det. Jeg har forsøkt å finne kilden til min påstand, jeg trodde det sto i "The Carl Barks Library" fra 1984, men det er mulig jeg tar feil.

Men hvorom allting er; 1976 var en knakende god årgang. :)

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Men hvorom allting er; 1976 var en knakende god årgang. :)

Det er sant ;-)

• edited November -1

Ikke så lenge "Kystens våkneste vakt" **IKKE** var med i 1976-årgangen...

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Trur nok eg foretrekker 1991. Men heile første halvdel av nittitalet var eigentleg fantastisk.

Jeg hiver meg på den, jeg, eller kanskje snarere sånn omtrent 1992 - 1997 kanskje. Hvorfor? Fordi det var jo liksom barndommen min da vettu :) (og fortsatt er de mine "favorittårganger" om man vil, jeg leser dem masse fremdeles. Mange fine Don Rosa-historier blant annet. (selv om en del blad trekkes ned av noen dårlige tegnere, men det gjelder vel først og fremst de aller første 90-årgangene. jeg vet ikke hva de heter, men jeg har døpt dem mat-rundt-munnen-tegneren og dameøyne-tegneren).

• edited November -1

Mat-rundt-munnen-tegneren er avslørt. Han heter Joaquín Cañizares Sanchez.
    http://coa.inducks.org/creator.php/x/Joa

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?