Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Sjørøvergull, ekstrahefte.

2»

Comments

• edited November -1

Uff, ikkje få meg til å angre på at eg ikkje kjøpte opp ein bunke av fjorårets Barks-julehefter med det formål å selja dei om fem år. :-)

• edited November -1

Nestor Burma skreiv:

Dessuten; jeg kjøpte dette heftet fordi det inneholdt Carl Barks' ene Mikke Mus-historie, for første gang på norsk.

Dette er nok ikke helt riktig. Denne historien ble gitt ut i et ekstra-hefte som kom med DD & Co i 1988.
    http://coa.inducks.org/issue.php/x/no/MM1988B11#d

Det var også en artikkel i det bladet om historiens opprinnelse, om jeg ikke husker feil.

• edited November -1

Hm, ifølgje linken din var det eit ekstrahefte som kom med Mikke Mus-bladet. Kva stemmer?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Hm, ifølgje linken din var det eit ekstrahefte som kom med Mikke Mus-bladet. Kva stemmer?

Hmm.. I følge egen hukommelse kom dette bladet med DD&Co. Jeg kjøpte ikke Mikke Mus på den tiden. Men ettersom jeg er her, og samlinga mi er der (hjemme), så får jeg ikke sjekket.

• edited November -1

I følge Inducks kom det med det danske Anders And & Co. Tror ikke dette skulle være noe forskjellig i Norge. Kan det være en glipp i Inducks? (Eller selvfølgelig i min hukommelse)

• edited November -1

I 1988 kjøpte jeg ikke Donald-bladet fast, men jeg pleide å kjøpe det dersom det var med et ekstrahefte, uansett hva ekstraheftet måtte inneholde. Jeg kan ikke huske å ha lest "Den røde hatt" i et slikt ekstrahefte noen gang, men jeg kan selvsagt huske feil.

Hvis dette derimot var et vedlegg som kom med Mikke Mus-bladet så forklarer det hvorfor jeg ikke har fått det med meg for det bladet kjøpte jeg aldri (bortsett fra de to gangene de trykket Don Rosa da, men det var litt senere).

• edited November -1

Ekstranummeret var vedlegg til et Mikke Mus-blad.

• DRDR
    edited November -1

Diff skreiv:

Nestor Burma skreiv:

Dessuten; jeg kjøpte dette heftet fordi det inneholdt Carl Barks' ene Mikke Mus-historie, for første gang på norsk.

Dette er nok ikke helt riktig. Denne historien ble gitt ut i et ekstra-hefte som kom med DD & Co i 1988.
    http://coa.inducks.org/issue.php/x/no/MM1988B11#d

Det var også en artikkel i det bladet om historiens opprinnelse, om jeg ikke husker feil.

Hellige Makaroni! Milde Måne!
    Hva i...
    Helt SYKT jo!
    Det burde jeg jo ha en plass! Skal ha noen lunde Komplett siden 1987 nå tror jeg...

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?