Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Rusmidler i Andeby

edited January 2006 in Donaldisme

Jeg leste igjennom en av de Koplette årganger-bøkene og kom over en halvsider der tipp røker sokker. Dette går vel under "rusmidler"?
Noe annet er Skrue. Vi har jo sett ham sniffe på pengene sine noen ganger, (sist i DD 4/06) og jeg lurer på om Skrue får en slags rus av å sniffe på pengene.
Dette blir vel et Donaldistisk tema, der man kan mene forskjellig)

Noen andre som mener noe om dette, eller har sett andre tilfeller av noe slikt?
(håper ikke dette blir et for drøyt tema? Er det det så skjønner jeg at det slettes)

Comments

• edited November -1

Det er jo et par Barks-klassikere hvor "rusmidler" blir brukt, bl.a. "Donald Duck in Old California".

• edited November -1

Ja, det stemmer. Det de får av indianerne, gjør jo at de forestiller seg at de har kommet tilbake til 1848.

• edited November -1

Her er en ganske morsom illustrasjon til emnet:
    http://www.wagenius.org/img/rs1187.jpg

• edited November -1

Det er ikke fritt for slike sterke stoffer i Aneby heller nei. Stoffer som fremkaller syner er vel noe av de mest vanlige stoffene i byen...

• edited November -1

Det var jo en historie i DD&Co hvor guttene hadde kjøpt sigarer i gave til Donald, og han trodde de hadde kjøpt dem til seg selv, og Donald tvang dem til å røke dem alle. DD&Co hadde for anledningen en egen side hvor de bortforklarte historien :)

• edited November -1

Har sett den som tegnefilm. Ganske morsom i grunnen!

• edited November -1

Ja. Men jeg lurer på om Donald røker, når andre ikke ser det. Eller kanskje han samler på dem..?

• edited November -1

I Donald Pocket 37, i «Desperadoene fra Andeby», gir Donald og Klodrik tydeleg uttrykk for at dei ikkje har så mykje til overs for sigarettar som er helsefarlege og alt det der (i samband med planleggjinga av opninga av Skrues nye sigarettfabrikk).

Sjølvsagt kan ein anta at Donald røyker i tidsperioden då ingen lager teikneseriar om han (seks dagar i veka, det). Skal ein anta at han er fysisk oppbygd omtrent som andre fuglar/pattedyr, er det vel naturleg å anta at han òg går på do minst ein gong i veka, sjølv om vi aldri ser at det skjer. Av ein eller annan grunn ser eg ikkje for meg at Donald er ein storrøyker, men at han tar ein sigar når han skal kose seg eller er festrøyker eller noko slikt, kan godt hende. Uansett har han så god kontroll på det at han klarer å halde seg unna røyken når han er på trykk, det skal han ha ros for :-)

Men i donaldbladet der den historia stod på trykk var det vel forklart med at sjølvsagt samler Donald på sigarer.

• edited November -1

Ja, som fugleelsker (liker katter hakket bedre så.... ) vi bør vel ikke bli for konkrete her? Vi vet jo hva fugler gjør med sine "droppings"? Kanskje vi skal la Donalds liv utenfor rutene være der? :(

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?