Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hvis du kontrollerte Disney....

edited January 2006 in Donaldisme

Mulig lignende problematikk har vært oppe før, men:
Gitt at din bestefars onkel utvandret til amerika, og i et øyeblikks svakhet lånte etpar dollars til en fattig tigger ved navn Walt Disney... I god Skrue McDuck ånd og renters rente etc befinner du deg med ett som sjef i Disney, du kan sparke folk, ansette folk, opprette avdelinger og legge ned deler av konsernet du ikke har tro på. Eller selge ut det du ikke tror på.
Er det bare jeg som har satt opp en slags indre liste over satsningsområder og strategi fremover? Hva ville du gjort?

«1

Comments

• edited November -1

176-761 skreiv:

Mulig lignende problematikk har vært oppe før, men:
    Gitt at din bestefars onkel utvandret til amerika, og i et øyeblikks svakhet lånte etpar dollars til en fattig tigger ved navn Walt Disney... I god Skrue McDuck ånd og renters rente etc befinner du deg med ett som sjef i Disney, du kan sparke folk, ansette folk, opprette avdelinger og legge ned deler av konsernet du ikke har tro på. Eller selge ut det du ikke tror på.
    Er det bare jeg som har satt opp en slags indre liste over satsningsområder og strategi fremover? Hva ville du gjort?

1)
    Fjernet all sensuren og bedt Gemstone utgi Floyd Gottfredson Library (FGL), Paul Murry Library (PML) o.l. og dessuten gitt serieskapere som Don Rosa friest mulig hender til å lage gode historier.

2)
    Ryddet opp i filmdivisjonene og ved hjelp av Don Rosa fått produsert nye Donald-filmer i Barks' ånd - f.eks. tegnefilmatisert en del Barks- og Rosa-historier.

3)
    Ved hjelp av Don Rosa fått laget til en skikkelig Andeby-park i Barks' ånd.

• edited November -1

Hvem er denne Don Rosa som det refereres til?

• edited November -1

Eg ville gitt Olaf frie tøyler og bedt han levere eit ferdig manus på "Andeby etter Skrue" så fort som berre pokker'n. ;-)

• edited November -1

Drikaton : Don Rosa? nei, gud vet. Høres ut som en Italiensk homofil parfymeprodusent for tiden bosatt i Miami....

(jaja, slett slett... :D :D )

• edited November -1

Kjære Sigvald, jeg tenkte litt mer .. .. skal vi si bussiness. Ny park? Langt frem, det må være lønnsomt (jamfør Skrue), Don Rosa er ikke noe stort navn over there, det er viktigere ting. Skal vi produsere helaftens filmer, eller satse på kabel og kortere filmer? Tegnefilmer eller CGI? Skal vi eie distributører utenfor cartoon området eller kvitte oss med dem? Litt mer Big Boss tenkning, Du eier Disney, men vil du kjøre det konkurs?

• edited November -1

Usikker på kva som er lønnsamt, men teiknefilmar framfor CGI er ein no-brainer for meg uansett - må det produsere CGI for å gå i pluss sel eg det heller unna til nokon andre, ikkje søren om eg vil vere delaktig i å gå videre bort frå klassiker-arven. Gjerne kortere filmar eller miniseriar berekna på tv i staden for kino, dog, om det viser seg å vere meir lønnsamt.

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Hvem er denne Don Rosa som det refereres til?

Dette var litt sarkastisk. Spørsmålet var hva en ville gjort dersom en eide Disney-konsernet - og Sigvald svarte bare på dette spørsmålet. Intet annet.

Selv kommer jeg ikke på noe spesielt jeg ville gjort med Disney-konsernet - men jeg ville i hvertfall stoppet De komplette årganger etter endt 1960-årgang (ja, beklager at jeg sier dette - men komplettisten i meg klarer ikke å slutte, og bokhyllene flyter allerede over... vet at jeg er egoistisk, men... :-) )

Dessuten ville jeg fått fortgang i å få utgitt neste DVD med The Chronological Donald - og fått med Mickey Mouse, Goofy og Pluto i The Chronological-serien...

Finner nok på flere ting den dagen jeg overtar sjefsstolen... :-)

• edited November -1

Da ville jeg betalt all gjelden min først og fremst:)

• edited November -1

Arnstein.. Hadde du eid Disney-konsernet kunne du bygd et hus så stort at bokhyllene hadde krysset tre tidssoner.

Hva ville jeg gjort; Jeg ville kjøpt Don Rosa bokstavelig. Skulle innstallert han i et fangehull med alle dertilhørende luksusfasiliteter og der skulle han vært 24/7 og tegnet historier ekslusivt til meg.
    Jeg skulle kjøpt opp Egmont-konsernet og re-lokert det på baksiden av månen med begrenset tilgang ti oksygen. Den skulle de fått etter hvert som visse delmål ble oppnådd.
    Slik som;
    -Rene Donald-forsider som det var opp til slutten av 70-tallet.

-Total nedleggelse av HOF... Også et delmål var å samle opp alle de som var blitt solgt og sendt dem ut i bane rundt Saturn der alle Tempo-utgavene ser ut til å være samlet i lag med restopplaget av bladet Boing.

-Når de starter en utgivelse eller serie, så har de å holde den i gang til den bitre slutt, hvis ikke er det himmellegemer lengre ut i solsystemet som er desto utrivligere enn baksiden av månen.

Til slutt ville jeg avsette den verste mareritt-attraksjonen i Eurodisney(tror det er et lamt spøkelsestog) for de mest kverulerende AOL-medlemmene. Der skulle de blitt bastet og bundet og hatt en tur til evig tid med en som er utkledd som Mikke.

-

• edited November -1

Einherje skreiv:

-Total nedleggelse av HOF... Også et delmål var å samle opp alle de som var blitt solgt og sendt dem ut i bane rundt Saturn der alle Tempo-utgavene ser ut til å være samlet i lag med restopplaget av bladet Boing.

-Når de starter en utgivelse eller serie, så har de å holde den i gang til den bitre slutt, hvis ikke er det himmellegemer lengre ut i solsystemet som er desto utrivligere enn baksiden av månen.

Men //Einherje// då, dobbeltmoral i full offentlegheit? Tsktsk...

;-)

• edited November -1

Dobbeltmoral, hvor?? *snur hodet rundt i full forvirring*
    Jeg ser ikke på HOF som en serie... Jeg ser på den som en flisete flis i øyet.

• edited November -1

Ah, så dine personlege definisjonar trumfer normal semantikk? Då så. Eg ville berre ha det på det reine, eg. :-)

• edited November -1

...kan andre, kan jeg. ;-)

• edited November -1

At du klarte å vinkle **denne** inn på han hadde eg jaggu ikkje forutsett. Men gratulerer, fin defleksjon. :D

• edited November -1

I am dah mastah!!! Dessuten er det jo fantasi fantasi om å eie Disney-konsernet. Og da er det jo lov å fantasere. Men en ting kan jeg si deg, hadde jeg hatt de pengene så skulle virkeligheten ha overgått den fantasien. Skal love deg jeg hadde tatt av. Hadde vel startet med å kjøpt Albania...

• edited November -1

Kvifor akkurat Albania?

(Og for dei som måtte lure, nei, dette er faktisk ikkje off topic, dette er eit relevant spørsmål om utdjuping av ein post som svarte direkte på trådens tema...)

• edited November -1

Fordi foruten Monrovia er vel Albania det billigste landet i Europa som også faktisk kan kjøpes. Dessuten har det tilgang til Adriaterhavet som jeg har et nært og godt forhold til.

• edited November -1

Mulig Albania er billig, men det siste landet i europa jeg ville åpnet lommeboka for, må være Belgia. Men det er off topic så det piper i øregangene....

• edited November -1

...glemte at jeg ville laget en pengebinge i italiensk still med kuppel i størrelse 1:1. I Stavanger selvfølgelig.

• edited November -1

Einherje skreiv:

...glemte at jeg ville laget en pengebinge i italiensk still med kuppel i størrelse 1:1. I Stavanger selvfølgelig.

*ler høgt* Med "Kr" eller "$" på logoen?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?