Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Årets historie

edited December 2005 in Donaldisme

Eg er nysgjerrig:
Kva synest *du* at er den beste Disney-teikneserien som er utgitt i 2005 (om vi reknar berre dei historiene som er utgitt for første gong på norsk i år)?

Trur at min klare favoritt må vere «Arven» av Pihl/Smet (DP299). «Mynt på vandring» av Smeby/Vicar (DD49) kjem nok òg høgt på lista, men ikkje like høgt som «Arven».

Men eg har ikkje fått lest «Drageherrenes rike» av Erickson/Cavazzano (HOF 9), så det er sannsynlegvis grunnen til at den historia ikkje har kome med på mi liste altså ...

«134

Comments

• edited November -1

Arven.

• edited November -1

Tror faktisk jeg vil si; "De tre calbereros rir igjen". og "Arven"

• edited November -1

caballeros*

• edited November -1

Drageherrenes rike. Etter jeg hadde lest ut den satt jeg igjen med ett ord om munnen; wow!

• edited November -1

Jeg synes også Drageherrenes rike var den beste. Men Arven var heller ikke dårlig!

• edited November -1

Vil følge med Olaf. Arven og Mynt på Vandring var helt klart nogle af de bedste historier i 2005. For mig, var 'De tre calbereros rir igjen' en skuffelse.

• edited November -1

"Drageherrenes rike" må nok også bli min favoritt.

• edited November -1

... og //der// var nysgjerrigheitsbegeret mitt så breddfullt at eg bestilte World of the Dragonlords på Amazon. :-)

• edited November -1

God lesning! Er såpass lite original at jeg også slutter meg til de som svarte "Drageherrenes rike".

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Eg er nysgjerrig:
    Kva synest *du* at er den beste Disney-teikneserien som er utgitt i 2005 (om vi reknar berre dei historiene som er utgitt for første gong på norsk i år)?

Trur at min klare favoritt må vere «Arven» av Pihl/Smet (DP299). «Mynt på vandring» av Smeby/Vicar (DD49) kjem nok òg høgt på lista, men ikkje like høgt som «Arven».

Men eg har ikkje fått lest «Drageherrenes rike» av Erickson/Cavazzano (HOF 9), så det er sannsynlegvis grunnen til at den historia ikkje har kome med på mi liste altså ...

Man merker seg også at du ikke nevner "3 lystige fyrer rir igjen". Riktignok ikke DRs beste på noen måte, men direkte dårlig var den vel ikke?

• edited November -1

Eg synest ikkje at den var på høgde med dei historiene eg nemnte, difor nemnte eg den ikkje i det heile tatt. Eg prøvde å skrive eit positivt innlegg, og då fokuserte eg på dei historiene eg hugsa at skilja seg ut som veldig bra i staden for å trekkja fram dei firehundre historiene som ikkje heilt nådde opp.

Kva eg synest om dei tre lystige fyrene finst det ganske mykje lesestoff om i dette forumet frå før, så i denne tråden nøyer eg meg med å seie at den ikkje var favoritten min i år.

Men om eg får spørja: Kvifor gjer du dette til eit spørsmål om kva *eg* skriver i staden for å skrive noko sjølv? Er det så frykteleg ille at mine og dine favorittar ikkje samsvarar?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Men om eg får spørja: Kvifor gjer du dette til eit spørsmål om kva *eg* skriver i staden for å skrive noko sjølv? Er det så frykteleg ille at mine og dine favorittar ikkje samsvarar?

Utenom "3 lystige fyrer rir igjen" er jeg da ganske enig i dine vurderinger :-)

• edited November -1

Jeg syntes at tegningene i "3 lystige fyrer" var overveldende, de var utrolig vakre og stemningsfylte, og historien var god. Men skikkelsene som var med i historien appellerer ikke til meg. Skulle vært Skrue og småtassene som var med istedet. Dessuten var behandlingen Donald fikk av slektningene før avreise altfor overdrevet.

• edited November -1

Eg trur eg stemmer på "Drageherrenes rike". Fekk meg til for alvor å sperre opp augene for Cavazzano.

• edited November -1

Jeg også likte "Drageherrenes rike", den var mye sterkere enn andre Disneyserier. Slaver som blir pisket, O,D & D som gråter når en av dragene dems blir skutt ned. Den var et av årets høydepunkter ja.

• edited November -1

Ja la oss håpe det kjem fleire slike historiar.

• edited November -1

(ver så snill å ikkje spoile, eg bestilte serien i går kveld!) :-)

• edited November -1

Oi, sorry! Jeg skal ikke røpe noe, :)

• edited November -1

Solveig skreiv:

Jeg syntes at tegningene i "3 lystige fyrer" var overveldende, de var utrolig vakre og stemningsfylte, og historien var god. Men skikkelsene som var med i historien appellerer ikke til meg. Skulle vært Skrue og småtassene som var med istedet. Dessuten var behandlingen Donald fikk av slektningene før avreise altfor overdrevet.

Jeg er egentlig veldig enig... ikke så glad i disse pussige papegøyene eller hva de nå er, men så har jeg ikke sett filmen(e?) de er med i heller... Historien var sjarmerende nok og med et par artige detaljer (lamaen som balanserer på rare steder er jo bare rå), men den var helt klart ikke på høyde med Don Rosas beste skattejakter...

"Arven" var glitrende. Men jeg har meget mulig lest noe bedre? Arg, jeg husker jo ingenting. Var den historien som stod i DD&co en gang med en slags saft som får folk til å fly fra i år? Den med en stor borg og en snål proffessor og noen slemme skurker og Donald og guttene? For den elsket jeg nemlig. Men den var kanskje fra i fjor..

Og den Drageridderne-tingen har jeg ikke lest, og det plager meg litt. Har den kommet på biblioteket, tro?

• edited November -1

Såvidt eg veit har ikkje HOF (Drageherrenes rike er bok nr ni i HOF, men det visste du sikkert) kommet på biblioteket enda, skjønt det kan jo hende det berre gjelder biblioteket der eg bur. Hvis du vil lese den på originalspråket kan du jo gjere som Olaf og bestille den på Amazon:

http://www.amazon.com/gp/product/0911903984/qid=1136238393/sr=8-1/ref=pd_bbs_1/002-4527046-3559204?n=507846&s=books&v=glance

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?