Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Skrue Mc Ducks liv og levnet i HOF?

2

Comments

• edited November -1

Eg har alltid meint at maskinteksting er best, tenk. Så lenge forfattaren sjølv ikkje handtekstar, så klart.

• edited November -1

Hall of Fame er strengt talt ikkje handteksta, då.

• edited November -1

Nei, og den fonten som vert brukt i Hall of Fame er ikkje bra. Maskinteksting som skal //sjå// //ut// //som// handteksting? Kva er poenget med det?

Nei, eg liker Skrues liv-boka mi. Bra med maskinteksting, fine fargar.

Kristian: Det er greitt nok at **du** ikkje vil ha Skrues liv i Hall of Fame, men du kan ikkje seia at det er skuffande at Egmont gjer det dei har sagt dei skal gjera og det som sannsynlegvis fleirtalet ynskjer?

• edited November -1

Har ikkje påstått at andre enn eg synes det er skuffanede. Men eg trur ikkje eg er den einaste. =)

• edited November -1

Er det bare skuffende om det kommer samlet i én bok?
    Poenget er jo at alle DR-historiene skal utgies i HOF, og da kan jeg ikke se hvordan man kan klare å bli skuffet.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Hall of Fame er strengt talt ikkje handteksta, då.

Det er forsåvidt sant. Mer presist så handler det selvsagt om hvilken //font// som velges og hvorvidt denne er fin eller ikke, helt enkelt. Omtrent alt tekstes med data i våre dager, også det som skal se ut som håndteksting. Og det finnes kvalitetsforskjeller der også, de ulike fontvalgene i norsk og dansk CBSV er et eksempel på dette. Danskene er, med god grunn, mer misfornøyd med den fonten som er valgt i deres utgave. Men jeg holder fast på min oppfatning om at den font-typen som brukes i det norske Donald-bladet ikke har noe i kostbare bokutgivelser å gjøre. Og dessuten at også Donald Duck & co. ville sette bedre ut dersom man hadde valgt en mykere tegneseriefont som f.eks. WhizBang.

• edited November -1

Lillegull skreiv:

Er det bare skuffende om det kommer samlet i én bok?
    Poenget er jo at alle DR-historiene skal utgies i HOF, og da kan jeg ikke se hvordan man kan klare å bli skuffet.

Eg blir skuffa fordi eg har Lo$ fra før (både på norsk og engelsk), og treng ikkje fleire utgåver. Lo$boka var dyr nok då den kom, og eg har ikkje lyst til å punge ut for akkurat det samme på nytt (noko det desverre ser ut til at eg blir nødt til, sidan eg er abonnent og gjerne vil ha serien komplett). Hadde passa meg best om dei hadde holdt Lo$ utenfor HOF og heller gitt eit nytt opplag av den gamle utgivelsen, hvis dei absolutt måtte gi den ut igjen. (Men eg kan sjølvsagt ikkje forlange at Egmont skulle gjere det kun pga meg. :-)

• edited November -1

Nei, nei - jeg forstår jo forsåvidt det.
    Selv har jeg stort sett alle Don Rosas historier fra før, så det er jo ikke noe nytt for meg heller.

• edited November -1

Det har eg og, men det er greit å ha dei samla. Tar tid å leite gjennom alle donaldpermene for å finne akkurat DEN historia...

• edited November -1

Dessuten er jo DR's forord og kommentarar meget interessant lesning

• edited November -1

Noget af det bedste med HoF - Don Rosa -serien er, at det bliver en KOMPLET udgave af hans værker, en slags Don Rosa's Samlede Værk. Så selvfølgelig skal historierne fra Life of $crooge med i serien - og i kronologisk rækkefølge.

• edited November -1

Benadikt skreiv:

Noget af det bedste med HoF - Don Rosa -serien er, at det bliver en KOMPLET udgave af hans værker, en slags Don Rosa's Samlede Værk. Så selvfølgelig skal historierne fra Life of $crooge med i serien - og i kronologisk rækkefølge.

Rekkefølgen er vel ikke så viktig?

Ellers ser jeg at du fremdeles bruker Europa i stedet for Færøyene i den personlige infoen.

Olaf - dette synes jeg du skal rette opp jo før jo heller. Og før du evt. argumenterer med at Færøyene er en del av Danmark vil jeg påpeke at Færøyene har eget landslag i fotball og således ikke kan sammenliknes med landskap som Jylland, Sjælland, Fyn o.l.

• edited November -1

Eg har ikkje lagt til alle land i verda i denne lista, og det har eg heller ikkje planer om å gjera.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Eg har ikkje lagt til alle land i verda i denne lista, og det har eg heller ikkje planer om å gjera.

Det er da heller ikke nødvendig. Så lenge Færøyene faktisk er representert her i Forumet kan jeg ikke skjønne at det skal være så vanskelig å legge til Færøyene i dette registeret.

• edited November -1

Neivel, greitt. Færøyene er lagt til.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Neivel, greitt. Færøyene er lagt til.

Flott!
    Det tror nok at vår venn Benadikt vil sette stor pris på ;-)

• edited November -1

Benadikt skreiv:

Jeg er helt enig. Alt Don har produsert, Historier, forsider osv... skal jo være med i serien, derfor kommer nok Lo$-historiene også med.

• edited November -1

Vel, dei kan jo teknisk sett ikkje gi ut alt Don har produsert før Don har lagt opp ...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Benadikt skreiv:

Rekkefølgen er vel ikke så viktig?

Ellers ser jeg at du fremdeles bruker Europa i stedet for Færøyene i den personlige infoen.

Olaf - dette synes jeg du skal rette opp jo før jo heller. Og før du evt. argumenterer med at Færøyene er en del av Danmark vil jeg påpeke at Færøyene har eget landslag i fotball og således ikke kan sammenliknes med landskap som Jylland, Sjælland, Fyn o.l.

Samene har også eget landslag i fotball ;)

(Og dette sa jeg selvsagt bare for å ødelegge en tråd med uinteressant off-topic innhold)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Vel, dei kan jo teknisk sett ikkje gi ut alt Don har produsert før Don har lagt opp ...

Og dermed har Egmont en glimrende salgsstrategi for aa trykke flest mulig böker - og dermed tjene mest mulig penger - i.o.m. de da har et paaskudd til aa fortsette serien i det uendelige (eller til DR legger opp)...:)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?