Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Skrue Mc Ducks liv og levnet i HOF?

edited December 2005 in Donaldisme

"Skrue Mc Ducks liv og levnet" som er noe av det beste av min favoritttegner: Don Rosa, er jo noe de aller fleste Duck-fans har lest. Tror dere andre her at den serien kommer i Hall of Fame?
Hall of Fame skal jo inneholde alt Don Rosa har produsert.

«13

Comments

• edited November -1

Saann jeg har forstaatt det, er det vel kun usikkerhet om hvorvidt Lo$ kommer alene i en bok, eller om alt presenteres kronologisk, dvs over flere böker med andre historier innimellom.

• edited November -1

Ok, takk.

• edited November -1

Don Rosa begynte jo så vidt jeg vet å lage Skrue Mc Ducks liv og levnet i 1991, og historiene i HOF: Don Rosa 3 er fra 1990-1991, så det er fullt mulig at serien om Skrues liv kommer i bok 4 som skulle være noe spesielt, som Jørn Inge Frostad sa.

• edited November -1

Ser ikkje poenget i å gi ut Lo$ i Hall of Fame. Den er jo for lengst gitt ut i eiga bok med kommentara og alt mulig, og den boka (og sikkert den engelske også) har nok dei fleste DR-fans fra før. Kva skal vi då med Lo$ i HOF? Nei, eg trur ikke neste DR-HOF bok vil innehlde Lo$. Gjer den det blir eg svært skuffa.

• edited November -1

Hvorfor er det skuffende om Lo$ kommer ut i et verk som skal inneholde alle DR's utgitte serier?
    Jeg er en av dem som ikke tenkte på å kjøpe boka til meg selv da den var i salg fra butikk. Jeg ga den til min bror i konfirmasjonsgave.
    Jeg ser gjerne at jeg får samlet alle seriene mellom to stive permer (jeg har den amerikanske paper back-versjonen).

• edited November -1

Egmont lovte vel at Hall of Shame skulle være ett skikkelig kinderegg.
    Det skulle gi deg

A) Barks sine klassikere i en ny og spennende presentasjon
    B) Det beste av de beste utenom Barks
    C) Don rosa sin SAMLEDE produksjoen sekvensiellt, en slags Don rosa samlede

Derfor MÅ de vel gi ut denne Lo$ serien på nytt for å oppfylle punkt C)

Nå kan de som jobber i Egmont slutte å lese min onde masterplan som følger:
    Hvis Egmont er grådige og sleipe nok så gir de bare ut Lo$ i Hall of Shame og ikke noe nytt opplag av den gamle boken som er utsolgt. Dermed kan de sikkert bruke den Hall of Shame boken som inngangsbillett for å lokke flere til å abonnere på serien sin. Det er jo kun den første Don boken de har brukt som agn så langt. Hvorfor ikke komme opp med ett nytt og oppdatert agn to/tre år etter for å lokke ennå flere svake sjeler med seg :)

Men en ting har jeg lurt på, Hvis Hall of Shame er ett virkelig kinder egg, hva er leken og hva er sjokoladen av punkt A), B), eller C) : :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Nå kan de som jobber i Egmont slutte å lese min onde masterplan som følger:

Berre så eg er sikker ... gjelder det berre dei som jobber i Egmont, eller oss som har «venner» der òg? :-)

Nokon som nokon gong har prøvd å dele eit kinderegg med to venner nokon gong forresten? Eg sliter med å få reknestykket til å gå opp. Person A får sjokoladen, person B får leiketøyet, og person C får ... spenning. Nei, kindereggmatematikk er avansert.

(er det forresten berre meg som synest at det verker temmelig ironisk at den av Egmonts utgivingar som dei omtalar som eit kinderegg, er ein av dei der det **ikkje** følger med ein plastleike?)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

(er det forresten berre meg som synest at det verker temmelig ironisk at den av Egmonts utgivingar som dei omtalar som eit kinderegg, er ein av dei der det **ikkje** følger med ein plastleike?)

:) :) Meget godt observert, neste tre poenger i NM ??

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Nokon som nokon gong har prøvd å dele eit kinderegg med to venner nokon gong forresten? Eg sliter med å få reknestykket til å gå opp. Person A får sjokoladen, person B får leiketøyet, og person C får ... spenning. Nei, kindereggmatematikk er avansert.

Ikke uten grunn at kinderegget er delt i to... Nettopp for situasjoner som dette. Å dele et kinderegg med 27 venner derimot, det er vanskelig det...

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Jeg tror spenningen er det lille gule egget som leken ligger inni. Så person A får sjokolade, B får leketøy, og C får det gule spenningsegget. Det //store// problemet er å klare å lure de to andre personene til å være B og C, slik at man får sjokoladen selv.

• edited November -1

Det gule egget kan fyllast med bakpulver og vatn, og så får du ei knallbra bakepulverbombe.

• edited November -1

Jørn Inge Frostad skreiv:

Det er i nemnt i Don Rosas kommentarar i bok 10 at den neste boka av produksjonen hans ifølge Egmont skulle bli "noko spesielt". Kva dette kan bety kan ein jo kanskje tenkje seg.

Jørn Inge Frostad skreiv:

Det er i nemnt i Don Rosas kommentarar i bok 10 at den neste boka av produksjonen hans ifølge Egmont skulle bli "noko spesielt". Kva dette kan bety kan ein jo kanskje tenkje seg.

Den neste historien i rekken er strengt tatt:
    D 91249 - "Ta den mynt og la den vandre" (Lo$, kapittel 0 som den gjerne kalles). Jeg ser derfor for meg at den neste DR-boken (eller de to neste DR-bøkene) i HOF-serien kommer til å omfatte alle kapitlene i HOF-serien sortert kronologisk etter handlingen:

(Part 0) - Of Ducks, Dimes and Destinies (D 91249) 15 pages
    Part 1 - The Last of the Clan McDuck (D 91308) 15 pages
    Part 2 - The Master of the Mississippi (D 91411) 28 pages
    Part 3 - The Buckaroo of the Badlands (D 92008) 15 pages
    Part 3B - The Cowboy Captain of the Cutty Sark (D 98045) 24 pages
    Part 4 - Raider of the Copper Hill (D 92083) 15 pages
    Part 5 - The New Laird of Castle McDuck (D 92191) 15 pages
    Part 6 - The Terror of the Transvaal (D 92273) 12 pages
    Part 6B - The Vigilante of Pizen Bluff (D 96089) 24 pages
    Part 7 - Dreamtime Duck of the Never Never (D 92314) 15 pages
    ---------------------
    178 sider

Part 8 - King of the Klondike (D 92514) 24 pages
    Part 8B - The Prisoner of White Agony Creek (?) 31 pages
    (Part 8C) - Hearts of the Yukon (D 95044) 24 pages
    Part 9 - The Billionaire of Dismal Downs (D 93121) 15 pages
    Part 10 - The Invader of Fort Duckburg (D 93227) 15 pages
    Part 10B - The Sharpie of the Culebra Cut (F PM 01201 c) 26 pages
    Part 11 - The Empire-Builder from Calisota (D 93288) 24 pages
    Part 12 - The Richest Duck in the World (D 93488) 19 pages
    ---------------------
    178 sider

Totalt 356 sider

• edited November -1

Men er det slik at dei trykker historiene i rekkefølgja dei blei produsert, og ikkje i rekkefølgja dei blei utgitt, då?

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Men er det ikkje slik at dei trykker historiene i den rekkefølgja dei blei produsert, og ikkje i rekkefølgja dei blei utgitt, då?

I utgangspunket ja, men neste bok skal jo være noe helt spesielt. Dessuten har det jo vært gjort unntak tidligere også (jfr. småhistoriene i DR 1 og DR 2).

• edited November -1

Lillegull skreiv:

Hvorfor er det skuffende om Lo$ kommer ut i et verk som skal inneholde alle DR's utgitte serier?

Eg kjøpte Lo$-boka då den kom, og har også den amerikanske versjonen. Eg har over hovud ikkje behov for endå ei utgåve. Og det er eg rimeleg sikkert på at eg ikkje er den eineste. Håper for guds skuld at dei finn på noko anna tel DR3.

• edited November -1

Vel, dei har vel på ein måte lova eit Don Rosa Library, så då blir det vel Skrues Liv no ...

Eg trur faktisk at det er enno fleire som ønsker seg eit gjenopptrykk av Skrues liv enn det er folk som har den frå før. Dessutan: Don Rosa Hall of Fame består jo utelukkande av repriser uansett ...

• edited November -1

Jaja. Hvis det blir Lo$, så håper eg i det minste dei har gitt den nye fargar og nyoversatt den, for den første oversettelsen var rimeleg middelmådig..

• edited November -1

Kristian Rødvand skreiv:

Jaja. Hvis det blir Lo$, så håper eg i det minste dei har gitt den nye fargar og nyoversatt den, for den første oversettelsen var rimeleg middelmådig..

Og sist, men ikke minst, at den er håndtekstet. Jeg lot være å kjøpe den norske bokugaven bl.a. fordi jeg syntes maskinteksting dro ned helhetsinntrykket ganske kraftig. Det er slikt man kan akseptere i Donald-bladet, men ikke i en kostbar bokutgave. Så jeg er blant dem som ser frem til at Skrus liv kommer i HoF.

• edited November -1

Jeg kommer til å bli litt skuffa hvis "skrues liv" kommer i HOF-serien, da jeg har den fra før. Ser ikke så mye på at det er maskinteksting, og fargene syns jeg er okay. Er litt enkel sånn....

• edited November -1

Har samanlikna den norske og den amerikanske utgåva av Lo$ og konkludert med at fargene var mykje betre i originalen. Oversettelsen var meget sløv, og har eit hastverkpreg, Og maskinteksting er sjølvsagt endå eit minus.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?