Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

spørsmål om Disney Treasures

edited December 2005 in Donaldisme

Jeg er på nippet til å kjøpe inn noen Disney Treasures sett.

Men jeg er redd de skal lide samme skjebne som Pink Panther Collection (tegnefilmene),
man ser noen episoder, men går til slutt drittlei alt sammen. Man glemmer dessuten hvilken episode man var kommet til, og må se introene på flere episoder om igjen for å lete seg fram.

Hva synes dere? Har dere kjøpt Disney Treasures, også har det endt med at de har blitt stående i hyllen, akkurat som min PP Collection, eller angrer dere ikke et sekund på kjøpet?

Comments

• edited November -1

Har The chronological Donald vol.1. Den tror jeg aldri jeg blir lei av...:)

• edited November -1

Går det an å gå lei sin Pink Panther Collection??

• edited November -1

Har Chronological Donald og går definitivt ikkje lei av den, men eg må berre innrømme at det er nesten eitt og eit halvt år sidan eg har sett på den.

Må berre innrømme at eg ikkje har sett i Carl Barks Samlede Verk kassett 1 sidan første gjennomlesing heller. Det er slike ting eg MÅ ha ståande i hylla som referanseverk, men som eg sjelden opner med mindre det er ei heilt spesiell anledning. Og eg trur at det same gjelder Chronological Donald.

Du må ha det, men det er ikkje slikt som du ser på vekentleg.

• edited November -1

Jeg har alle 18 settene. Har ikke rukket å se veldig mye av de 4 siste ennå, men jeg har virkelig kost meg med ALLE 14 jeg har sett ferdig så angrer gjør jeg virkelig ikke. Det er derimot ikke alltid like lett å anbefale slike sett til andre, da det jeg kan finne ekstremt interessant kan av andre sees på som ekstremt kjedelig. Skal jeg anbefale deg noe må det være å kun kjøpe ETT sett, og liker du ikke dette så er sjansen stor for at du ikke liker de andre heller. "Chronological Donald vol. 1" eller "Mickey Mouse in Living Color vol. 1" er et godt sted å starte.

Det er forresten 11 av settene som inneholder tegnefilmer (4 har kommet ut i Norge) og 7 inneholder TV-serier og film.

• edited November -1

På play.com er det som kjent tilbud på noen treasures:
    http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=564899&p=57&g=72&pa=sr
    men man kan også kjøpe masse Disney enkeltvis som f.eks. Davy Crocket:
    http://www.play.com/play247.asp?page=title&r=R2&title=551072&p=57&g=72&pa=sr

• edited November -1

Har foreløpig bare Silly Symphonies, og den er meget å anbefale! Dersom man har barn --- eller sannsynligvis kommer til å få barn, bør man sterkt vurdere å kjøpe de norske utgivelsene. Det er tilnærmet kriminellt å ikke la de små håpefulle få oppleve disse med norsk lydspor. (....men som jeg har nevnt i en annen tråd; dersom det er den offisielle norske Donaldstemmen som ligger på lydsporet, kan man like gjerne kjøpe den koreanske utgivelsen...)

• edited November -1

Ingen av Treasuresene har norsk lydspor, kun norsk tekst. Har kjøpt Mikke og Donald-utgavene for min egen del. Men ungene har også hatt stor glede av dem, selv om de ikke kan så mye engelsk.

• edited November -1

Ahhhh. Da lærte jeg det. Trodde i min enfoldighet at det bare var Silly Symphonies som ikke var dubbet.

• edited November -1

Mine barn har hatt likeså god fornøyelse av å se filmer med engelsk tale som med norsk. Spesielt Donald, Mikke og Langbein-filmene "forstår" de like godt (nesten) som med norsk tale.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?