Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Skuffende Donald-kalender

edited December 2005 in Donaldisme

Snakker ikke om NM`et nå, men om kalenderen som kom i Donald-bladet forrige uke. Syns det egentlig var ok med kalenderen, man kan jo faktisk vinne ganske kule premier, så sånn sett er det greit.

Men når jeg var inne å sjekka på donald.no nå, så kan man jo faktisk delta der _*uten*_ at man har kalenderen i det hele tatt. Det gjør jo at hele vitsen med julekalenderen er borte. Blei litt skuffa, jeg da men...

Kan vi forresten gjøre det til en avtale at hvis noen vinner, så sier man ifra her? :) Hadde vært kult å fått vite det iallefall...

«1

Comments

• edited November -1

Synest faktisk at nettopp dette er POSITIVT eg. Synest alltid det er positivt at noko er tilgjengeleg heilt gratis. Pluss at dette tiltaket gjer at det er mykje vanskelegare å krysse av feil.

• edited November -1

Vel, det gjør det nok lettere å delta i konkurransen, men jeg føler liksom at det ikke har kommet noen kalender i DD i det hele tatt i år... Men jeg overlever. :)

• edited November -1

I Danmark findes der en lov, der siger, at en konkurrence ikke må være købsbetinget. Hvis I har en lignende lov i Norge, kan det vel være begrundelsen?

• edited November -1

Kanskje, men ville ikkje det medføre at vanlege konkurranser av typen som er i Donald-bladet kvar veke heller ikkje er lov?

Har forsåvidt aldri skjønt den lova - «du trenger ikkje å KJØPE denne colaflaska for å delta i konkurransen, berre send oss koden som du finner på baksida av etiketten!»

• edited November -1

Mja -- det er vel alt efter, hvor meget virksomhederne tør bøje loven...

• edited November -1

jeg for min del synes ikke noe om at jeg må plotte inn alder når jeg svarer på oppgavene i julekalenderen, kan ikke se for meg at de helst ønsker gi premie til en på 22 år;)

• edited November -1

Er ganske sikker på at det er anonym aldersgrense dersom du veljar å svare på postkort eller SMS. :-)

• edited November -1

Kanskje det var en idé. Det virker litt *underlig* at en 25-åring svarer også...

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Er ganske sikker på at det er anonym aldersgrense dersom du veljar å svare på postkort eller SMS. :-)

hehe, er vel det.. da får det vel bli et godt gammeldags postkort da;)

• edited November -1

Lillegull skreiv:

Kanskje det var en idé. Det virker litt *underlig* at en 25-åring svarer også...

Eller en på 33:D

• edited November -1

Eg veljar å vera ærlig på alderen i år, eg. Trur faktisk at sjansen er større for at dei sorterer ut folk som heiter Olaf Solstrand enn den er for at dei sorterer ut alle over tjue.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

rur faktisk at sjansen er større for at dei sorterer ut folk som heiter Olaf Solstrand enn den er for at dei sorterer ut alle over tjue.

Er det ikke heller omvendt? Venner pleier da å hjelpe hverandre?

• edited November -1

Tja, trur heller at sjansene er passe store for at dei gjer ein del for å unngå å skape det inntrykket at venner hjelper kvarandre. :-) Men det får bli mitt problem. Uansett er det vel så mange som deltar at ingen av oss har ein sjanse uansett? :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Uansett er det vel så mange som deltar at ingen av oss har ein sjanse uansett? :-)

Ikke vær så negativ Olaf:) Den som intet satser, intet vinner...,men taper heller ingenting.
    Sitat Skrue McDuck:)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Kanskje, men ville ikkje det medføre at vanlege konkurranser av typen som er i Donald-bladet kvar veke heller ikkje er lov?

Har forsåvidt aldri skjønt den lova - «du trenger ikkje å KJØPE denne colaflaska for å delta i konkurransen, berre send oss koden som du finner på baksida av etiketten!»

Kjøpsloven er en finurlig ting. Det er klart at for å delta i konkuranser så kan det være kjøpsbetinget, f.eks kryssordblader med gevinster. Men de har ikke lov til at man må kjøpe en annen vare for å kunne delta. F.eks colaflasken for å kunne delta. Fordi colaflasken er hovedproduktet.Det samme gjelder i forhold til vedleggsprodukter som tegneserie heftene som ble lagt ved Sætre kjekspakkene, der Sætre sendte de ut (i allefall en stund) til alle som ba om dette.
    Om kalenderen som fulgte med i Donald, så vil jeg tro at dette hadde de ikke trengt å måtte legge ut på www.donald.no, men de hadde måtte sende den til de som ba om det. De tar vel 10 kroner i porto for dette tror jeg. Dette fordi det er Donald bladet som er hovedproduktet, ikke kalenderen.
    Forvirret? Velkommen til oss :-)

• edited November -1

Uansett kjøpslov, så er kalenderen traurige greier. En julekalender uten sjokolade? Latterlig.

• edited November -1

Jeg ble også skuffet over årets kalender. Jeg vil ha noe jeg kan bygge, á la det teatret eller stjernehimmelgreia som kom for noen år siden, eller noe som kan brukes et par år, som Don Rosa-posene.

Papirutgaven av Dagbladet har på Julesida (s. 22 fredag 2. des) stripehistorien av Midthun og Løkling, og Donaldkonkurranse med akkurat de samme spørsmålene som i kalenderen som følger med bladet. :-|
    I motsetning til DD&co med mange forskjellige premier, deler Dagbladet ut en Donald-bok (de skriver ingenting om hvilken, men det er bilde av De komplette årganger) til dagsvinneren, og halvårsabonnement på DD&co de siste 12 dagene.
    Hvis man har Antons flaks, kan man delta både i Donaldbladet og Dagbladet og vinne både elgitar og snowboard og bamser og tv-spill og donaldbøker og hva det måtte være...
    Og pokal her. :-)

• edited November -1

Jeg synes den beste julekalenderen var den hvor det var en rute fra en historie i hver luke! En skikkelig kalender bør også komme over to uker.

• edited November -1

Men bildet på selve kalenderen var kjempestilig!

• edited November -1

Den rosa skreiv:

Men bildet på selve kalenderen var kjempestilig!

Apropos: Hvem har egentlig laget aarets kalender?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?