Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Adventsserien

124

Comments

• edited November -1

minnielise skreiv:

Er ikke dette en gammel historie+ Mener å ha lest denne før, tror den er oversatt, har den også på engelsk ett sted. Fabelaktig ihvertfall at vi har fått Donald i avisene. Vi er stolte over Arild Midthun her på Nesttun i Bergen..kvakkk minnielise

Denne adventsserien er ferskere en rykende nystekt loff...

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Hackerspettene? Nei, nei, nei, nei...

...og "kysten er klar, menn"?, jeg føler det hadde tatt seg bedre ut med det klassiske "kysten er klar, gutter"...

Jeg føler ikke alltid at redaktør tormod og arild midtun er helt fortrolig med karakterene, men det kan hende det bare er meg...

• edited November -1

Guffen Delbekk skreiv:

Hackerspettene? Nei, nei, nei, nei...

Mulig jeg er treg i oppfattelsen, og ikke tok ironien, men dette er vel ment som et ordspill på Hakkespettene og hacker:)

• edited November -1

Det ordspelet styrker ihvertfall teorien om at denne serien er skrive på norsk, for eg kan ikkje fatte og begripe kva det kan ha vore på originalspråket ...

• edited November -1

Hm ... berre meg som fekk inntrykk av at deler av dagens stripe var inspirert av Bill Watterson? Dei innvidde skjøner sjølvsagt kva deler eg snakkar om ...

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Hm ... berre meg som fekk inntrykk av at deler av dagens stripe var inspirert av Bill Watterson? Dei innvidde skjøner sjølvsagt kva deler eg snakkar om ...

Spagettiaffären?:)

• edited November -1

Hei Tromsø. Er denne serien ny? OnkelSkrue har jo vært på denne leketøysfabrikken før og grunnen til at de ikke tjener en krone er at de har sine egne penger eller enheter som ikke kan taes utenfor deres grenser eller noe sånt.

• edited November -1

Denne serien er heilt ny ja, men så er det jo ikkje noko nytt at ulike seriar liknar på kvarandre, og vanlegvis er det heilt tilfeldig. (eg vil forsåvidt *gjette* at grunnen til at dei ikkje tjener pengar er at dei i staden for å selge leikane gir dei bort til snille barn ...)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Denne serien er heilt ny ja, men så er det jo ikkje noko nytt at ulike seriar liknar på kvarandre, og vanlegvis er det heilt tilfeldig. (eg vil forsåvidt *gjette* at grunnen til at dei ikkje tjener pengar er at dei i staden for å selge leikane gir dei bort til snille barn ...)

...det har alle gjettet untatt onkel Skrue. Hihihi- hvor jeg gleder meg til å se når det går opp for ham.

• edited November -1

Popop skreiv:

Jeg føler ikke alltid at redaktør tormod og arild midtun er helt fortrolig med karakterene, men det kan hende det bare er meg...

Nei, einig med du. Dagens stripe er etter mi meining eit godt døme på det. Skrue var ikkje grådig som liten.

• edited November -1

Ser for meg at Skrue lånte bort klinkekuler mot renter (Flere klinkekuler igjen). For en hardkokt julenisse kan nok dette ha virket grådig

• edited November -1
  • edited November -1

Den siden baserer seg vel kun på Don Rosa "Skrues Liv," men adventskalenderen er skrevet av Tormod Løkling.

• edited November -1

Donald lie skreiv:

Ifølge denne adressa så får skrue skopusse utstyr av far sin til bursdagen.
    http://66.249.93.104/search?q=cache:2uCg8yZBJx4J:victorian.fortunecity.com/bolsover/654/skrue/sliv1.htm+lykketiøringen&hl=no

Det er riktig, men da jeg var liten fikk jeg både gaver av faren min og av julenissen.... så det er ingeting som tilsier at ikke også Skrue skulle kunne få dette....

• edited November -1

Ja, men ettersom det er snakk om den nøyaktig samme gaven her, oppstår det ein liten konflikt. Skrue kan ikkje ha fått den same skopussefilla både av faren og av julenissen.

Med mindre vi innser at Humes lov ikkje gjelder for Disney-teikneseriar såklart :-)

• edited November -1

Skrue fikk skopusser-sett av faren til bursdagen. Det står ikke noe i SMLL at pussefilla er med i dette settet..

Edit: Ikke jul, men bursdagspresang

• edited November -1

OK, godt poeng. Altså nok eit argument for at Skrues fødselsdag er ved juletider.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Ja, men ettersom det er snakk om den nøyaktig samme gaven her, oppstår det ein liten konflikt. Skrue kan ikkje ha fått den same skopussefilla både av faren og av julenissen.

Ikke glem at Fergus, som andre småbarnsfedre, kan ha skrevet "fra julenissen" på presangen. Slikt er forøvrig fremdeles et vanlig trick dersom foreldre ønsker å gi sine barn mer enn en presang.

• edited November -1

http://cserver.it-content.com/doggypen.php?id=82&date=20051218

Dette er ikkje Fergus.

Og Fergus var *fattig*. Meir enn ein gave? Kvifor det? Dessutan var Fergus' gåve ein bursdagspresang, medan julenissens gåve var ein julegåve.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

http://cserver.it-content.com/doggypen.php?id=82&date=20051218

Dette er ikkje Fergus.

Og Fergus var *fattig*. Meir enn ein gave? Kvifor det? Dessutan var Fergus' gåve ein bursdagspresang, medan julenissens gåve var ein julegåve.

En interessant link om hvordan man feirer(feiret) jul i Skotland.
    Hvis man gidder å undersøke litt før man gir atombombastiske uttalelser, så får man ikke kjeften full av fot. Fint av og til å slippe at skarpe negler skrape opp ganen...

http://heritage.scotsman.com/traditions.cfm?id=2432322005

http://www.siliconglen.com/Scotland/12_15.html

(...dette går selvfølgelig ikke på deg Olaf.)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?