Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

NM i Donald

1272830323340

Comments

• edited November -1

[pirk fortsettes]Byen het opprinnelig Kaupang (=markedsplass), og der er vi ferdig med alle diskusjoner om Trondheims grunnleggelse.[/pirk fortsettes slutt]

• edited November -1

Uansett HVA som var navnet først så kom bebyggelsen først, deretter navnet, ikke motsatt, det VAR mitt poeng.

• edited November -1

Skjønner. Men det skal pirkes når det gjelder noe så viktig som Trondheim vettu.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Forresten: NÅR kommer de ordentlig vanskelige spørsmålene i NM :) :)

Det første kom den ellevte, og det andre kom i dag (%#¤&§£ trepoengsspørsmål!).

• edited November -1

Kan være enig med deg angående den ellevte, men inntil jeg har svart feil i dag :) så synes jeg dagens trepoenger var lett sammenlignet med det umenneskelige ""5 poengspørsmålet"" den 11.

• edited November -1

Apropos den ellevte: Tøff signatur, Vegar. :-)

(eg kan ikkje anbefale den historia høgt nok, eg synest at det er ei fantastisk historie.)

(... jøss. Denne tråden fekk tretti sider ganske fort, gitt.)

• edited November -1

Lite spørsmål, hvor kan man lese om Duri Moll?

• edited November -1

Dagens resultater er ute. **Store** **forandringar** **i** **toppen!**

(Duri Moll: Donald Pocket elleve, første historie.)

• SvKSvK
    edited November -1

Når det gjelder spørsmålet med avisstripene:
    Jeg fant svaret bakpå en "Fra dag til dag"-bok og var kjempefornøyd med meg selv.
    Rett etterpå fant jeg selvfølgelig ut at svaret også står her på Andeby Online, under serieskaperomtalen om Al Taliaferro:-)

• edited November -1

Eg ante faktisk ikkje at dette svaret lå på Andeby Online. :-)

Ser at ulike kjelder oppgir både 322 og 332, og eg er usikker på kva som er riktig, så vi har godkjent begge deler.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Ser at ulike kjelder oppgir både 322 og 332, og eg er usikker på kva som er riktig, så vi har godkjent begge deler.

Beklager å måtte bryte inn, men jeg ser at arrangørene definerer "Formel 1" som idrett. Dette er trolig FEIL!!! Det er en **sport** . Idrett, slik jeg tolker det, dreier seg om direkte fysisk aktivitet som friidrett, fotball, langrenn o.l. Dersom man kommer frem til at feil uttrykk er benyttet i spørsmålet bør vel spørsmålet vurderes annulert?

• edited November -1

Er det nokre av *deltakarane* i NM som ønsker det spørsmålet annulert?

Personleg ser eg ihvertfall ingen grunn til at det spørsmålet skal annulerast i det heile tatt, då det ikkje burde vera eit problem i det heile tatt å skjønne kva historie det var sikta til til tross for mi klønete formulering.

• edited November -1

Vel, Store Norske Leksikon ser på idrett og sport som det samme.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Er det nokre av *deltakarane* i NM som ønsker det spørsmålet annulert?

Personleg ser eg ihvertfall ingen grunn til at det spørsmålet skal annulerast i det heile tatt, då det ikkje burde vera eit problem i det heile tatt å skjønne kva historie det var sikta til til tross for mi klønete formulering.

Ja, jeg ønsker det spørsmålet annulert fortest mulig. :D (Svarte feil så...)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Hvorfor har jeg da ikke fått 3 poeng for mitt svar...? :-)

• edited November -1

På grunn av inkompetent administrasjon. :-) Det er retta opp no ihvertfall. Det er framleis så mange deltakarar at det ikkje er kjempeenkelt å få alt riktig på første forsøk ...

• edited November -1

Det er bra. Nå kan jeg sove godt i natt... :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Beklager å måtte bryte inn, men jeg ser at arrangørene definerer "Formel 1" som idrett. Dette er trolig FEIL!!! Det er en **sport** . Idrett, slik jeg tolker det, dreier seg om direkte fysisk aktivitet som friidrett, fotball, langrenn o.l. Dersom man kommer frem til at feil uttrykk er benyttet i spørsmålet bør vel spørsmålet vurderes annulert?

Er det ikkje fysisk aktivitet å køyra bil?

• edited November -1

Det Sigvald meiner, er jo at idrett vanlegvis handler om å måle fysisk prestasjon medan sport òg kan inkludere øvingar der ein måler redskapets presentasjon.

Men eg trur ærlig talt at det berre blir ordkløveri om vi skal annulere spørsmålet basert på slikt.

• edited November -1

Jan Banan skreiv:

Sigvald skreiv:

Er det ikkje fysisk aktivitet å køyra bil?

Ikke så veldig, det er jo motoren som driver bilen fremover.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?