Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

1232426282940

Comments

• edited November -1

Pocket skreiv:

Får vi et hint el? Olaf og Tommy...

Kan gi et tips om at det øverst på første side av historien står "Walt Disney's..." og deretter hovedpersonen i historien... :-)

• edited November -1

Tommy skreiv:

Pocket skreiv:

Får vi et hint el? Olaf og Tommy...

Kan gi et tips om at det øverst på første side av historien står "Walt Disney's..." og deretter hovedpersonen i historien... :-)

Tusen takk... Nå skjønte jeg med en gang hvilken historie det dreier seg om.

• DRDR
    edited November -1

Vel... Det fører meg så langt at eg har funnet ut at vi har med ei Disney-historie å gjere....
    Da er eg jo et skritt nærmere målet...
    =-)

• edited November -1

Om spørsmålet hadde kommet i 1976 hadde det vært 20 pocketer å velge mellom. I dag er det over 300, og jeg aner ikke hvor jeg bør begyne... Har lest litt her og der, men jeg kjenner nesten ikke til Dustejevski så det kan jo være at jeg leser det men ikke ser sammenhengen. Onde planer er det ihvertfall nok av i pocketene... Blir spennende å se hvem om noen får rett på det :-)

• edited November -1

Er det mulig at den merkelige hukommelsen min endelig er til nytte, og at jeg husket rett svar på 3-poengeren.
    Ja, jeg vet jeg er en blærete nå:)

• edited November -1

Hei, SÅ vrient er da ikke det 3-poengsspørsmålet. Noen kjennskap til Dostojevskij er heller ikke påkrevd, da han blir referert til i historien.

• DRDR
    edited November -1

BLÆRETE??!!!
    Å NEI DA!
    ;-)

• SvKSvK
    edited November -1

Adamant skreiv:

Hei, SÅ vrient er da ikke det 3-poengsspørsmålet. Noen kjennskap til Dostojevskij er heller ikke påkrevd, da han blir referert til i historien.

Ehem.....Vent til etter midnatt med slike utspill, takk:-)

Det blir uansett for stort arbeid å lese igjennom 300+ pocketer for å se etter en referanse. Så det spørsmålet der krever en viss kjennskap til problemstillingen på forhånd, noe det for så vidt er helt logisk at 3-poengsspørsmålene gjør i stor grad.

• edited November -1

Hm, jo, men det er vel fremdeles ikke helt greit å svare på dersom man ikke allerede har kjennskap til historien.

Å slette posten når den har blitt sitert har vel heller ingen videre virkning.

• DRDR
    edited November -1

Olaf- eg lurer på om du fjerner alle artiklar på AO om advents-spørsmålet
    har noko å gjere med?
    Eg innbiller meg at du fjerna ein donald-pocket-anmeldelse ein eller annan dag
    spørsmålet handla om denne pocketen....

• edited November -1

Nei, fjerner ingenting frå Andeby Online ... Kan jo ikkje la NM-et gå ut over resten av Andeby Online. :-) Har ikkje fjerna nokre Donald Pocket-omtalar nei.

• DRDR
    edited November -1

ok.
    My mistake. :-)

• DRDR
    edited November -1

De som har laga DDhistorie i Dostojevskij-stil...
    Kven har fantasien til å gjere noko sånt?
    Lage ei DD-historie basert på ein russer fra 1800tallet sin **onde** **plan** i ei bok...

Det får meg til å tenkje på DDhistoria som kom ut tidligare i år, som
    er basert på Ondskapens hotel! :-)

• edited November -1

Hvis du leser spørsmålet skikkelig bør det være klart at historien ikke er basert på Dostojevskij.

Fra spørsmålet:

(Merk at det er den onde planen som er basert på ein Dostojevskij-roman! Ikkje sjølve historia!) (3 poeng)

• DRDR
    edited November -1

eg veit den **onde** **planen** er av Dostojevskij-roman.
    Eg har kikka litt på nettet etter nokon bøker av han...
    Men eg tru eg gir opp.
    Når eg ikkje husker det så er det vanskelig!
    :-)

• edited November -1

Dette frustrerer meg grønn. Arg! Stygge Dostojevskij. Men slike spørsmål er naturligvis bra! Umulig å google seg fram til, det krever virkelig kunnskap og hukommelse som er på rett sted til rett tid...

Nå burde jeg slutte å tenke på det og konse om eksamen i lineæralgebraoggeometri i morgen, men ærlig talt, hva som er mest spennende sier seg jo selv...

• edited November -1

DR skreiv:

Det får meg til å tenkje på DDhistoria som kom ut tidligare i år, som
    er basert på Ondskapens hotel! :-)

Hmm? Hvilken historie var dette? Hvilket blad?

• DRDR
    edited November -1

Eg husker ikkje, men eg la godt merke til det da den kom...
    Det var i vår trur eg. :-)

• edited November -1

DR skreiv:

Eg husker ikkje, men eg la godt merke til det da den kom...
    Det var i vår trur eg. :-)

Den sto i nr. 1 og 2 i 2004.

• DRDR
    edited November -1

Ingen som har lyst til å bli sprø og røpe alle svara før fasiten altså??
    :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?