Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

NM i Donald

13468940

Comments

• edited November -1

Jeg er for å ta en topp 10/15/20-liste for hver dag:)

• edited November -1

Som jeg har nevnt tidligere, så vil jeg helst ha det på slutten av mesterskapet.. Men skal d være en oppdatert liste innimellom (som kanskje ikke er så dumt), synes jeg at d burde vært én gang i uken !
    Men det er min mening. :)

• edited November -1

Hvis det blir kontinuerlig oppdatert topp-ti-liste e.l. (altså ikke en fullstendig liste), vil man allikevel ha muligheten til å se hvor mange poeng man selv har? Eller var poenget med å ikke legge ut fullstendig liste at man //ikke// skulle få vite det?

• edited November -1

Den tanken eg hadde i utgangspunktet var ei topp ti- eller topp femten-liste, PLUSS sin eigen poengsum.

Hm. Eg ser fordelar med å ikkje oppdatere så ofte, men eg ser òg ulemper.

• edited November -1

Jeg går desidert ikke for å komme på 15 på topp listen, har alt for mange huller i samlingen til å være i nærheten der. Derfor kan jeg kanskje uttale meg noget objektivt?
    Vel, hadde jeg kunnet gjort det bra, svært bra, hadde jeg foretrukket at poenglisten ble oppdatert daglig. Aner man ikke hvor man er i forhold til konkurentene er det ikke så givendes rett og slett. Og jeg tror det blir oppfattet som meget spennendes også for oss i "møljen" å følge tetkampen. Man har vel kanskje sine favoritter??
    Og til sist. Dette er et NM. Det skal kåres faktisk en NoregsMeister. Da bør man mer ta hensyn til eliten enn til oss som går for målet å ikke komme sist...

Men kanskje Olaf kunne ha ordnet det slik at man får opp en melding etc på hvilken plass man er på slik som de gjør i f.eks Aksjespillet i DN?

• edited November -1

Må ærlig innrømme at selv om jeg er høy på pæra slenger jeg meg på den, Scrooge, jeg har ikke sjanse til å nå en topplassering. Derfor er jeg også enig i at det kan være gøy å følge med på toppkampen, etter hvert som poengene teller mer og mer og... Ja, dere skjønner. Likte forresten forslaget til Bernie i forrige innlegg.

• edited November -1

Ser ikkje problemet med å oppdatera heile lista kvar dag, viss alternativet er å oppdatera heile lista kvar veke. Det er spennande å fylgja med på si eige utvikling i forhold til dei rundt deg på lista.

• edited November -1

Kan godt leggja ut heile lista kvar dag ...

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Det var vel det som var den opprinnelige planen din og det er den som jeg synes er den beste.
    Det må jo være artig for de som ikke er blant de aller beste å få muligheten til å følge med hvordan de ligger an hver dag.

• edited November -1

En halv time igjen ! :)

• SvKSvK
    edited November -1

Helen skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Det var vel det som var den opprinnelige planen din og det er den som jeg synes er den beste.
    Det må jo være artig for de som ikke er blant de aller beste å få muligheten til å følge med hvordan de ligger an hver dag.

Støtter dette fullt og helt. Moroen med konkurransen forsvinner litt for min del hvis det ikke blir fullstendig oppdatert liste hver dag. Dette sier jeg fordi jeg med stor sannsynlighet ikke kommer til å ligge i toppsjiktet, og jeg synes ikke at det bare er de aller beste som skal få gleden av å se utviklingen fra dag til dag.

• edited November -1

Bernie skreiv:

Scrooge skreiv:

Da bør man mer ta hensyn til eliten enn til oss som går for målet å ikke komme sist...

Selv går jeg bare for å fullføre:)
    Som nr. 1 selvsagt:D

Hva med en daglig oppdatering av kun topp ti, og fullstendig oppdatering hver helg?
    Søndag f.eks.?

Ok. Har ingen problemer med å trekke forslaget mitt hvis flertallet vil ha oppdatert liste hver dag:)

• edited November -1

Hva med at de siste spørsmålene på julaften teller en god del mer poeng enn de andre 23 dagene. Slik at det kan bli spenning til siste slutt og ikke risikerer at det er avgjort 17 desember?

• edited November -1

Det vore faktiskt en bra ide, som ni kanske redan tänkt på, att börja med lite lättare frågor och göra dem svårare efter hand som dagarna går. Alla kan vara med och kan svara på frågor i början.

• edited November -1

Utruleg godt forslag, det vil kreve ei oppussing av spørsmålsdatabasen vår så langt, men eg skal prøve.

• edited November -1

Og då har vi fått ut pressemeldinga på tegneserier.no :-)
    http://www.tegneserier.no/Default.asp?presse=on&ID=396

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Den tanken eg hadde i utgangspunktet var ei topp ti- eller topp femten-liste, PLUSS sin eigen poengsum.

Hm. Eg ser fordelar med å ikkje oppdatere så ofte, men eg ser òg ulemper.

Jeg likte den best jeg... *prøve febrilsk å ikke drite seg ut mer enn nødvendig*

Men samtidig så er jeg jo enig i det en eller annen sa oppi her... det er tross alt et _nm_, og da bør man kanskje ta mer hensyn til eliten, enn til sånne som meg :-)

Åkke som, dette blir morro!

• edited November -1

Ja, for all del, det er ei løysing som absolutt verkar positiv, særleg dersom vi risikerer at det blir store forskjellar i toppen, slik at vi har ein klar vinnar mange dagar før jul. Så forslaget er godt sjølv om vi ikkje kjem til å bruke det.

• edited November -1

Her dukker dei første spørsmåla opp om litt over fem timer ...
    http://www.andebyonline.com/index.php?area=nm2005

• edited November -1

For å være sikker: Det er vel lov å ty til donaldsamlinger, internett og lignende hjelpemidler?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?