Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

KVITT eller DOBBELT

edited November 2005 in Donaldisme

For noen år siden var det et spørreprogram på NRK som het Kvitt eller Dobbelt.
I et av programmene var det dengang en ung man som gikk opp i temaet Donald.

Det jeg lurer på er om du er her på forumet som en av brukerne ???

Comments

• edited November -1

Dersom du sikter til Geir Hasnes, er han nok ikkje det, nei.

Men det var kanskje ein enno yngre mann som gjekk opp nokre år seinare, og han har eg ikkje peiling på kven er, så akkurat at han kanskje er her skal eg ikkje utelukke. Veit aldri.

• edited November -1

Husker ikke navnet hans så det kan godt ha vært han du nevner, hvem vet !!
    Tror han strøk i et spørsmål angående noen forsider.

• edited November -1

Husker det var en som var oppe i Kvitt eller Dobbelt. Han røk vel først ut pga. "feil" spørsmål, som ikke var direkte relevant for Donald, og ble dermed tatt inn igjen, for deretter å ryke ut igjen litt senere.

• edited November -1

Bernie skreiv:

Husker det var en som var oppe i Kvitt eller Dobbelt. Han røk vel først ut pga. "feil" spørsmål, som ikke var direkte relevant for Donald, og ble dermed tatt inn igjen, for deretter å ryke ut igjen litt senere.

Var ikke dette Hasnes ?

• edited November -1

Godt mulig. Som sagt husker jeg ikke navnet.

• SvKSvK
    edited November -1

Dette er hva jeg husker fra forrige runde av "Kvitt eller Dobbelt":

En fyr gikk opp i Donald, og røk ut på en oppgave med flere spørsmål. Det var ett av spørsmålene han ikke klarte, og det var å huske tittelen på landet Obongo fra en Rota-historie. Det ble fortalt at denne mannen hadde prøvd seg i programmet før også, så jeg går ut fra at det er Hasnes som andre folk her inne sikter til.

Imidlertid var det også en innledende runde før første ordinære sending, og der hadde denne Hasnes slått ut en annen fyr. Det programmet så jeg ikke, så han vet jeg rett og slett ikke noe om. Men det er kanskje han Helen tenker på?

• edited November -1

Helen skreiv:

For noen år siden var det et spørreprogram på NRK som het Kvitt eller Dobbelt.
    I et av programmene var det dengang en ung mann som gikk opp i temaet Donald.

Det jeg lurer på er om du er her på forumet som en av brukerne ???

Geir Hasnes er vel den eneste som har røket ut av Kvitt eller Dobbelt tre (3) ganger i løpet av 2 sesonger av serien. Den ene av gangene kom han tilbake fordi spørsmålet omkring oversetterne ble ansett som "off-topic". Jeg har personlig sett begge fatene (sammen med laf - du husker vel det Olaf?) han fikk for å ryke ut - de er flotte.

Det er forøvrig riktig at han slo ut en ung utfordrer den siste gangen (ca. 1993/94). Tror det var McDuck-forfedre i "Det gamle slottets hemmelighet" og Lo$ som var temaet den gang. Mener å huske at Geir fortalte meg og Olaf at vedkommende er bergenser. Stemmer dette Olaf?

• edited November -1

Hugsar ikkje.

• edited November -1

Det var to påmeldte i kategorien Donald Duck, i alle fall to som kom gjennom nåløyet. Dermed måtte de kjempe mot hverandre for å finne ut hvem som skulle gå videre. Det var Hasnes (som var oppe for andre gang), og en ung gutt på ca. 12-14 år eller noe. Husker i alle fall at han var svært ung. Han tapte på spørsmål fra stamtreet, og Hasnes gikk videre. Jeg mener bestemt å huske at gutten var fra Bergensområdet.

• edited November -1

Bernie skreiv:

Spørsmålet han fekk var vel å namngi alle Donald-redaktørane (eller var det oversetjarane) så langt. Han klaga fordi han meinte at det ikkje var relevant for Donald (han er forsåvidt den einaste personen i Kvitt eller Dobbelt-historien som har klaga på eit spørsmål), og fekk nytt spørsmål veka etterpå.

Trur han nemnte at dei Kvitt eller Dobbelt-programma han var med i hadde tre millioner sjåarar eller noko sånt. Nifst høge tal. Fire gonger så mange som ser på Heia Tufte, det.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Trur han nemnte at dei Kvitt eller Dobbelt-programma han var med i hadde tre millioner sjåarar eller noko sånt. Nifst høge tal. Fire gonger så mange som ser på Heia Tufte, det.

Ja, det var i gode gammle dager da NrK var eneste kanalen så hvis du så på TV så var det NrK du så på :)

Slike seertall er ikke mulig å oppnå lengre, noe sikkert NrK er missfornøyd med. Jeg for min del synes vel det er greit. Jeg føler vel at nok mennesker kjenner meg igjen på gata som det er.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Spørsmålet han fekk var vel å namngi alle Donald-redaktørane (eller var det oversetjarane) så langt.

Det var oversettere som skulle navngis.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Det er forøvrig riktig at han slo ut en ung utfordrer den siste gangen (ca. 1993/94). Tror det var McDuck-forfedre i "Det gamle slottets hemmelighet" og Lo$ som var temaet den gang. Mener å huske at Geir fortalte meg og Olaf at vedkommende er bergenser. Stemmer dette Olaf?

Nå er jeg klar over at jeg ikke er den geiren det snakkes om her, men jo, han er fra Bergen, og jeg er nesten 100% sikker på at det er samme person som skrev Don Rosa intervjuet i Donaldisten - T. M. Bjuland.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Hugsar ikkje.

Hva er det du ikke husker? At du og jeg besøkte Geir Hasnes sammen, eller det det spørres etter i denne tråden?

• edited November -1

Sjølvsagt hugsar eg at vi besøkte Geir. Verken du eller Geir er særleg lette å gløyma. :-)

Du spurte «Stemmer dette, Olaf?» til korvidt dette mennesket som Geir hadde konkurrert mot var bergenser, og eg svarte at eg ikkje hugsar det.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Sjølvsagt hugsar eg at vi besøkte Geir. Verken du eller Geir er særleg lette å gløyma. :-)

Du spurte «Stemmer dette, Olaf?» til korvidt dette mennesket som Geir hadde konkurrert mot var bergenser, og eg svarte at eg ikkje hugsar det.

OK :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?