Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

UNCLE SCROOGE

edited November 2005 in Donaldisme

Jeg ha nå bestilt abonnement på to blader fra USA.
Det er Uncle Scrooge og Walt Disney's Comics & Stories.

Siden jeg ikke har fått noen av dem ennå, ikke har jeg lest noen heller, så lurte jeg på om det er mange her på forumet som abonnerer på disse bladene.

Hvem er best, Uncle Scrooge eller Comics.

Hva synes dere om bladene ??

Vil gjerne høre litt om hva dere synes, kom kom kom med noen uttalelser !! :-)

«1

Comments

• edited November -1

Jeg abonnerer også på disse bladene, og synes stort sett de har en ganske bra standard. Presentasjonen av seriene i bladet er også bra, og forlaget tar tydligvis sine lesere seriøst. Det er godt papir og fine farger, men så er de jo da også relativt dyre. Du vil nok neppe komme over så mange serier du ikke har lest før, men det er stort sett ganske høy kvalitet over seriene som presenteres, selv om det også finnes noe middelmådig fyllstoff innimellom. Likte egentlig Gladstone sine utgivelser litt bedre, da jeg følte at de la litt større vekt på å finne interessante historier å presentere. Synes også at Gemstone fokuserer litt vel mye på William van Horn, som ikke er min største favoritt, men dette er det helt sikkert delte oppfatninger om. Synes likevel at dette er gode utgivelser som er verdt pengene, og personlig så liker jeg godt å lese Disney-serier på engelsk.

• edited November -1

Uncle Scrooge nr. 346.

Ser at det bladet har en Scarpa-historie som heter: The Funny Carrots.

Er det dette bladet som kom ut i oktober 2005?

Er det noen som vet om denne historien har vært utgitt her i landet?

• edited November -1

Ja, den var utgitt sommeren 2001, hugsar ikkje det eksakte nummeret akkurat no, men tittelen er svært gjenkjennbar, trur historia heitte "Latterrøttene" på norsk. Det var det året 8-10 ulike Disney-teiknarar fekk velja kvar sin Carl Barks-figur og lage ei historie som ein hyllest til Barks; William Van Horn tok for seg Petter Smart, Ferioli B-gjengen, Kari Korhonen Hakkespettene, Don Rosa B-gjengen og Pengebinga, Branca trur eg det var som tok Magica, Vicar fekk Gulbrand Gråstein, og "Latterrøttene" var Scarpas Barks-hyllest om Onkel Skrue. Var vel nokre fleire òg - det var dei historiene som blei kalla "Arven fra Barks". Ei ganske fin historie.

• edited November -1

Hvis det er Arven fra Barks serien du snakker om hadde Marco rota sammen med McGrealsene en historie om lille hjelper. Historien og tegningene er veldig bra og litt rørende. Anbefales!
    http://coa.inducks.org/story.php/x/D+2001-001

• edited November -1

Det er Arven fra Barks ja, og Hjelper-historia var veldig fin den òg. Det var fleire òg. Trur at Esteban hadde ei historie om Hetti, Letti og Netti.

• edited November -1

Tenkte jeg kunne slenge denne med nå siden det kom opp http://coa.inducks.org/comp2.php?lg=7&default_o=1&ser=Tribute+to+Barks

• edited November -1

Er disse abonnementene dyre? :D Og hvor ofte kommer bladet?

• edited November -1

Problemet med dei amerikanske Disney-blada er at dei er EKSTREMT dyre. Dette har sjølvsagt mykje å gjera med dei låge opplagstala, men når dei selger 64 siders teikneseriehefter til sju dollar stykket er det berre forståeleg at svært mange ikkje tar seg råd til det.

Blada kjem ut ein gong i månaden, i tillegg er det massevis av blad der borte.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Problemet med dei amerikanske Disney-blada er at dei er EKSTREMT dyre. Dette har sjølvsagt mykje å gjera med dei låge opplagstala, men når dei selger 64 siders teikneseriehefter til sju dollar stykket er det berre forståeleg at svært mange ikkje tar seg råd til det.

Blada kjem ut ein gong i månaden, i tillegg er det massevis av blad der borte.

Kvaliteten tatt i betraktning så synes jeg egentlig ikke at de amerikanske bladene er avskrekkende dyre. Hvor mye er 6,95 dollars i kroner? La oss sim 50 NOK og det er **mindre** enn hva Egmont i Norge tar for vanlige albums.

• edited November -1

Kanskje det, men eg synest uansett at det blir feil å samanlikne med album her. Det er ikkje snakk om ei sporadisk utgiving. Det er snakk om sjølve Disney-flaggskipa. Den faste amerikanske Disney-utgivinga. WDCS og Uncle Scrooge. Då er det meir logisk å samanlikne med Donald Duck & Co.

Såg nettopp eit innlegg på DCML av ein kar som tidlegare har samla på alt av Don Rosa, men som no slutter med det fordi "The magnificent seven (minus four) caballeros" kjem som framhaldshistorie spredt over tre blad og han ikkje gidder å bruke 21 dollar på ei historie. Eg har full forståing for at Gemstone kanskje er nøydt til å ta såpass mykje for å kunne halde mølla gåande, men samtidig er det jo berre forståeleg at mange synest at det blir for dyrt.

• edited November -1

Nå koster jo vanlige amerikanske blader normalt mellom 2 og 3 dollars, og de inneholder normalt 22 sider tegneserier. Hvis de 65 sidene du nevner kun er tegneserier så er det faktisk billig for å være USA.

• edited November -1

chrisron skreiv:

Nå koster jo vanlige amerikanske blader normalt mellom 2 og 3 dollars, og de inneholder normalt 22 sider tegneserier. Hvis de 65 sidene du nevner kun er tegneserier så er det faktisk billig for å være USA.

Det er da strengt tatt 28? 22 er forøvrig ikkje delelig med 4 (for å få eit heilt tal) så det ville ikkje gått uansett.

• edited November -1

Jørgen skreiv:

Det er da strengt tatt 28? 22 er forøvrig ikkje delelig med 4 (for å få eit heilt tal) så det ville ikkje gått uansett.

22 sider med tegneserier trenger jo ikke bety at selve heftet er på 22 sider...

• edited November -1

Jeg regnet ikke reklamesider.

Et eksempel:

Batman 631 kostet $2.25
    Cover til cover er 36 sider, men antall sider med tegneserier er kun 22.

• edited November -1

Har alltid vurdert å kjøpe Uncle Scrooge. Hvor kan man få levert abonnement til Norge, og hva blir totalprisen? Takker for svar.

• edited November -1

Fikk begge bladene idag og de ser utrolig flotte ut. Gleder meg til å lese dem.
    Etter å ha lest The Life and Times of Scrooge Mcduck, ga det mersmak til å lese mer på originalspråket.
    Igår fikk jeg et eldre Uncle Scrooge-blad med en Don Rosa-historie. DR har jo så mange morsomme uttrykk på engelsk så jeg "hoppet" flere ganger i stolen da jeg leste den.
    Og så er det så herlig da når guttene sier: unca Donald!

• edited November -1

Alltid best å lese ting på originalspråket.

Troja, eg kan jo fortelja korleis eg gjorde det i dei seks månadane eg abonnerte (før det blei for dyrt for meg). På den tida stod det overalt at abonnement berre var tilgjengeleg i USA og Canada, så å abonnere frå forlaget var ikkje eit alternativ. Derimot hadde dei kjempesnille og serviceinnstilte folka på Outland i Trondheim eit abonnementstilbod; dei bestilte alle blada eg hadde lyst på for meg, til tross for at det var omtrent ingen andre som kjøpte dei, og kvar månad kunne eg kome innom og hente blada mine, som var lagt til side under mitt namn. Mi erfaring med dei fleste seriøse teikneseriebutikkar er at dei er vanvittig kundevennlige, og abonnementet eg hadde gjennom Outland gav absolutt meirsmak. Pluss at ein fekk inkludert i prisen den spennande turen ned til teikneseriebutikken med fullt av kribling i magen som det å hente blad i postkassa ikkje kan samanliknast med.

Men kanskje Gemstone har endra rutinene sine no slik at det går an å bestille frå dei? Er ærleg talt ikkje heilt sikker.

• edited November -1

Jeg har sendt Troja et svar hvordan jeg har gjort det og pris.

• edited November -1

Oooh, det er så hemmelig at du måtte ta det på PM? :-)

• edited November -1

Helen skreiv:

Jeg bestilte abonnement hos Tronsmo, tok bare en tlf. så var den saken i orden. Et blad i butikken koster kr. 84,00.

Nok et eksempel på norsk grådighet. Danmark pleier de vel å gange dollarprisen med 10. $6,95 blir da 69,50. Legger man til 10% for å regne om til norsk kronekurs får man 69,50 +6,95 = 76,45. Tronsmo ligger m.a.o. godt i overkant av hva som seriøst er. Er det for å kompensere for den norske dumpingprisen på Lo$-boken som kom i sommer?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?