Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

bestillingstid

edited October 2005 in Donaldisme

bestillte et par hall of fame bøker i en bokbutikk fredag i forrige uke. dem er fremdeles ikke kommet (per. 15.10) jeg synes det tok sin tid..når man f.eks bestiller cd'er så kommer de ofte etter et par dager. hvorfor er det ikke sånn med bøker?

Comments

• edited November -1

Kanskje fordi bøker veier meir eller noko slikt?

• edited November -1

Jeg har ventet i over en måned på en bok jeg bestilte fra bokkilden.no... Den er riktignok ikke lagervare, men ting tar som regel tid i denne verdenen :-)

• edited November -1

Pocket skreiv:

Jeg har ventet i over en måned på en bok jeg bestilte fra bokkilden.no... Den er riktignok ikke lagervare, men ting tar som regel tid i denne verdenen :-)

Det er fordi vi bor i Norge. et land der vi godtar dårlig service. Husk; butikken er ikke til for oss, men vi for dem.

• edited November -1

Einherje skreiv:

Det er fordi vi bor i Norge. et land der vi godtar dårlig service. Husk; butikken er ikke til for oss, men vi for dem.

Merk deg dette, Olaf! Selv den svært kritiske Einherje er enig med meg i at det er rimelig å kreve samme service i Norge som i f.eks. Sverige og Danmark...

• edited November -1

Vi kan jo ikke være uenige i alt Sigvald.
    Det er bare å innrømme at service-nivået her i Norge ikke holder mål. Det virker som samtlige postordre-baserte firmaer har en inngrodd holdning om at det kommer når det kommer og god tid etter at vi har giddet å sende det.
    Norske butikker ville blitt kalt "the 20 minuters" hadde de konkurert med utenlandske butikker. Det som redder dem er at de er på norsk.

• TedTed
    edited November -1

ja, da nærmer vi oss at det er to måneder siden jeg bestilte HOF..... går ut i fra at den egentlig aldri ble ordentlig bestilt... Syns det er dårlig jeg! Når jeg har fylt ut alt sammen, og sendt bestillingen, så burde noe ha skjedd! :-(

• edited November -1

Einherje skreiv:

Pocket skreiv:

Faktisk. Me skal vere glad til for at det finst folk som gidd skaffe oss tenestene og produktene me vil ha. Dei utfører oss ei **teneste.** Gir ikkje meining at **dei** skal gå og vere takksame ovenfor **oss...** Då ville det heitt at det var me som utførte tenesta. ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Merk deg dette, Olaf! Selv den svært kritiske Einherje er enig med meg i at det er rimelig å kreve samme service i Norge som i f.eks. Sverige og Danmark...

Det er eg òg einig i. Sjølvsagt bør vi kunne kreve god service sjølv om vi er norske.

(det er forsåvidt det evinnelege kravet om at vi skal ha dei same prisene som dei har i Sverige og Danmark eg er ueinig i.)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Det er eg òg einig i. Sjølvsagt bør vi kunne kreve god service sjølv om vi er norske.

(det er forsåvidt det evinnelege kravet om at vi skal ha dei same prisene som dei har i Sverige og Danmark eg er ueinig i.)

Men det er da en side av samme sak!

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Sigvald skreiv:

Men det er da en side av samme sak!

Nei, det er det så absolutt ikke. Service og pris har pleier sjeldent å stå i stil med hverandre.

Service er noe man kan kreve uansett lønnsnivå eller kronekurs. Prisen må beregnes etter hva alle ledd skal ha. Da må en ta med i betraktning at man tjener mere penger i Norge en hva man gjør i Sverige. :) Men akkurat det vil du vel aldri forstå Sigvald?

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Service er noe man kan kreve uansett lønnsnivå eller kronekurs. Prisen må beregnes etter hva alle ledd skal ha. Da må en ta med i betraktning at man tjener mere penger i Norge en hva man gjør i Sverige. :) Men akkurat det vil du vel aldri forstå Sigvald?

Kan du bevise at de norske studentene Olaf og Geir har mer å rutte med enn de danske studentene AC og Thomas? Mitt inntrykk er snarere det motsatte.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Lars Olav skreiv:

Da må en ta med i betraktning at man tjener mere penger i Norge en hva man gjør i Sverige.

Kan du bevise at de norske studentene Olaf og Geir har mer å rutte med enn de danske studentene AC og Thomas? Mitt inntrykk er snarere det motsatte.

Selvsagt klarer han ikke det og hans argument er derfor like tynt som flatbrød.

Og det er en kjent sak at vi studenter tjener penger. Det er ikke uten grunn at det er **studentene** som brukes som eksempel når man skal sammenlikne inntekter land i mellom. Lønn fra høyskolen er jo tross alt grunnen til at vi i det hele tatt gidder å studere.

Men forskjellene er tragisk store blant de nordiske landene. Mens det er et kjent faktum at danske studenter har en årslønn på godt over millionen har norske studenter så vidt til godteri på pizzaen.

Og dette finner jeg meget suspekt og ikke minst overraskende siden Egmonts hovedkvarter tross alt ligger i Danmark. Har det seg slik at Egmonts grådighet enda ikke har satt seg like godt i det danske samfunnet som i det norske?

Hva sier du til dette Olaf?

• edited November -1

Ok, der er sarkasme og der er sarkasme, og det der var vel kanskje litt i overkant? Særleg ettersom det går det tiltenkte offeret katt, hest og hus forbi uansett. :P

• edited November -1

Kva noko koster, avhenger av veldig mange ting. Det avhenger av kor mykje vi tjener. Det avhenger av kor mykje pengar seljaren bruker på råmateriale. Det avhenger av kor stort landet er, ettersom varen må fraktast til brukaren på ein måte. Det avhenger av kor stor kjøpargruppa er, ettersom det ofte har mykje å seie for kor mykje det koster for trykk og slike ting (eksempel: Andeby Online-T-skjortene hadde sikkert vore minst femti kroner billigare pr.stk. dersom eg hadde hatt tusen kjøparar). Det er vanvittig mange faktorar som spelar inn når noko skal prissetjast.

Men uavhengig av alle desse faktorane går det an å ta telefonen med eit smil og vera serviceinnstilt, og med ei positiv innstilling gå inn for å somle så lite som absolutt nødvendig, med mindre ein bur i eit land der telefonar er førehaldt adelige eller samfunnet av ein eller annan grunn reknar god service som noko negativt.

Pris og service er to vidt forskjellige ting. Medan ein ikkje kan forvente å få noko til same pris i ulike land, bør ein kunne forvente eit relativt konstant servicenivå.

• edited November -1

er nå gått over to uker siden jeg bestillte. enda ikke fått noe.

har aldri opplevd noe lignende hos andre bokleverandører.

• edited November -1

nå er det gått en måned siden jeg bestillte.

butikken ringte egmont, og de hadde ikke sendt avgårde bøkene engang.

venter dem om to dager...

dette er IKKE normalt!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?