Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Samlinga di

2

Comments

• edited November -1

Den siste skjønte eg ikkje.

• edited November -1

Eg meiner at eit par av dei unge her inne sikkert har store samlingar fordi det også er ein del skit i dei. Men det er berre gjetting.

• edited November -1

Jørgen skreiv:

Eg meiner at eit par av dei unge her inne sikkert har store samlingar fordi det også er ein del skit i dei. Men det er berre gjetting.

Smaken er nå en gang som baken; Den er delt. Det som er skit for deg, kan være pureste gull for andre.

• edited November -1

Personleg beundrer eg **både** dei som trass sin unge alder har store samlingar og dei som trass sin høge alder har haldt fram med å samle. Begge grupper er uansett med på å uttrykke at seriane består av langt meir enn det fleirtalet ser på dei som - enkel barneunderhaldning.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Personleg beundrer eg **både** dei som trass sin unge alder har store samlingar og dei som trass sin høge alder har haldt fram med å samle. Begge grupper er uansett med på å uttrykke at seriane består av langt meir enn det fleirtalet ser på dei som - enkel barneunderhaldning.

Synd at de fleste av oss oppdager det når vi blir voksne at bladene vi har kvittet oss med kunne ha vært en skatt. Jeg tenker av og til tilbake på de dagene jeg og min søster hadde fri fra skolen. Da smurte vi oss fem brødskiver hver med sirup på, og så fant vi fram en stor kurv med Donald-blader, og så satt vi der i flere timer. Hvor er de bladene nå? Ikke godt å si. I Andeby-himmelen kanskje...... :-(

• edited November -1

Jørgen skreiv:

Jeg stusset litt over denne bemerkningen du kom med her, kunne vært interessant å få vite hva som menes med "skit" i en Disneysamling ?

• edited November -1

Blad med lav kvalitet. Både lesarkvalitet og bladkvalitet (dvs. rifter og slikt.) Skit er kanskje eit sterkt ord?

• edited November -1

Jørgen skreiv:

Skit er kanskje eit sterkt ord?

Ja jeg tror nok det.

Blader som er slitte hos en ung samler kan kanskje være blader som han eller hun har arvet etter et eldre familiemedlem, og da kan de jo bety noe helt spesielt for den samleren.

Og når det gjelder kvaliteten på innholdet må jeg være enig med Einherje, det har vel noe med smak å gjøre også :-)

• edited November -1

Pleier det ikkje å vera slik at dei blada som er mest slitt ofte er dei som er lest mest? At eit blad er lest mange gonger, reknar iallfall eg som eit teikn på at bladet har høg subjektiv kvalitet. :-)

• edited November -1

Eg bøyer meg i støvet for Mr. Solstrand. Måtte han leve til han daudar!

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Pleier det ikkje å vera slik at dei blada som er mest slitt ofte er dei som er lest mest? At eit blad er lest mange gonger, reknar iallfall eg som eit teikn på at bladet har høg subjektiv kvalitet. :-)

Jeg har mange blader av høy kvalitet og også noen gamle som er veldig slitte, og det rare er at de bladene som er mest slitt setter jeg høyest da det følger mange gode minner med akkurat de bladene.

• edited November -1

Helen skreiv:

og det rare er at de bladene som er mest slitt setter jeg høyest da det følger mange gode minner med akkurat de bladene.

Mine var sikkert fulle av sirup...:-)

• edited November -1

Jørgen skreiv:

Me snakkar om Donald-blad. Har du mange, så har du ei bra samling. Ingen samler vel på dei beste blada, og kastar dei dårlegaste?

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Jørgen skreiv:

Vår venn Geir J. Netland er da heller paranoid.

Nei, han er så absolutt ikke paranoid. Slike ting skjer faktisk og da er det lurt å være føre var.

Er det lov å spørre hvordan du Olaf stiller deg til denne problemstillingen? Hva gjøres eventuelt for å hindre AOL-forumet i å bli misbrukt som informasjonskilde for mulige bestillingstyverier?

• edited November -1

Det er strengt talt ingenting eg kan gjera med dette. Det einaste eg kan gjera, er å slette alle slike meldingar og leggja inn eit forbod mot det, men det synest eg at blir litt for drøyt. Eg vil anta (dog er eg ingen ekspert på emnet) at dei færraste her risikerer dette, ettersom det er svært få menneske her som opptrer under fullt namn og det difor er mogleg å oppspore (eit nick eller eit fornamn, og eit stadnamn, bør etter mi meining vera så lite informasjon om deg at folk vil vera vanskelege å spore opp).

Dersom nokon som har peiling på emnet er interessert i å skrive ein liten snutt om korleis ein best skydder seg mot bestillingstjuveri, legger eg den gjerne ut i retningslinjane, men bortsett frå det er det ikkje så mykje anna eg kan gjera enn å seie klart frå om at all slik informasjon leggjast ut på eiget ansvar. Føler at det blir feil å nekte folk å diskutere donaldsamlingane sine i eit donaldforum.

• edited November -1

Har ikke så mange Donald-blad at det gjør noe. Begynte egentlig ganske sent å bli glad i Donald/Skrue-serier, noe som egentlig sier noe om kvaliteten på seriene.
    Begynte å samle jubileumsbøker på begynnelsen av 90-tallet, og har (med unntak av EN bok) komplett samling. Ellers har jeg begynt å abbonere på CBSV, har bøkene "Skrue McDucks Liv og Levnet", og Don Rosa bøkene i HOF-serien. Må nok si at det er Carl Barks og Don Rosa som står mitt hjerte nærmest av Disney-seriene.

• edited November -1

Har et blad jeg mener er et Mikke-blad, men det er uten cover... Jeg vil finne ut hvilket det er, men når jeg søker etter historiekoder og slikt på Inducks står det bare at det bladet ikke er gitt ut på norsk. Så jeg lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg? Historiene i bladet er Mikke Mus I hytte og pine D 93445, Donald Duck Mann for sin jobb D 91276, Onkel Skrue Bensinkrigen D 90340, Donald Duck Kjøpegalskap D 93603 og Langbein D 96034. På forhånd takk for svar! :)

• edited November -1

Det var nr. 2/1997... Jeg er ingen ekspert på Inducks men når det ikke står at et blad er utgitt i Norge så er det vel fordi det ikke er registrert noen infomasjon om denne utgivelse? Må forresten legge til at det danske navnet på historien ''I hytte og pine'' er noe rart?------> http://coa.inducks.org/story.php/x/D+93445// hehe:D

• edited November -1

Oisann:) Det la jeg ikke merke til...

Jeg er ingen ekspert på Inducks men når det ikke står at et blad er utgitt i Norge så er det vel fordi det ikke er registrert noen infomasjon om denne utgivelse?

Ja, det tror jeg også...

Takk skal du ha!

• edited November -1

Severn skreiv:

Det var nr. 2/1997... Jeg er ingen ekspert på Inducks men når det ikke står at et blad er utgitt i Norge så er det vel fordi det ikke er registrert noen infomasjon om denne utgivelse? Må forresten legge til at det danske navnet på historien ''I hytte og pine'' er noe rart?------> http://coa.inducks.org/story.php/x/D+93445// hehe:D

Takk for en god (og litt barnslig) latter Severn.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?