Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Samlinga di

edited October 2005 in Donaldisme

Kva har du i Disney-seriesamlinga? Kva er mest stolt av? Del med oss.

«13

Comments

• edited November -1

De Donald-bladene jeg kjøpte selv i perioden 1971 til 1976 som jeg i mitt ansikts sved kjøpte da jeg dro og handlet for bestemor. De er lest i filler men aldri om jeg kvitter meg med dem.

• edited November -1

Personlig er eg forresten mest stolt av den signerte Skrue McDucks Liv og Levnet eg har. Ikkje akkurat direkte sjeldent med Rosa-signaturar, men sentimental- og lesarverdi har boka.

• edited November -1

Aldri undervurder sentimentale følelser for bøker/blader, og lesergleden er vel nesten hele poenget :)

• edited November -1

hmmmm... Den var vanskelig. må tenke meg om der..

Men det jeg har er vel en del pocketer ca. 200 stykk tror eg. alle HOF bøkene som har komt ut 12 årgang-bøker en haug med Donald blad, og 10 amrikanske donald blad.

• edited November -1

600 donaldblad hjemme og over 300 donaldpå hytta... noen pockets... Opptrykke av Life and Times of Scrooge McDuck, Jubileums boka fra 1984 og ''Uten utløosdato''... Ooooog! den første ''komplette årganger''- boka:D Også har jeg komplett DR-samling:D

• edited November -1

Jeg har ca. 50 donaldpocket, rundt 15 permer (fikk nettopp en bunke med blad fra 70-tallet fra farmor) + noen mikke-hefter og noen amerikanske donald/mikke blader.
    Men jeg mangler desverre noen blader fra 2001. Og så lurte jeg på om noen av dere visste om det fantes et lager eller noe sånt der de Donaldbladene som ikke
    blir solgt oppbevares og om de da kan bli solgt? På forhånd takk for svar!

• edited November -1

Sjekk ut ei bruktsjappe. Donald pleier å ligge i store mengdar der.

• edited November -1

Jørgen skreiv:

Jeg minner igjen om at vår venn Geir J. Netland advarar mot slike diskusjoner grunnet fare for bestillingstyverier.

• edited November -1

Vår venn Geir J. Netland er da heller paranoid.

• edited November -1

Jeg har Ca. 1000 DD&Co, nesten 100 DP, 3 Hof, 16 årgangs bøker, pluss et del andre div. bøker.

Mest stolt av: Skrue McDuck liv og levnet siden jeg nettopp har fått kjøpt denne etter 3 års leting:)

• edited November -1

Jørgen skreiv:

Vår venn Geir J. Netland er da heller paranoid.

Nei, han er så absolutt ikke paranoid. Slike ting skjer faktisk og da er det lurt å være føre var.

Det er kanskje det som er grunnen til at flesteparten på forum har anonyme navn noe som gjør at det blir umulig å leite opp. :)

• edited November -1

Jørgen skreiv:

Mangler en del blader fra tidlig 50-tall, men har 4 blader fra 1949 i bra stand. Ellers er det få huller frem til idag.

Har også komplett samling av Gull-bøkene og Jeg-bøkene, samt at jeg var med helt fra starten av da Gladstone begynte å utgi Disney-blader igjen på 80-tallet, så jeg har det meste av det som dette forlaget utga. Har også noen eldre amerikanske blader.

Har dessuten vel 100 hollandske blader fra 70-tallet, en periode der kvaliteten der var meget høy. Språket går greit, hvis man kan litt tysk.

Har dessuten første-utgavene av alle de tidlige pocket-bøkene, en rekke gamle månedsblader og diverse annet snadder.

Forresten; for eventuelle tyver her, så er det lite av dette som ligger hjemme hos meg privat! :-)

• TedTed
    edited November -1

Har en god del Donald Duck &Co, litt i overkant av 150 DP, 8 amerikanske blader, en del andre utenlandske blader(Tysk, Kroatsisk, Spansk, Fransk, Dansk, Svensk, osv..) , sliter som bare det for å kompletere DR-samlingen min, har en del bøker som Carl Barks julespesial, Lo$, Carl Barks' beste, Fra dag til dag 3, osv.... Har sikkert en del flere ting som jeg ikke kommer på i øyblikket også...

Mest stolt av: Signert Lo$(Norsk), The son of the sun førsteutgave, på Amerikansk, Norsk, og Dansk:-)

Til evt. tyver: Vi har en meget god tyveri-alarm! :-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg minner igjen om at vår venn Geir J. Netland advarar mot slike diskusjoner grunnet fare for bestillingstyverier.

Vår venn Geir J. Netland synes selvsagt at det er meget artig å alltid få sitt fulle navn publisert i denne sammenheng. Hvorfor ikke gå et steg lenger?. Kanskje du like godt kunne lagt ut adresse og nøkkel til huset også?

• edited November -1

Jeg er mest stolt av fatterns donaldblad nummer 2 fra 1949.

Hehe, et fint stykke arvegods.

• edited November -1

Det kan du skrive opp! :);)

• edited November -1

NetlAnd skreiv:

Sigvald skreiv:

Vår venn Geir J. Netland synes selvsagt at det er meget artig å alltid få sitt fulle navn publisert i denne sammenheng. Hvorfor ikke gå et steg lenger?. Kanskje du like godt kunne lagt ut adresse og nøkkel til huset også?

Jeg beklager dette. Poenget var bare å advare folk om farene ved denne debatten. Jeg ser at i hvert fal vår venn Lars Olav ser poenget. Forøvrig er det jeg gjorde neppe verre enn det at skattelistene legges ut slik at tyver og mobbere kan ta for seg, kan ikke se at den inneværende regjering har stanset denne praksisen?

• edited November -1

Jeg har 607 DD&co (jeg veit jeg sa ca 500 i en annen tråd, men har hatt en grundigere opptelling) +40 ekstrabillag, 117 pocketer, 11 skrue-pocketer, 7 mammutbøker, 8 temabøker(?) og 7 HOF-bøker (2 av Vicar). Så jeg trenger vel ikke bekymre meg for innbrudd akkurat

• edited November -1

Tenk på det slik - du har nok meir enn fleirtalet av 13-åringar, det er vel helst dei som har interesse nok til å ha svære samlingar som vankar her. :-)

• edited November -1

No er kanskje ikkje alle13-åringane opptatt av kvalitet framfor kvantitet.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?