Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Hvor mange Donaldblader

edited September 2005 in Donaldisme

Hvor mange donaldblader/permer har dere? Jeg har abonnert i fire-fem år og har 12 permer inkludert to permer med blader jeg hadde før jeg begynte å abonnere.

«1

Comments

• edited November -1

Har 950 blader fordelt på 56 permer:)

• edited November -1

Jeg starta å samle seint i 1997 og mangler 1 donaldblad (nr 52 i 1998 hvis det er noen som ønsker å selge, hehe). Etter den tid, har jeg prøvd å skaffe meg flere blader hos brukthandlere, men jeg bor så langt i fra en bruktsjappe som det går ann, så jeg har vel tilsammen rundt 500 blad.

• edited November -1

Jeg har så få som det går ann :(
    kipt.

• edited November -1

650+/- Og et donaldblad fra komplett DR samling;) Og også 300 på hytta...

• edited November -1

Jeg har 4 kopi-papir-esker + en hylle med Donald blader, og en meter med Donald Pocket. Og snart flere meter med Carl Barks.

• edited November -1

Har 28 permer, mesteparten samla selv, men noen er gamle blader jeg har fått av faren min.
    Hvor mange blader det blir orker jeg ikke regne ut... Det er ikke bestandig samme antall blader i hver perm :-)
    Også en del pocketer!

(Hvor mange permer ville det blitt hvis man hadde hatt absolutt alle bladene???)

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Hvor mange donaldblader/permer har dere? Jeg har abbonert i fire-fem år og har 12 permer inkludert to permer med blader jeg hadde før jeg begynte å abbonere.

Da jeg var på samme alder som deg, hadde jeg ca. samme størrelse på min donaldsamling som deg. Nå mangler jeg det bladet som kommer neste mandag. Stå på!

• edited November -1

Den rosa skreiv:

(Hvor mange permer ville det blitt hvis man hadde hatt absolutt alle bladene???)

En komplett samling ville bestått av 2596 blader, og da har jeg også tatt hensyn til bladet med to numre (DD 1&2 1962).

Selv har jeg 1769 blader fordelt på 79 permer.

Med så mange blader følte jeg behov for å lage en oversikt på Word, så derfor kjenner jeg til disse tallene... :-)

• edited November -1

Stilig... Hadde nok tatt noen bokhyller det...

• edited November -1

Tror jeg har omtremt 1200 blader... De får kose seg på loftet :p

• edited November -1

Arnstein skreiv:

Og da har jeg også tatt hensyn til bladet med to numre (DD 1&2 1962).

Hvorfor ble disse slått sammen? Det pleier da ikke være streik rundt nyttår?

Severn skreiv:

Og et donaldblad fra komplett DR samling;)

Det er lettere å hjelpe deg å finne dette, dersom du forteller hvilket blad du mangler i denne sammenheng...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Arnstein skreiv:

Og da har jeg også tatt hensyn til bladet med to numre (DD 1&2 1962).

Hvorfor ble disse slått sammen?

Ja, jeg skulle gjerne også visst hvorfor de gjorde det sånn...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Severn skreiv:

Det er lettere å hjelpe deg å finne dette, dersom du forteller hvilket blad du mangler i denne sammenheng...

Jeg mangler DD-bilaget: ''Den siste herren av Eldorado''(8/1998) De DR-historiene som er utgitt 2 ganger av, har jeg bare den ene versjonen av... Har ikke HoF-bøkene da...

• edited November -1

Severn skreiv:

Sigvald skreiv:

Severn skreiv:

Jeg mangler DD-bilaget: ''Den siste herren av Eldorado''(8/1998)

OK, skal se etter om jeg ikke har en dublett av den. Hvis ikke kan jeg jo lete hos Løvås.

• edited November -1

Solens Sønn skreiv:

Hvor mange donaldblader/permer har dere?

Alt for mange :)

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Solens Sønn skreiv:

Hvor mange donaldblader/permer har dere? Jeg har abbonert i fire-fem år og har 12 permer inkludert to permer med blader jeg hadde før jeg begynte å abbonere.

Da jeg var på samme alder som deg, hadde jeg ca. samme størrelse på min donaldsamling som deg. Nå mangler jeg det bladet som kommer neste mandag. Stå på!

Det skal jeg gjøre!!

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Severn skreiv:
    {{ Sigvald skreiv:
    {{ Severn skreiv:

Jeg mangler DD-bilaget: ''Den siste herren av Eldorado''(8/1998)

OK, skal se etter om jeg ikke har en dublett av den. Hvis ikke kan jeg jo lete hos Løvås.

D hadde vært en gleeede å få tak i d ja!! så lenge prisen ikke blir for høy...:D

• edited November -1

Jeg har 1230 blader fordelt på 56 permer

• edited November -1

Eg har vel i underkant av 1000 vanlege Donald-blad, tenker eg. Men ingen permar.

• edited November -1

Har ca. 2800 donaldblader, hvorav et par hundre er amerikanske. Men tar jeg med Mikke Mus, Onkel Skrue, månedshefter og alle andre tegneserier så blir det ca. 18000 blader/album til. Disse utgjør mange hundre kassetter, eller over 90 hyllemeter. For enkelhets skyld runder jeg det av til et rom. Begynte å samle i 1959, og burde ha stoppet for lenge siden.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?