Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Min CBSV-forsendelse er kommet

edited August 2005 in Donaldisme

For ordens skyld. Jeg kan herved fortelle at min CBSV-forsendelse kom i posten i dag. Alt er nå i sin skjønneste orden for min del, men jeg har selvsagt den største medfølelse for de av dere som stadig måtte vente på sin første forsendelse av dette flotte verket - og håper inderlig at alle abonnentene snart har mottat sin første forsendelse.

Jeg kan også berolige vår venn Drikaton om at det IKKE på noen måte var ham som provoserte frem min "klage" med sitt innlegg under CBSV. Det var andre faktorer som det at jeg misforsto en generell kommentar fra vår MikroMidas og trodde at den var rettet mot meg i særdeleshet - og at det at Arnstein fikk sin forsendelse før meg uten at det ser ut til å foreligge en logisk begrunnelse, som lå til grunn for det.

Einar, abbonerer du på dette verket? Hvis ikke kan jeg sende deg de nødvendige data til bruk i indekseringen.

Jeg vil til slutt beklage at jeg med dette har startet opp enda en tråd om CBSV, men det skyldes at Arnstein har låst den tråden dette naturlig ville hørt hjemme i. Personlig synes jeg at tråder kun bør sperres dersom temperaturen blir for høy - hvilket ikke er mitt inntrykk fra den aktuelle tråden.

Comments

• edited November -1

Det finnes jo allerede en tråd http://www.andebyonline.com/index.php?area=forum&traad=1061 der vi forteller om vi har fått CBSV.. Er det nødvendig å starte enda en?

• edited November -1

Vel, du kunne jo skrive dette innlegget under tråden "Carl Barks samlede værker"!

• edited November -1

Vel, Diff, du kom meg i forkjøpet der, gitt.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Jeg kan herved fortelle at min CBSV-forsendelse kom i posten i dag.

Sigvald skreiv (litt tidlegare):

Det er forøvrig dem som skryter hemningsløst over å ha mottatt første forsendelse av Carl Barks Samlede Verk som åpenbart har et klart behov for " å vise seg fram" her i gruppen.

Kvifor skriver du innlegg om at du har fått CBSV når di meining er at dette er å skryte hemningslaust og vise seg fram, og berre er irriterande for dei av oss som enno ikkje har fått det?

(neidå, eg har god tid, eg. Har mykje pensum å lese, så så lenge eg får CBSV før betalingsfristen 1. november er eg fornøgd.)

Etter mi meining er det fullstendig openbart at rekkefølgja folk får bøkene i er HEILT tilfeldig. Det er snakk om cirka 2500 svære kassettar som skal sendast ut samtidig. Då antar eg at dei blir sendt ut i den rekkefølgja pallene med bøker har blitt satt inn på lageret eller noko slikt. Det ville vera ein veldig arbeidsom prosess dersom alle skulle ha system i absolutt alt. Og ingen av oss tar skade av å vente i nokre dagar heller - spelar det då nokon rolle kven som får bøkene først? På ingen måte. Ingen av oss har fått andre garantiar frå Egmont enn at bøkene kjem i august. Så kvifor påleggja Egmont at dei er nøydt til å sende ut ting i ei bestemt rekkefølgje, når det sannsynlegvis er veldig mykje enklare å sende det ut litt hulter til bulter?

Personlig synes jeg at tråder kun bør sperres dersom temperaturen blir for høy - hvilket ikke er mitt inntrykk fra den aktuelle tråden.

Ikkje gløym forumregelen over alle forumreglar. Moderatoren har alltid rett.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Einar, abbonerer du på dette verket?

Ja, jeg abonnerer, og er blant dem som fortsatt venter ...

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Kvifor skriver du innlegg om at du har fått CBSV når di meining er at dette er å skryte hemningslaust og vise seg fram, og berre er irriterande for dei av oss som enno ikkje har fått det?

Forsøk på å vise dannelse ??

Etter mi meining er det fullstendig openbart at rekkefølgja folk får bøkene i er HEILT tilfeldig.

Håper VIRKELIG de fortsetter med akkurat det og IKKE finner på noe fordyrende tull som vil gjøre verket dyrere.

Så kvifor påleggja Egmont at dei er nøydt til å sende ut ting i ei bestemt rekkefølgje, når det sannsynlegvis er veldig mykje enklare å sende det ut litt hulter til bulter?

Hadde det ikke vært bedre om de startet med å sende til nummer 1, ventet til vedkommende svarte tilbake ved brev at alt var vel, deretter sendte til nummer to på lista, ventet på kvittering tilbake, sendte til nummer 3 på lista osv osv osv. Det hadde blitt rettferdig og verket ville vært ferdig levert til ALLE om 75000 dager. Det hadde vært rettferdig for da hadde ingen av oss rukket og mottatt hele settet noen gang.

• ACAC
    edited November -1

Jeg venter ligesom Einar - og jeg ved ikke helt hvad det er i nordmænd - eller nærmere bestemt Sigvald forstår ved at skryta? Prale? drille andre med at man har noget de andre ikke har? Jeg venter sikkert sammen med en del andre - det er bare som om alle på forummerne (seriejournalen, ddfr og nyhedsgruppen dk.kultur. tegneserier) har fået deres sæt nu...
    Pralehoveder! ;-)

• edited November -1

Sigvald skreiv:

For ordens skyld. Jeg kan herved fortelle at min CBSV-forsendelse kom i posten i dag. Alt er nå i sin skjønneste orden for min del, men jeg har selvsagt den største medfølelse for de av dere som stadig måtte vente på sin første forsendelse av dette flotte verket - og håper inderlig at alle abonnentene snart har mottat sin første forsendelse.
    .

Kjære Sigvald, du er ein elefant i ein porselensfabrikk. Du har ei evne til å trampe folk på ikkje på tærne, men på heile foten. I tillegg har du ikkje fortsått ein millimeter av korleis Egmont tenker, eller korleis Posten fungerer. Navn, postnummer eller løpenummer på CBSV har kanskje ikkje nokon innverknad på kven som får pakkene i posten først? Og har Egmont brutt noko dei har lovt deg? Du har sikkert forstått at Posten AS ikkje køyrer ut posten frå lavt postnummer til høgt postnummer, eller prioriterer etter namn, men etter prinsipper om effektiv og billig logistikk. Posten er villige til å la nokre typer postsendingar til ein region vente ein dag dersom dei kan spare pengar på transport samstundes som dei ikkje har lovt at desse leveringane skal leverast innan ein viss dag. Egmont kunne nok valgt å senda alt ut som bedriftspakke med levering på døra di og 1000 andre Fredag kl 17. Men ville du vært villjug til å betala for det? Som alle andre veljer Egmont å maksimere profiten så langt det er mogleg utan å la det gå utover kvaliteten på produkta. Dersom du sender ut 4 DR-Indeks same dagen med Posten har du då¨nokon garanti for at dessa når mottakarane same dagen.

Men når no dette er sagt so må det være eit godt liv du lever (og eg) som kan bruke tid på filleting som dette. Sjølv er eg ansatt hjå dei du let vreda di gå ut over og difor har det tatt ei tid før eg har følt meg nok provosert til å faktisk registrera meg som brukar og ikkje berre lesa. Men forhåpentlegvis kan eg krypa tilbake i skallet mitt å lesa vidare. :)

• edited November -1

Lurifaks skreiv:

Sjølv er eg ansatt hjå dei du let vreda di gå ut over

Ble litt nysgjerrig. Vil det si Posten eller Egmont? :)

• edited November -1

Dette er muligens litt OT, men:
    Er det noen mulighet i det hele tatt for at storby-bibliotek vil motta CBSL?(f.eks. Oslo, Trondheim, Bergen og Bodø/Tromsø?)

• edited November -1

Dei er vel iallfall pålagt å sende... tja, minst sju eksemplar til Nasjonalbiblioteket, og av desse blir nokre sendt ut til universitetsbiblioteka (er ikkje 100 % sikker på om dette omfattar universitetsbiblioteka i Stavanger og Ås enno). Sannsynlegvis blir det då snakk om unummererte eksemplar. Bortsett frå det er jo spørsmålet om biblioteka har valgt å teikna abonnement. Noko eg eigentleg tviler på at så mange av dei har. Kanskje Serieteket, eg veit ikkje.

• edited November -1

Severn skreiv:

Er det noen mulighet i det hele tatt for at storby-bibliotek vil motta CBSL?(f.eks. Oslo, Trondheim, Bergen og Bodø/Tromsø?)

Dersom du skrev dette kun for å kaste enda mer bensin på bålet så har du nesten klart det. Stavanger er nemlig mye mer storby enn de nevnte småbyene i nord som til neste år risikerer å stå uten lag i eliteserien i fotball. Jeg vet ikke hva som inngår i skolenes geografipensum i Trondheim, men kan opplyse følgende om Stavanger:

- Stavanger ble grunnlagt ca. 1125 og byen har selvsagt en middelalderdomkirke.
    - Stavanger kan godt kalles Norges vugge ettersom Hafrsfjord hvor Harald Hårfagre i 872 samlet Norge til et rike, for en stor del ligger i kommunen.
    - Stavanger er norges fjerde største by (ca. 110.000 innbyggere) og tredje største dersom man regner med Sandnes fordi bebyggelsen er sammenhengende.
    - Stavanger har selvsagt sitt eget universitet (UiS) og topplag i herrenes elisteserier i fotball (Viking FK), ishockey (Stavanger Oilers) og håndball (Stavanger Håndball).
    - Stavanger har de siste årene dessverre ikke hatt sitt eget bryggeri, men et nytt lokalt bryggeri (Lervig) åpner snart sine kraner her i byen.

Så i den grad CBSV skal sendes ut til bibliotekene i //storbyene// så hører biblioteket i **Stavanger** helt naturlig med på listen.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Severn skreiv:

Dersom du skrev dette kun for å kaste enda mer bensin på bålet så har du nesten klart det. Stavanger er nemlig mye mer storby enn de nevnte småbyene i nord som til neste år risikerer å stå uten lag i eliteserien i fotball. Jeg vet ikke hva som inngår i skolenes geografipensum i Trondheim, men kan opplyse følgende om Stavanger:

- Stavanger ble grunnlagt ca. 1125 og byen har selvsagt en middelalderdomkirke.
    - Stavanger kan godt kalles Norges vugge ettersom Hafrsfjord hvor Harald Hårfagre i 872 samlet Norge til et rike, for en stor del ligger i kommunen.
    - Stavanger er norges fjerde største by (ca. 110.000 innbyggere) og tredje største dersom man regner med Sandnes fordi bebyggelsen er sammenhengende.
    - Stavanger har selvsagt sitt eget universitet (UiS) og topplag i herrenes elisteserier i fotball (Viking FK), ishockey (Stavanger Oilers) og håndball (Stavanger Håndball).
    - Stavanger har de siste årene dessverre ikke hatt sitt eget bryggeri, men et nytt lokalt bryggeri (Lervig) åpner snart sine kraner her i byen.

Så i den grad CBSV skal sendes ut til bibliotekene i //storbyene// så hører biblioteket i **Stavanger** helt naturlig med på listen.

Å unnskyld da!
    Av alle her på forumet er du den mest pirkete... Shall i say any more?

Her er jo og noe om Trondheim:

- Byen ble grunnlagt i 997 av Olav Tryggvasson og har Nord-Europas største Domkirke...
    - Trondheim/Nidaros var Norges Hovedstad i mesteparten av Middelalderen...
    - Trondheim er Norges tredje største by med 156161 innbyggere pr. 01.01.2005
    - Trondheim har naturligvis eget Universitet og huser Rosenborg BK. Som vant norsk seriegull 12 år på rad...
    - Trondheim har et eget brygeri ved navn E.C. Dahls bryggerier...

• edited November -1

Hahaha, du er ein komikar er du, Sigvald. Skal du ikkje snart byrja med Stå opp-komikk?

Severn skreiv:

- Trondheim har naturligvis eget Universitet og huser Rosenborg BK. Som vant norsk seriegull 12 år på rad...

(Kremt!) 13. Tretten år på rad.

• edited November -1

Det finnes allerede en tråd om CBSV, og da denne tråden har gått over til å inneholde mye som ikke har noe som helst med Donald å gjøre, vil også denne tråden bli låst...

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?