Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Uncle Scrooge?

edited August 2005 in Donaldisme

Er det noen som er kjent i Trondheim og vet om butikker som selger Uncle Scrooge eller andre Amerikanske Disney-blader? Jeg vet at Avalon selger, men vet ikke om De tar inn jevnlig eller bare slenger noe inn i hyllene?

Takker for svar:D

«1

Comments

• edited November -1

Severn skreiv:

Er det noen som er kjent i Trondheim og vet om butikker som selger Uncle Scrooge eller andre Amerikanske Disney-blader? Jeg vet at Avalon selger, men vet ikke om De tar inn jevnlig eller bare slenger noe inn i hyllene?

Avalon ga jeg opp for ett par år siden. Jeg vet ingen som selger dem i Trondheim. Kan hende Avalon tar dem inn, men de ligger som du sier og slenger i ett hjørne i hylla. Må du ha dem i Trondheim over disk så spør på Outland, de kan kanskje ta de inn til deg.
    Men hvis du vil kjøpe enkeltnummer eller faste utgivelser av denne eller andre amerikanske disney serie vil jeg anbefale calisota.no

• edited November -1

Outland tok det inn på den tida dei hadde ein fast kunde. Då eg slutta å kjøpe, slutta dei å ta det inn òg, fordi ingen andre kjøpte det. Men er du interessert i Uncle Scrooge-hefter, spør i disken på Outland om dei kunne tenkja seg å ta det inn for deg, så gjer dei det. Service til fingerspissene, og etter mi meining den KLART beste teikneseriesjappa i Trondheim (iallfall på amerikanske seriar, enkelte meiner at dei fokuserer litt FOR mykje på amerikanske seriar og difor overser ein del nye fransk-belgiske seriar og slikt, og det kan eg forsåvidt vera einig i, men det er vel sånn marknaden er i dag, så ...).

• edited November -1

Men hvis en likevel skal kjøpe alle ville det da ikke være billigere og abonere?

• edited November -1

Er det mye pr. hefte? så på calisota at det kostet alt fra 50,- til 200,- kr for et hefte! Er dette normalt, eller er det kun for at det er importert? I Norge koster jo ett DD ca tredvekroner, så...

• edited November -1

Tja, er det ikke rundt åtti kroner?

• edited November -1

Severn skreiv:

Er det mye pr. hefte? så på calisota at det kostet alt fra 50,- til 200,- kr for et hefte! Er dette normalt, eller er det kun for at det er importert? I Norge koster jo ett DD ca tredvekroner, så...

Du må huske at dette er import. Det er alltid dyrere å importere noe for da har man ekstra utgifter som skal dekkes inn.

Det ville vært mye billigere hadde du bodd i USA og kjøpt det på butikken.

• edited November -1

Prisen pr. hefte i USA er $6.95, så i underkant av 50 kroner. Et årsabonnement koster $83.40 her, så man får ingen rabatt ved å abonnere, men det er enklere siden Disney tegneserier her er et sjeldent syn selv i tegneseriebutikker. Å sende ett enkelt blad fra USA til Norge koster ca. $7 med luftpost.

Pris rundt 100 kroner for et av disse bladene i Norge synes jeg er rimelig. Må du ut med noe særlig mer enn det, er det noen som tar seg litt for godt betalt.

• edited November -1

Går DR serier i Alle de amerikanske heftene, eller er det begrenset kun til noen få? I såfall hvilke?:D

• TedTed
    edited November -1

Jeg anbefaler deg siden www.milehighcomics.com , der prisen ligger på omtrent 0,50 til toppen 30 $ for blader med Don Rosa, o.l.... Fikk for eksempel barkshistorien "North of the Yukon"(DR-cover) til omtrent 4 NOK.(nærmest perfekt stand).

• ACAC
    edited November -1

Severn, Rosas serier går fortrinsvis i Uncle scrooge - serien med de 3 cabelleroes gik i WDC nr. 635 til 637 - ellers har de alle være i Uncle Scrooge (når der tales om de nyere gemstone, forstås)
    (tror jeg og Sverre må have sendt disse indlæg ca. samme tid - vi overlapper i hvert fald hinanden :-)

• edited November -1

Severn skreiv:

Går DR serier i Alle de amerikanske heftene, eller er det begrenset kun til noen få? I såfall hvilke?:D

Det har vært Don Rosa historier i både Uncle Scrooge og Walt Disney's Comics & Stories. Det er nok flest i Uncle Scrooge, men for eksempel så gikk den nyere Three Caballeros serien i WDCS.

• edited November -1

Tak, Takk for svar Ac og Sverre! Må ta en tur til Avalon i nær framtid å se hva de har å tilby:D

• edited November -1

Sverre skreiv:

Severn skreiv:

Det har vært Don Rosa historier i både Uncle Scrooge og Walt Disney's Comics & Stories. Det er nok flest i Uncle Scrooge, men for eksempel så gikk den nyere Three Caballeros serien i WDCS.

Den nyere? Er begge DRs Caballeros-historier nå utgitt i WDCS, eller er det bare du som uttrykker deg litt uklart?

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Men hvis en likevel skal kjøpe alle ville det da ikke være billigere og abonere?

Gemstone sender jo ikkje abonnement ut av Nord-Amerika.

Sverre skreiv:

Pris rundt 100 kroner for et av disse bladene i Norge synes jeg er rimelig. Må du ut med noe særlig mer enn det, er det noen som tar seg litt for godt betalt.

På Outland i Trondheim var det rundt 70 kroner, om eg ikkje tar heilt feil.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Lars Olav skreiv:

Er du sikker på det? Har du sjekket? Det er da ekstremt få forlag som ikke sender over hele verden.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Lars Olav skreiv:

Er du sikker på det? Har du sjekket? Det er da ekstremt få forlag som ikke sender over hele verden.

En besked på DCML fra 2003 siger følgende:

I spoke with an "Insider" at Gemstone this week and he informed me that the company IS not allowed to advertise subscription information outside of the United States.
    They will however, send subscriptions overseas if you contact them!
    website: http://www.gemstonepub.com/disney/
    Their website may not not re-direct you to information.
    But there is an 1-800-322-7978 (toll free number).
    If these still do not work, you can e-mail me and I will do some of the work for you.

http://stp.ling.uu.se/pipermail/dcml/2003-August/018282.html

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Kan vara ett problem bara: Jag abonnerade på de amerikanska tidningarna för några år sedan, precis när Rosas Life of Scrooge gick i Uncle Scrooge. De skickade tidningarna i vanliga pappers-kuvert vilket kanske fungerade inom USA men när de skulle transporteras över Atlanten så... jösses... Tidningarna såg ibland ut som om någon hoppat på dem. Det var inte alls kul att få skrynkliga tidningar i brevlådan. Jag vet inte, de kanske har börjat förpacka dem bättre nuförtiden.

• edited November -1

germund skreiv:

Lars Olav skreiv:

Kan vara ett problem bara: Jag abonnerade på de amerikanska tidningarna för några år sedan, precis när Rosas Life of Scrooge gick i Uncle Scrooge. De skickade tidningarna i vanliga pappers-kuvert vilket kanske fungerade inom USA men när de skulle transporteras över Atlanten så... jösses... Tidningarna såg ibland ut som om någon hoppat på dem. Det var inte alls kul att få skrynkliga tidningar i brevlådan. Jag vet inte, de kanske har börjat förpacka dem bättre nuförtiden.

Gemstone sender ut Uncle Scrooge og WDCS i ganske solide stive papp-konvolutter. Disse er stemplet med "Do not bend" på forsiden. Det skal endel til å skade disse.

• edited November -1

Sverre skreiv:

Gemstone sender ut Uncle Scrooge og WDCS i ganske solide stive papp-konvolutter. Disse er stemplet med "Do not bend" på forsiden. Det skal endel til å skade disse.

Sverre, du glemte visst å besvare spørsmålet mitt (se lenger oppe i tråden). Hadde det vært omvendt hadde kanskje vår venn MikroMidas ymtet frempå noe med dannelse eller noe...

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Sverre skreiv:

Sverre, du glemte visst å besvare spørsmålet mitt (se lenger oppe i tråden). Hadde det vært omvendt hadde kanskje vår venn MikroMidas ymtet frempå noe med dannelse eller noe...

Hør her Sigvald. Jeg svarte på konvoluttspørsmålet mens jeg var på jobb. Jeg valgte å ikke svare på ditt spørsmål umiddelbart fordi jeg rett og slett ikke husker hva som har vært trykket i WDCS, og tenkte jeg skulle sjekke fort gjennom bladene mine når jeg kom hjem fra jobb for å kunne gi et korrekt svar. Forøvrig er ikke du den rette personen til å ymte frempå noe som helst når det gjelder dannelse. Og for det siste så er det naturlig i diskusjonsforum at svar ikke alltid kommer umiddelbart etter at et spørsmål har vært stilt.

Det er mulig jeg uttrykte meg litt "uklart" i svaret til spørsmålet som ble stilt angående hvilke amerikanske blader som hadde Don Rosa historier. Det var ikke hensikten å gi noen eksakt liste over hva som har vært trykket hvor, men enkelt og greit informere om at Don Rosa historier finner man i både US og WDCS, dog hovedsaklig i US.

Til slutt, jeg har ikke sett gjennom WDCS bladene mine enda. Jeg er ingen Don Rosa ekspert, så jeg vet ikke hvor mange 3 Caballeros historier han har laget. Jeg husker at jeg leste en som gikk over et par nummer av WDCS. Kanskje jeg blar gjennom disse bladene senere ikveld. KANSKJE.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?