Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Kjempebok: OS og lykkeskilligen

ACAC
edited August 2005 in Donaldisme

Så netop denne bog på en auktionsside - og da jeg ikke synes at kunne regne at den er udkommet på dansk, vil jeg gerne høre om nogen af jer har den? Hvad er der i? pocketbogsserier eller Barks? Om nogen af jer har den, kan jeg se at den ikke er indekseret i Inducks, så så kan vi gøre det i samme slenget...

Comments

• edited November -1

AC skreiv:

Så netop denne bog på en auktionsside

Link til auksjonen hvis det er bilde på den og jeg kan hjelpe deg :)

• edited November -1

Jeg har boken, og den inneholder historiene:

I TL 1686 A - La leggenda di Papertù (Sverdets hemmelighet)

I TL 1629 A - Paperino, Paperone e i magnifici 95... per non parlare del disegnatore! (Skrues hevn)

I TL 1640 B - Paperino e il dipinto ingannatore (Onkel Skrue og lykkeskillingen)

I TL 1629 C - Zio Paperone e la numero uno portasfortuna (Magica på offensiven)

F JM 81024 - Le rendez-vous du Vésuve (Den som ler sist, ler best)

F JM 81029 - Feu d'artifice pour un sou (Heksesalutten)

I TL 1658 B - Zio Paperone e lo specchio magico (Trollspeilet)

I TL 1569 A - Zio Paperone e l'oroscopo elettronico (Det elektroniske horoskopet)

I AT 328 A - Zio Paperone e la villa stregata (Det forheksede huset)

I AT 306 B - Paperino e i pattini dalle 7 leghe (Sjumilsskøytene)

aaaarrgh.. Ikke før har jeg slitt meg fram til den siste historien før jeg fant ut at dere faktisk har hatt samme bok utgitt i Danmark under navnet "Den store Hexia de Trick".

http://coa.inducks.org/issue.php/x/dk/DS+1989#l

• edited November -1

Arnstein skreiv:

Ikke før har jeg slitt meg fram til den siste historien før jeg fant ut at dere faktisk har hatt samme bok utgitt i Danmark under navnet "Den store Hexia de Trick".

Et langt bedre navn spør du meg. Hadde boken hett "Jeg, Magica fra Tryll" på norsk så hadde den vært i samlingen min. Nå er den ikke det, da jeg anser den for å være en av flere dyre kjempebøker fylt med italiensk dusinvare som gjør seg best i Pocketbøker.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Arnstein skreiv:

Ikke før har jeg slitt meg fram til den siste historien før jeg fant ut at dere faktisk har hatt samme bok utgitt i Danmark under navnet "Den store Hexia de Trick".

Et langt bedre navn spør du meg. Hadde boken hett "Jeg, Magica fra Tryll" på norsk så hadde den vært i samlingen min. Nå er den ikke det, da jeg anser den for å være en av flere dyre kjempebøker fylt med italiensk dusinvare som gjør seg best i Pocketbøker.

Men hvis de hadde skiftet tittel på boken og inkludert akkurat de samme historiene så hadde du kjøpt den?

Blir historiene noe bedre hvis boken skifter tittel?

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Blir historiene noe bedre hvis boken skifter tittel?

Kanskje ikke men det virker som innbindingen har mest å si. Stive permer vet du, garanti for kvalitet og fritt for italiensk dusinvare av pocketbokskribenter.

Men bra at Arnstein hjalp AC med dette før det gikk opp for oss andre hvilken bok det var snakk om :)

• ACAC
    edited November -1

Jeg kan ikke helt forstå hvilken forskel titlen gør, Sigvald?
    Tak for hjælpen - så den er altså ækvivalent til den store hexia de trick - jamen den har jeg læst, så alt ok!

• edited November -1

AC skreiv:

Det ville plassert den i serie med Jeg, bøkene i stedet for i serien for dusinvare.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

AC skreiv:

Det ville plassert den i serie med Jeg, bøkene i stedet for i serien for dusinvare.

Kanskje Egmont Norge ikke mente den var verdt å putte i den serien?

Uansett er det innholdet som teller og ikke forsiden og tittele. Hvis innholdet er bra blir den ikke noe dårligere av en annen tittel, og omvendt, er innholdet dårlig så blir ikke det noe bedre av en annen tittel.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Sigvald skreiv:

AC skreiv:

Uansett er det innholdet som teller og ikke forsiden og tittelen. Hvis innholdet er bra blir den ikke noe dårligere av en annen tittel, og omvendt, er innholdet dårlig så blir ikke det noe bedre av en annen tittel.

Det har du selvsagt rett i - likevel kan det ikke være tvil om at innpakningen ofte har en del å si for hvilket førsteinntrykk man får av et produkt. Dette har med psykologi å gjøre.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Lars Olav skreiv:

Ehhh, den er da i den serien. Den har ikke ordet JEG i tittelen som noen få av de bøkene har, men boka har da samme layout, størrelse og design som Jeg bøkene. Riktignok gitt ut av Damm og ikke Hjemmet/Egmont men men.

Så da burde vel boka være god nok for deg Sigvald, eller er det feil forlag :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Lars Olav skreiv:

Ehhh, den er da i den serien. Den har ikke ordet JEG i tittelen som noen få av de bøkene har, men boka har da samme layout, størrelse og design som Jeg bøkene. Riktignok gitt ut av Damm og ikke Hjemmet/Egmont men men.

Så da burde vel boka være god nok for deg Sigvald, eller er det feil forlag :)

Dette har ingenting med forlag å gjøre, men med mitt førsteinntrykk. De nyeste bøkene i Kjempebok-serien har dessuten en dårligere layout enn de første, da den første ruten er enormt blåst opp og utstyrt med en harry bord. Kort sagt - boken er ikke verdt de 300 kronene den koster hos Løvås. Hadde prisen vært den halve skulle jeg heller vurdert det.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Dette har ingenting emd forlag å gjøre, men med mitt førsteinntrykk.

Og når da denne boka er kliss lik Jeg Donald Duck og alle de bøkene med Gottfredson historier du gang etter gang har sagt at du liker meget godt, hva er det da som trekker ned førsteinntrykket ? Fordommer ?

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Sigvald skreiv:

Og når da denne boka er kliss lik Jeg Donald Duck og alle de bøkene med Gottfredson historier du gang etter gang har sagt at du liker meget godt, hva er det da som trekker ned førsteinntrykket ? Fordommer ?

Det er vel ikke å komme unna at kvaliteten på Kjempebok-serien falt ganske fort.. (den var ikke veldig god i utgangspunktet) Så jeg skjønner godt at Sigvald ikke har kjøpt denne til samlingen sin...

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Sigvald skreiv:

Den er IKKE kliss lik. Layouten er litt forskjellig ved at første ruten er kraftig fremhevet i de nyeste bøkene - altså typisk italiensk dusinvare.

• edited November -1

Diff skreiv:

Det er vel ikke å komme unna at kvaliteten på Kjempebok-serien falt ganske fort.. (den var ikke veldig god i utgangspunktet) Så jeg skjønner godt at Sigvald ikke har kjøpt denne til samlingen sin...

Kvaliteten har vel ALDRI vært særlig høy på den serien, utenom de to bøkene med søndagsstriper med mikke og donald, og de bøkene hvor Gottfredson sine dagsstriper er gjengitt. Disse JEG bøkene med Barks historier står for meg som ett lavmål på ombrekking og rasering av kvalitetserier. Men en positiv ting kan sies om dem og det var at de satte fokuset på den beste av de beste, nemlig Barks.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Diff skreiv:

Kvaliteten har vel ALDRI vært særlig høy på den serien, utenom de to bøkene med søndagsstriper med mikke og donald, og de bøkene hvor Gottfredson sine dagsstriper er gjengitt. Disse JEG bøkene med Barks historier står for meg som ett lavmål på ombrekking og rasering av kvalitetserier. Men en positiv ting kan sies om dem og det var at de satte fokuset på den beste av de beste, nemlig Barks.

Ja, så det kan jo være litt artig å ha noen av de bøkene.. Nemlig de med Barks (selv om de er rimelig kuttet og "ødelagt") og de med dagsstriper.. Jeg har noen av dem selv. Men ser jo ingen grunn til å kjøpe de med italienske historer i dette formatet. At jeg mangler noen utgaver av en serie, gjør meg ingen ting. Jeg samler for historiene. Ikke utgivelser og 1. utgaver...

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Riktignok gitt ut av Damm og ikke Hjemmet/Egmont men men.

Men Damm er vel ein del av av Egmont, er dei ikkje?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?