Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Skrue McDucks Liv og Levnet

edited August 2005 in Donaldisme

Om noen skulle være interresert så er det nå to forskjellige eksemplarer av denne norske førsteutgaven til salgs på qxl.

Signert utgave:
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=19338980&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=2&Catg=11626

Ikke signert:
http://my.qxl.no/accdb/viewItem.asp?IDI=19394349&ListingType=0&ListingSort=1&PageNum=1&Catg=11626

(Er ikke jeg som har noen av de for salg. Vet at det er et par her i fra som er på jakt etter denne boken, derfor tipser jeg nå;)

Comments

• edited November -1

Jeg var inne på auksjonen for den signerte boken og kom over denne kommentaren: 3/8/2005 20:34 Spørsmål fra ARILDIUS (9)
    "er den foresten autografert med navnet hans"

Er det noen her som har forslag til hva slags andre autografer det er naturlig for Don Rosa og ha en navnetrekket sitt :)

Jeg har begynt og skrive litt autografer nå (til småunger og slikt). Kanskje jeg skulle vurdere å signere med noe annet en navnet mitt. Kanskje "Olav R" hadde vært mye kulere?

Nei, noen er såpass dumme at de ikke fortjener å vinne slike auksjoner.

P.s. er det noen som kan hjelpe meg og finne ut hva slags ord "autografert" er for noe. Jeg håper den som stiller spørsmålene er veldig ung.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Det han nok mener er hva Don Rosa har skrevet i boka. Han kunne jo for eksempel på oppfordring ha skrevet "Til min fan Gunnar. Hilsen Don Rosa" eller noe i den dur.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Lars Olav skreiv:

Det han nok mener er hva Don Rosa har skrevet i boka. Han kunne jo for eksempel på oppfordring ha skrevet "Til min fan Gunnar. Hilsen Don Rosa" eller noe i den dur.

Joda, men da hadde den fortsatt vært "autografert" med navnet hans og det er det spørsmålet går på.

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

P.s. er det noen som kan hjelpe meg og finne ut hva slags ord "autografert" er for noe. Jeg håper den som stiller spørsmålene er veldig ung.

Lingvister (altså språknerder) kaller den slags "innovasjon". Dvs. at noen (gjerne veldig unge, som du antyder) lanserer et ord, bøyning e.l. som tradisjonelt er "feil", men som - hvis den har funksjonell verdi - med tid og stunder vil få innpass i språket. Man skal ikke kimse av dette fenomenet. Det er bl.a. derfor vi ikke lenger har fire kasus, dualis, personbøyning av verb osv.

"Autografert" er - så vidt jeg kan se - en "verbalisering" av substantivet "autograf" ("å autografere"). Men ikke nok med det: Her har verbet sågar i en håndvending blitt "adjektivisert", i og med at "autografert" er en perfektum partisipp, m.a.o. et verb med adjektivisk funksjon.

Tipper du allerede har fått atskillig mer informasjon enn du ønsket, så jeg lar det bli med dette. God natt. :-)

• edited November -1

Klara Karamell skreiv:

Lingvister (altså språknerder) kaller den slags "innovasjon". Dvs. at noen (gjerne veldig unge, som du antyder) lanserer et ord, bøyning e.l. som tradisjonelt er "feil", men som - hvis den har funksjonell verdi - med tid og stunder vil få innpass i språket. Man skal ikke kimse av dette fenomenet. Det er bl.a. derfor vi ikke lenger har fire kasus, dualis, personbøyning av verb osv.

"Autografert" er - så vidt jeg kan se - en "verbalisering" av substantivet "autograf" ("å autografere"). Men ikke nok med det: Her har verbet sågar i en håndvending blitt "adjektivisert", i og med at "autografert" er en perfektum partisipp, m.a.o. et verb med adjektivisk funksjon.

Tipper du allerede har fått atskillig mer informasjon enn du ønsket, så jeg lar det bli med dette. God natt. :-)

Dette er det beste innlegget noensinne :D

• edited November -1

Merkelig at den signerte i mint og den usignerte i VF+ går begge ligger på 700kr.
    Hadde jeg nå skulle kjøpt SML&L og skulle bruke 700spenn hadde jeg da heller kjøpt signert, selv om den skule være 100 eller 200 kr mer enn usignert.

• edited November -1

Nå er de ikke mindre enn 3 SL&L tilsalgs på QXL. Dumper folk Don Rosa?

• edited November -1

Det kan jo være fordi de fleste DR-fans har denne boka?

• edited November -1

Severn skreiv:

Hadde de fleste hatt den hadde ingen kommet med så store bud.

Det er nesten som jeg vurdere og selge mitt eksemplar og heller kjøpe den nye engelske utgaven. Det ville jo være minst 500 kjapt tjente kroner.

• edited November -1

Asterix skreiv:

Merkelig at den signerte i mint og den usignerte i VF+ går begge ligger på 700kr.
    Hadde jeg nå skulle kjøpt SML&L og skulle bruke 700spenn hadde jeg da heller kjøpt signert, selv om den skule være 100 eller 200 kr mer enn usignert.

Signerte Don Rosa-bøker går det jo 13 av på dusinet om dagene.. Kanskje derfor en VF+ usignert er like mye verd som en Mint signert..? Men det er jo enda noen dager igjen av auksjonen..

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Severn skreiv:

Hadde de fleste hatt den hadde ingen kommet med så store bud.

Det er nesten som jeg vurdere og selge mitt eksemplar og heller kjøpe den nye engelske utgaven. Det ville jo være minst 500 kjapt tjente kroner.

Den signerte utgaven gikk for 1500, så de kjappe tjente kronene ved å kjøpe den nye am. utgaven ville ha vært myyyye større en de 500 du antyder!
    Er dette den høyeste sum som er betalt for Rosa i Norge til nå?

• TedTed
    edited November -1

Stakkars folk! Jeg fikk nå min SL for 410 på gibud.no for rundt et år side:-) Var den eneste som bydde. Fikk den signert på raprus ikke lenge etter;-)

• edited November -1

Ted skreiv:

Stakkars folk! Jeg fikk nå min SL for 410 på gibud.no for rundt et år side:-) Var den eneste som bydde. Fikk den signert på raprus ikke lenge etter;-)

Nuvel, denne utviklingen går i hvert fall i riktig retning. Det hadde vært verre dersom du nå hadde opplevd at folk hadde dumpet disse bøkene til priser godt under det du selv ga for den.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Ted skreiv:

Nuvel, denne utviklingen går i hvert fall i riktig retning. Det hadde vært verre dersom du nå hadde opplevd at folk hadde dumpet disse bøkene til priser godt under det du selv ga for den.

Dette er vel forutsatt at man har kjøpt boka,også med tanke på verdistigning. Antar at de fleste som kjøper denne boka, har kjøpt den for å lese Don's historier, og ikke bryr seg så mye om verdien går opp eller ned.

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Dette er vel forutsatt at man har kjøpt boka,også med tanke på verdistigning. Antar at de fleste som kjøper denne boka, har kjøpt den for å lese Don's historier, og ikke bryr seg så mye om verdien går opp eller ned.

Dersom man først betaler en stiv pris fordi man aksepterer at så mye er boken verdt så er det selvsagt uansett surt dersom andre på et senere tidspunkt bedriver dumpingsalg av samme bok.

• edited November -1

PØH!!!.......

• edited November -1

Audun McDUCK skreiv:

PØH!!!.......

I en offentlig debattkanal er det jo greit at man er litt sakelig i argumentene.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?