Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Quiz

edited August 2005 in Donaldisme

Jeg har laget en veldig rask og enkel Quiz. Håper noen prøver:

Oppgave 1(AOL):

Ved å ta dagens dato pluss datoen da W OS 256-00 ble laget, får du et firesifret-tall uten dott!(f. Eks. 2056) Gå så til http://home.no/mcjern/talletdukommerfremmtil.html . Der vil du finne neste oppgave. Hvis du har feil tall oppdager du det fort! Lykke til!

[Edit:]
Oppdaget noen skrivefeil, men rettet bare noen. Har også oppdater oppg. 4!

«1

Comments

• edited November -1

Du bør presisere hva du mener med dato. Går ut fra at du ikke vil ha årstall med, siden vi skal komme fram til et firesiftret tall. Altså ddmm + ddmm? (d= dag, m=måned).

Når jeg klikker på den linken kommer det ikke opp noe heller.

Edit: Ah, tåpelig av meg. Skjønner nå at du skal bytte ut "talletdukommerfremmtil" med tallet du kommer frem til. Så for meg at du skulle klikke deg videre fra den sida.

• edited November -1

Fin quiz, men sjølvsagt har du valgt eit spørsmål nummer 2 som er basert på ei historie som ikkje står i INDUCKS og som dessutan står i eit blad eg har liggjande i Tromsø, så der køyrde eg meg fast. Eg hugsar ikkje kven den teiknaren var utenat.

• edited November -1

Tommy skreiv:

Altså ddmm + ddmm? (d= dag, m=måned).

Hvis du har 20.01(tjuende i første), ta vekk dotten( . ) og du har igjen 20(tjuende)01(i Første).

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Fin quiz, men sjølvsagt har du valgt eit spørsmål nummer 2 som er basert på ei historie som ikkje står i INDUCKS og som dessutan står i eit blad eg har liggjande i Tromsø, så der køyrde eg meg fast. Eg hugsar ikkje kven den teiknaren var utenat.

Ok, det var dumt av meg.(men ikke glem at dette er min første quiz og at jeg er 11 år:))

• edited November -1

Hm ... er du sikker på at du har riktig namn i oppgåve to? Klarte å finne ut kven det var likevel, men får ikkje den internettadressa til å virke.

• edited November -1

Neither did I.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Klarte å finne ut kven det var likevel

Du kom plutselig på at slikt står på Andeby Online...? :-)

• edited November -1

Tommy skreiv:

Du kom plutselig på at slikt står på Andeby Online...? :-)

Høh, det gjorde eg faktisk heller ikkje, men eit par av nabolanda våre registrerer sånn informasjon direkte i INDUCKS når dei indekserer blada sine, så det var der eg fann det likevel.

Men likevel var det spørsmålet tøft. No har eg prøvd alle moglege kombinasjonar av dei to etternamna hans, men neidå, stadig 404 Not Found.

Men veldig god quiz, David!

• edited November -1

David! Hvordan kommer du deg til spm. 3 nå svaret i spm. 2 ikke fører deg videre?

• edited November -1

Du skriver i addressevinduet: http://home.no/mcjern/etternavnet.html
    (f. Eks. Solstrand).

• edited November -1

Men, etternavnet er hverken det på f***** eller p*****!

• edited November -1

Jeg klarte det endelig. Merk at han skriver S olstrand!

• edited November -1

Riktig svar er: Pèlaez! ! ! !

• edited November -1

Er på spørsmål 5 nå, men svaret i spørsmål 4 er feil! Det skulle vært et annet land.

• edited November -1

Kommer ikke videre fra spørsmål 5. Skriver inn alle mulige varianter av det som skal være rett svar, men kommer ikke opp noe.

• edited November -1

på Inducks står det at det ikke er med noe kart i den...

• edited November -1

Uff, eg er for dum til å skjønne at det skal vera stor forbokstav i etternamn ... :-)

Tommy skreiv:

Er på spørsmål 5 nå, men svaret i spørsmål 4 er feil! Det skulle vært et annet land.

Er det lov å spørja korleis du fant spørsmål 5? :-)

• edited November -1

Jeg svarte et annet land enn det som var riktig. Riktig (altså feil) land er det som står under "Disney publishers in countries" på Inducks Creator-siden.

• edited November -1

Hele greia gikk ikke som ventet.....

• edited November -1

Etter å ha gjettet meg fram til feil svar på spørsmål 4, kommer jeg heller ikke videre med det som skal være rett svar på oppgave 5. Hmm.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?