Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

HOF-8 er kommet

edited July 2005 in Donaldisme

Så er HOF-8 kommet:
http://no.outducks.org/hof/no_hof_008a.jpg
Carl Barks: Tema = mat

Innholdet er:
---------------------
WDC 236a: Froskefarmen
WDC 148a: Gratis Julemiddag
US 42a: Det store klistermysteriet
WDC 210a: Kakebakeren
WDC 164a: Vidundermelet
US 5: Invitasjonen
WDC 220a: Rakettstekt kalkun
WDC 75a: Kalkunmiddagen
WDC 79a: Piknikforviklinger
DD 60b: DD og Kjempemaurene
WDC 56a: Søvngjengeren
WDC 185a: Nyttårsløftet
WDC 276a: Livredderen
US 24a: Gullmånen
---------------------

Det er sikkert flere enn meg her som savner WDC -282: "Bobleslurp-mesteren", den er tross alt vanskeligere å finne enn mange av de historiene som er kommet med.

Boken inneholder også en del oppskrifter, men ingen med alkohol.

Ellers er det vel det å si at det, etter mitt skjønn, er dårlig timing av Egmont å sende denne boken ut midt i fellesferien.

«13

Comments

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Hva med kaffe da?

• edited November -1

NetlAnd skreiv:

Sigvald skreiv:

Hva med kaffe da?

Mulig, kan dog ikke si at jeg husker det i farten.

• edited November -1

Og hvem har skrevet forord?

• edited November -1

Penthworthy skreiv:

Hvorfor det? Fellesferie er lesetid og boken kommer jo, i hvertfall den tiden jeg abonnerte på serien, direkte i postkassa og må ikke hentes på postkontoret. :-)

I Danmark kom HOF nr. 6 ud i butikkerne 27. juni, men Egmont bestemte sig for ikke at sende bøger ud i juli måned, da for mange bøger angiveligt kommer retur, fordi folk ikke er hjemme til at tage imod eller hente dem på posthuset (pakken er åbenbart for stor til mange brevsprækker/postkasser, men den passer nu fint i min postkasse). Abonnenterne må derfor vente til august, mens bøgerne altså kan købes i forretningerne 1-2 måneder før. Så jeg foretrækker helt klart den norske model frem for en stærkt forsinket udgivelse.

Hvorfor HOF 6 så forsinkes på grund af juli-reglen, har jeg ingen anelse om. Den havde jo ellers udgivelse sidst i juni og må derfor nødvendigvis skulle udsendes senest midt i juni...

En anden ulempe er, at siden abonnenterne får nr. 6 så meget senere, bliver nr. 7 også forsinket, da Egmont principielt først udsender en HOF-bog seks uger efter, at den forrige bog blev betalt. Hvis man altså betaler sin HOF 6 den dag, man får den, bliver HOF 7-bogen 2-6 uger forsinket (afhængig af, hvornår i august HOF 6 kommer til abonnenterne). Men hvis man (som de fleste) benytter sig af BetalingsService (en aftale med banken om automatisk betaling af regninger), bliver HOF 6 først betalt til seneste betalingsdato, og den er normalt en del senere end udsendelsen. Og så kan man lægge denne periode oveni de 2-6 uger for HOF 7. Surt show. Det samme gjorde de i øvrigt sidste år.

• edited November -1

David McDuck skreiv:

Jeg innbiller meg at alle kommentarer erved Erik Hørthe. Stemmer ikke det Erik?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

David McDuck skreiv:

Jo, men denne gangen i samarbeid med Solveig Thime.

• edited November -1

erikh skreiv:

Jo, men denne gangen i samarbeid med Solveig Thime. }}

Av nyskjerrighet; Har du også jobba med CBSV??

• edited November -1

Dette kommer kansje litt utenfor men jeg fikk vicar-boken min i dag og der var de 3 første historiene miksa sammen. Halveis ute i "mikrofolket vender tilbake" kommer plutselig "serietegneren" inn. Er det noen som har hatt det samme problemet. Jeg må bare spørre før jeg evt. bytter den inn

• edited November -1

ANDonym skreiv:

Dette kommer kansje litt utenfor men jeg fikk vicar-boken min i dag og der var de 3 første historiene miksa sammen. Halveis ute i "mikrofolket vender tilbake" kommer plutselig "serietegneren" inn. Er det noen som har hatt det samme problemet. Jeg må bare spørre før jeg evt. bytter den inn

Bytte den inn? Tenk om den får ekstra verdi p.g.a. dette?

• edited November -1

Jeg ville heller hatt en bok som er i orden, enn en som KANSKJE blir verdt noe senere. Folk har forskjellige meninger om dette uansett, men du fikk det til å høres ut som at man er sprø hvis man bytter den.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Bytte den inn? Tenk om den får ekstra verdi p.g.a. dette?

Det har vel lita interesse for dei som er interesserte i å faktisk lese boka.

Høyrast ut som ein feil som har skjedd hos trykkeriet i "samanstiftinga" av boka, har opplevd det sjølv med ein eller to Donald Pocket. Har ikkje boka sjølv, men antar at dersom nokre andre her inne hadde hatt same problem hadde dei skrive innlegg om det allereie i fjor haust (og det er det ingen som har gjort), så du får garantert erstatta denne boka om du kontakter Egmont og forteljar dei kva problemet er.

• edited November -1

MicMag-nus skreiv:

Folk har forskjellige meninger om dette uansett, men du fikk det til å høres ut som at man er sprø hvis man bytter den.

Det vil jeg ikke si. Jeg bare antydet at også ting som er feiltrykt o.l. kan få stor verdi senere - j.fr. mynter og frimerker.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

MicMag-nus skreiv:

Folk har forskjellige meninger om dette uansett, men du fikk det til å høres ut som at man er sprø hvis man bytter den.

Det vil jeg ikke si. Jeg bare antydet at også ting som er feiltrykt o.l. kan få stor verdi senere - j.fr. mynter og frimerker.

Det er sant det. Det er tross alt bare en Hall of Fame bok og potensialet er vel ikke like stort som med gullbøkene, men man vet aldri. Er det bare den boken du sitter med som har den feilen så kan den jo kansje bli verdt litt ekstra.. om en 20-30 år:)

• edited November -1

Ein må vel ikkje nødvendigvis sende tilbake boka med feiltrykk, må ein?

• edited November -1

Sølve skreiv:

Jo, jeg tror det. Jeg hadde en bok som var skadet, men måtte lever den fra meg da jeg byttet. Jeg kjenner dog til at dethar skjedd før at folk har fått beholde en skadet bok, men det var lenge før jeg kom i samme situasjon. Jeg forventer nå at Egmont nå kjører en standard linje slik at det ikke kun er jeg som må levere fra meg en skadet bok.

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Skal vel ikke svare for andre, men jeg er ganske sikker på at han har det...

• edited November -1

HOF 8 er forsyne meg den mest uinteressante boka i serien til no. Eg diggar sjølvsagt Barks, det er ikkje det, men dei har jaggumeg greid å samle alle dei slappaste Barks-historiane i ei bok! Eg vil ha DR 3...

• edited November -1

Drikaton skreiv:

Ja, men dette kan jeg ikke si så mye om enda er jeg redd.

Erik H.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Sølve skreiv:

Jo, jeg tror det. Jeg hadde en bok som var skadet, men måtte lever den fra meg da jeg byttet. Jeg kjenner dog til at dethar skjedd før at folk har fått beholde en skadet bok, men det var lenge før jeg kom i samme situasjon. Jeg forventer nå at Egmont nå kjører en standard linje slik at det ikke kun er jeg som må levere fra meg en skadet bok.

Jeg ringte akkurat til Egmont og forklarte problemet. Jeg kommer til å få en ny bok om ca. 10 dager og den "ødelagte" boka kan jeg gjøre hva jeg vil med

• edited November -1

Hovudgrunnen til at ANDonym slapp å retunera boka, i motsetning til kva Sigvald måtte, er vel at dette er ein feil som Egmont kjende til. ANDonym si bok er neppe den einaste det har skjedd ein liknande feil med.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?