Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Ønske-historie?

edited July 2005 in Donaldisme

Hvis du skulle hatt en historie du hadde ideen til, hvordan skulle den være? Tegner? Forfatter? Innhold?

Min måtte være skrevet av Olaf, selv og tegnet av...nja.....William Van Horn? Den måtte inneholdt hakkespettene, anton, donald, skrue, petter og bestemor.

(Skal oppdatere dette senere...)

Noen formeninger?

Comments

• edited November -1

Ooh ... fantasitråd ...

Vel, svaret mitt er openbart. "Andeby etter Skrue". Basert på ideer av meg, Loke og ein del folk til, manus av Don Rosa, teikningar av ... Giorgio Cavazzano?

( http://www.andebyonline.com/index.php?area=forum&traad=868 )

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Ooh ... fantasitråd ...

Vel, svaret mitt er openbart. "Andeby etter Skrue". Basert på ideer av meg, Loke og ein del folk til, manus av Don Rosa, teikningar av ... Giorgio Cavazzano?

( http://www.andebyonline.com/index.php?area=forum&traad=868 )

Oh, I'll second that. Skjønt er usikker på om Don ville passa som manusforfattar, ville ikkje det blitt litt for lyst?

• edited November -1

Loke Aesir skreiv:

Oh, I'll second that. Skjønt er usikker på om Don ville passa som manusforfattar, ville ikkje det blitt litt for lyst?

Jo, kanskje det.

Frank Miller? :-)

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Loke Aesir skreiv:

Jo, kanskje det.

Frank Miller? :-)

Vel, eg hadde ikkje **egentleg** tenkt at Skrue skulle ha ein blodig gjørmebrytekonkurranse med Bestefar B, men kvifor ikkje? ;-)

• edited November -1

En svær, og da mener jeg SVÆR historie med Spøkelseskladden som hovedskurk. Slipp en spesial-mammutbok med denne som eneste historie, ha den som en fortsettelseshistorie i 20-30 deler i Donal-bladet.. bare la den være lang. Og av konstant høy kvalitet. Skikkelig mystisk og spennende hele veien. Og la oss ikke begrense oss til Mikke, involver endene i historien også. Hvis Kladden stikker av med halve Skrues formue eller noe lignende, vil selvsagt de være interessert. Og selvsagt, Kladden må ikke bli arrestert på slutten av historien. Fy.

Manus av Kurt Behnke og Bob Langhans og tegninger av Floyd Gottfredson (som sagt, dette er en drømmehistorie, og Gottfredson ER den beste til å tegne Kladden).

• edited November -1

Manus: Meg, og tegninger: Meg.. handling Vi får se :p :p

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Meget god ide hvis jeg kunne fått bestemt litt også :)

• edited November -1

Manus og Ideén skulle vært skrevet av meg, og tegnet av Don Rosa... Handling? Tja.. aner ikke, men Skrue og Donald skulle iallfall vært med! ;)

• edited November -1

Adamant skreiv:

En svær, og da mener jeg SVÆR historie med Spøkelseskladden som hovedskurk. Slipp en spesial-mammutbok med denne som eneste historie, ha den som en fortsettelseshistorie i 20-30 deler i Donal-bladet.. bare la den være lang. Og av konstant høy kvalitet. Skikkelig mystisk og spennende hele veien. Og la oss ikke begrense oss til Mikke, involver endene i historien også. Hvis Kladden stikker av med halve Skrues formue eller noe lignende, vil selvsagt de være interessert. Og selvsagt, Kladden må ikke bli arrestert på slutten av historien. Fy.

Manus av Kurt Behnke og Bob Langhans og tegninger av Floyd Gottfredson (som sagt, dette er en drømmehistorie, og Gottfredson ER den beste til å tegne Kladden).

Hehe, noko i retning av det der har vore ein våt draum for meg i årevis... Kladden Unleashed!

• edited November -1

Olaf skrev:

Lyder til at kunne blive en god historie, men for min del skal tegningerne være af Marco Rota.

• edited November -1

Dette ville vaert bra men jeg ville heller hat Carl Barks manus og tegninger av Don Rosa kansje er ikke helt sikkerpaa kem som skulle tegnet

• edited November -1

Manus av Carl Barks? Njaaa... tviler på at hans stil passar i den historia. Men eg kan så klart ta feil, fyren har jo bevist gong på gong at han klarar særs forskjellege sjangrar.

Men teikningar av Don Rosa ville absolutt vore bra her. Dei detaljerte anldetsuttrykka i sterke scenar, håndteringa av action, grepet om dyster og skummel atmosfære - DR er blant dei få Donaldteiknarane eg har sett alt dette hjå, og alle dei tinga vil vere viktig i ei slik historie.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

teikningar av ... Giorgio Cavazzano?

Der er jeg iallfall HELT enig. I mine øyne er Cavazzano definitivt den største nålevende Disney-tegneren.

PS. Vet noen om han er på tale som bidragsyter i HOF?

• edited November -1

Min Donald-drøm har i flere år vært en lang historie om Donalds oppvekst. Noe som ligner på Skrues Liv og Levnet, bortsett fra at dette er om Donald. Vi har jo selvsagt den fine historien "Mitt liv i et eggeskall", men det er ikke akkurat slik jeg har forestilt meg hans oppvekst - Og dessuten stemmer den ikke med historien om Skrue, som den etter min mening gjerne skulle, ettersom det er en av mine absolutt favoritt historier.

Vi kunne ha fått innblikk på hvorfor Donald flyttet fra til bestemor, hans første møte med Anton (DET hadde vært en fryd å lese), hvordan han ble sammen med Dolly (men dette synes jeg ble for øvrig framstilt på en god måte i Rotas historie) osv..

Tegningene skulle enten vært av Don Rosa, fordi det hadde passet meget godt ettersom han tegna (og skrev) Skrues liv, eller Marco Rota, fordi han tydligvis kan beherske noe sånt. Det ser vi i "Mitt liv i et eggeskall". Men har ingen anelse om hvem som kunne ha vært geniet bak historien da..

• TedTed
    edited November -1

Pannekake skreiv:

Min Donald-drøm har i flere år vært en lang historie om Donalds oppvekst. Noe som ligner på Skrues Liv og Levnet, bortsett fra at dette er om Donald. Vi har jo selvsagt den fine historien "Mitt liv i et eggeskall", men det er ikke akkurat slik jeg har forestilt meg hans oppvekst - Og dessuten stemmer den ikke med historien om Skrue, som den etter min mening gjerne skulle, ettersom det er en av mine absolutt favoritt historier.

Vi kunne ha fått innblikk på hvorfor Donald flyttet fra til bestemor, hans første møte med Anton (DET hadde vært en fryd å lese), hvordan han ble sammen med Dolly (men dette synes jeg ble for øvrig framstilt på en god måte i Rotas historie) osv..

Tegningene skulle enten vært av Don Rosa, fordi det hadde passet meget godt ettersom han tegna (og skrev) Skrues liv, eller Marco Rota, fordi han tydligvis kan beherske noe sånt. Det ser vi i "Mitt liv i et eggeskall". Men har ingen anelse om hvem som kunne ha vært geniet bak historien da..

Virker som en god idé:) Ville personlig hatt den tegnet av Don, og skrevet av... hm... Kansje Don der og, ettersom jeg synes han taklet Lo$ veldig bra, så;) Ikke vet jeg...

• edited November -1

Hadde ikkje me ein tråd der me laga ei liknande tidslinje over Donalds liv ein gong?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?