Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Trenger du å bli kvitt 14 800 dollar?

edited July 2005 in Donaldisme

... isåfall er dette sannsynlegvis eit veldig godt kjøp.

http://www.comiclink.com/itemdetail.asp?back=/search_adv.asp?all=y&TITLE=coo+coo&TITLEOPT=ALL&ISSUE=&Condition=&CensusRank=&Pedigree=&PRICEF=&PRICET=&DESCRIPTION=&DESCRIPTIONOPT=ALL&SearchRemarks=&SearchCGC=&EXCLUDE=&CATEGORIES=-1&WCATEGORIES=-1&SORT=CATEG&_where_forsale=y&_where_auctions=y&x=16&y=5&where_forsale=y&id=609419

Visstnok inneheld dette heftet det aller tidligaste teikneseriematerialet Carl Barks laga.

Carl Barks collaborated, in 1932, with Eye-Opener to produce Coo-Coo designed to test the newsstand potential for such a magazine. Coo-Coo shows the genius of Carl Barks, who created about one-third of the gags. There never was a second issue, and the first must have been distributed in an extremely small quantity, as there is only one copy known to exist today." Book is in fine - ow pages, 2 small tears,minor bends,small piece out back cover. THE holy grail of all Barks collectors.

«1

Comments

• edited November -1

skulle gjerne kjøpt det hvis jeg hadde råd!!! ;)

• edited November -1

Ganske nøyaktig 100 000.- NOK.. hehe

• edited November -1

Pocket skreiv:

Skrekk og gru. Selv synes jeg knapt at opptrykket er verdt pengene.

• edited November -1

Jeg bød akkurat med $2.

• edited November -1

MicMag-nus skreiv:

Jeg bød akkurat med $2.

Har du seriøst tenkt å kjøpe det...? Det å by for tull kan faktisk føre til at du ender opp med objektet, og da er det liten hjelp i å si "Nei, det var bare på tull det".

Min far driver med frimerker. En gang viste han meg en auksjonsside, med et frimerke han godt kunne tenke seg, men som var blitt noe for dyrt (litt over 600kr). Vi fulgte med en stund og så at det var to-tre stykker som drev å bød over hverandre og det var ca. 5 min igjen da jeg sa "Nå byr vi 1kr mer enn de, bare for gøy..". Og det gjorde vi. Og hvem tror du ble sittende igjen med det frimerket? Nehei, ivhertfall ikke pappa ;P

• edited November -1

Asterix skreiv:

Har du seriøst tenkt å kjøpe det...? Det å by for tull kan faktisk føre til at du ender opp med objektet, og da er det liten hjelp i å si "Nei, det var bare på tull det".

Dersom han FÅR dette bladet for 2 $ - det einaste kjente eksemplaret av det bladet Carl Barks debuterte i - er det galskap å prøve å snakke seg ut av det.

• edited November -1

Asterix skreiv:

MicMag-nus skreiv:

Jeg bød akkurat med $2.

Min far driver med frimerker. En gang viste han meg en auksjonsside, med et frimerke han godt kunne tenke seg, men som var blitt noe for dyrt (litt over 600kr). Vi fulgte med en stund og så at det var to-tre stykker som drev å bød over hverandre og det var ca. 5 min igjen da jeg sa "Nå byr vi 1kr mer enn de, bare for gøy..". Og det gjorde vi. Og hvem tror du ble sittende igjen med det frimerket? Nehei, ivhertfall ikke pappa ;P

Det var jo bare for tull, men hvis jeg vinner (og høner legger egg og bacon), så hadde det jo bare vært gøy.

• edited November -1

MicMag-nus skreiv:

Asterix skreiv:

MicMag-nus skreiv:

Jeg bød akkurat med $2.

Det var jo bare for tull, men hvis jeg vinner (og høner legger egg og bacon), så hadde det jo bare vært gøy.

50% sjanse for at du får det altså.

• edited November -1

Dette blir jo ikke solgt for under 14800USD (100 000.- NOK), så jeg tviler på at selger tar bud på 2 USD seriøst.

• TedTed
    edited November -1

Pocket skreiv:

Nesten i hvertfall;) Det blir omtrent 96 200 NOK, så LITT billigere blir det ihvertfall:D

• edited November -1

Jeg har en kopi som jeg gladelig selger for 1% av den prisen der ;)

• edited November -1

Ted skreiv:

Pocket skreiv:

Nesten i hvertfall;) Det blir omtrent 96 200 NOK, så LITT billigere blir det ihvertfall:D

Veit ikke helt hvilken kurs du regner ut i fra, men det er IKKE den riktige ihvertfall. Kursen var i dag tidlig 6.762 og det blir da 100 077,6. Det er 77 kroner og 60 øre mer enn 100 000.-

• edited November -1

Pocket skreiv:

Veit ikke helt hvilken kurs du regner ut i fra, men det er IKKE den riktige ihvertfall. Kursen var i dag tidlig 6.762 og det blir da 100 077,6. Det er 77 kroner og 60 øre mer enn 100 000.-

Du har gjort regnestykket med bankenes salgskurs. Den ligger alltid høyere enn den reelle kursen som idag er 6.6297. Det betyr at bladet koster 98119,56 idag.

• edited November -1

chrisron skreiv:

Pocket skreiv:

Du har gjort regnestykket med bankenes salgskurs. Den ligger alltid høyere enn den reelle kursen som idag er 6.6297. Det betyr at bladet koster 98119,56 idag.

Men er det ikke salgskursen en må forholde seg til får å få de korrekte kostnaddene ved et eventuelt kjøp ?

• edited November -1

Lars Olav skreiv:

Men er det ikke salgskursen en må forholde seg til får å få de korrekte kostnaddene ved et eventuelt kjøp ?

Jeg må lære meg til å lese innleggene bedre. Jeg trodde det var snakk om bladets verdi i NOK og ikke hva dere måtte betale ved å kjøpe det fra Norge.

Du og Pocket har dermed fullstendig rett og jeg beklager hvis jeg har skapt noen forvirring i saken.

• edited November -1

Pocket skreiv:

Dette er tyeligvis en helt annen selger enn de tåpene som driver og dumper CBL.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Pocket skreiv:

Dette er en side for salg, mens det du refererer til er en auksjon. Når noe legges ut med lav minstepris på en auksjon kalles det ikke dumping nettopp fordi prisen da vil gå opp.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Fortsatt hårsår fordi noen fikk det billigere enn det du måtte betale ? Kan jeg spørre
    "priskuratoren" Sigvald, hva han mener at dette verket burde gå for på auksjoner. Det virker jo som om du har mye lærdom å komme med når det gjelder nettauskjoner så hvorfor ikke dele litt med oss andre uvitende istedet for bare å komme med bombastiske uttalelser.

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Sigvald skreiv:

Fortsatt hårsår fordi noen fikk det billigere enn det du måtte betale ? Kan jeg spørre
    "priskuratoren" Sigvald, hva han mener at dette verket burde gå for på auksjoner. Det virker jo som om du har mye lærdom å komme med når det gjelder nettauskjoner så hvorfor ikke dele litt med oss andre uvitende istedet for bare å komme med bombastiske uttalelser.

Forsiktig nå Mr. Mikro. Noen er tydelig hårsår om dagen. Fikk denne advarselen i et annet innlegg:

Nok mobbing for i dag Mr. Einherje. Mer dritt fra deg eller andre i dag omkring min dannelse eller andre forhold omkring min person så skal Olaf sannelig få beskjed.

Jeg for min del har faktisk nå lyst til å dumpe min CBL for en skarve femmer på en eller annen auksjon bare for å være barnslig ekkel...

• edited November -1

Einherje skreiv:

Jeg for min del har faktisk nå lyst til å dumpe min CBL for en skarve femmer på en eller annen auksjon bare for å være barnslig ekkel...

Husk å si ifra til meg hvis du gjør det :)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?