Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Spill om Donald

2»

Comments

• edited November -1

Hm, hugsar ikkje kva det heiter, men meinar eg/småsøskena mine skal ha eit mikkespel til Playstation liggende ein stad, og der utviklar Mikke seg i tid for kvart brett - fyrste brett er svart-kvitt og tatt rett ut av Steamboat Willie, og så kjem fargar og dagens look på Mikke og Svarte-Petter gradvis for kvart brett ein klarar, om eg hugsar rett.

Men kan godt vere at det er eit heilt anna spel...

• edited November -1

Adamant skreiv:

Det finnes et Mikke og Donald-spill til SNES, men det kom aldri utenfor Japan (spillet har nylig blitt sluppet til Gameboy Advance, og DEN varsjonen har blitt sluppet i USA og Europa), så jeg regner med at du mener "The Great Circus Mystery starring Mickey and Minnie". Du bruker ihvertfall støvsugere i det.

Det må være det, ja. :-)

fiskebolla skreiv:

Jeg pleide også å leie Super Nintendo-spill da jeg var liten. Husker best et Løvenes Konge-spill hvor man styrte Simba (Har forresten et lite elektronisk spill hvor man styrer Simba fra barn til voksen i flukt fra hyener og Scar. Skjønte egentlig aldri helt poenget med det spillet.), og et Mikke-spill. Jeg mener Mikke-spillet var i svarthvitt og at det var basert på en av de første Mikke-filmene (eller aller første?), siden han og Svarte-Petter hadde sånn 30-tallslook. I begynnelsen av første brett styrer Mikke en båt, har en høy hatt på seg og synger og traller, før Svarte-Petter kommer og gjør jævelskap.

Det var dette Playstation-spillet jeg siktet til i min forrige post, og det er også den Loke skrev om. Det innholder elementer fra mange forskjellige Mikke-filmer/"episoder", og viser på en måte hans utvikling.

Det kan jo også hende at dette spillet fins på både Super Nintendo og Playstation.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Høyrast veldig "Steamboat Willie" ut. (Filmen kom i november 1928 og var den første teiknefilmen med lyd - og den andre Mikke-filmen totalt om eg ikkje tar heilt feil.)

Helt feil tar du ikke nei for "Steamboat Willie" var Mikke-film nr. 2 som ble laget (første var "Plane Crazy"), MEN den er den første som ble vist og regnes derfor som den første Mikke-filmen.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Høyrast veldig "Steamboat Willie" ut. (Filmen kom i november 1928 og var den første teiknefilmen med lyd - og den andre Mikke-filmen totalt om eg ikkje tar heilt feil.)

"Steamboat Willie" ja. Fikk litt jernteppe. Hva heter den første filmen da?

Loke Aesir skreiv:

Hm, hugsar ikkje kva det heiter, men meinar eg/småsøskena mine skal ha eit mikkespel til Playstation liggende ein stad, og der utviklar Mikke seg i tid for kvart brett - fyrste brett er svart-kvitt og tatt rett ut av Steamboat Willie, og så kjem fargar og dagens look på Mikke og Svarte-Petter gradvis for kvart brett ein klarar, om eg hugsar rett.

Men kan godt vere at det er eit heilt anna spel...

Høres ut som det samme spillet. Det er faktisk om et par uker 10 år siden jeg spilte det, så jeg husker kun den første scenen. Kanskje fordi jeg ikke kom lenger enn dit hvor Svarte-Petter entrer scenen.

• edited November -1

Rota fram spillet, og fant ut at den heter Mickey's Wild Adventures.

• edited November -1

fiskebolla skreiv:

Jeg mener Mikke-spillet var i svarthvitt og at det var basert på en av de første Mikke-filmene (eller aller første?), siden han og Svarte-Petter hadde sånn 30-tallslook. I begynnelsen av første brett styrer Mikke en båt, har en høy hatt på seg og synger og traller, før Svarte-Petter kommer og gjør jævelskap.

Spillet heter "Mickey Mania", og lar deg spille gjennom et antall nivåer basert på kjente Mikke-filmer. Det første nivået i spillet er nettopp Stemboat Willie, og grafikken, med unntak av Mikke selv, er i svart-hvitt på dette nivået.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?