Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Spill om Donald

edited June 2005 in Donaldisme

Er det noen gang laget spill til PC/Mac/Xbox osv. om Donald eller andre i Andeby. Lastet for et par måneder siden ned en **veldig** gammel verson av Nintendo 64, der du kunne laste ned et spill der du skulle styre Mikke igjennom en haug av baner, men dette ble borte da jeg "fiksa" PC-en min får et par måneder siden. Så Mikke, men Donald?

«1

Comments

• edited November -1

Der er også det endnu ældre DuckTales-spil til Amiga: http://retropassion.co.uk/retro/online_store.php?function=view_product&product_id=430&os

Og så husker jeg, at jeg spille en Disney-spil på min Commodore 64 (eller var det på den gode gamle Nintendo-boks?). Det var vist noget med, at man skulle tjene penge, som man kunne bruge i nogle forretninger. Eller noget deromkring -- det er godtnok ved at være mange år siden...

• edited November -1

Donald Duck Kvakk Attakk er eit spel som kom ut for PC i 2000. Blei litt overraska over 3D-en då eg spelte det, hugsar eg.

• edited November -1

Det finst veldig, veldig mange slike spill.

Spelet pryds snakkar om handlar om at du er Donald, som har fire ulike jobbar som han opererer frilans med fleksitid. Med pengane han tjener kjøper han leiker til Ole, Dole og Doffen, og målet er å kjøpe alle leikane i butikken.

--

Og la oss ikkje glemme det ultraferske Kingdom Hearts.

http://www.fedrelandsvennen.no/nett_og_it/spill/article281766.ece

--

Du vil òg finne ei rekke flashspill dersom du leiter gjennom heimesidene til Disney - både disney.no, disneychannel.no og disney.com og alle dei adressene der har eit Donald-spel eller to, trur eg. Han er vel såvidt med på donald.no òg, er han ikkje?

• SvKSvK
    edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Og la oss ikkje glemme det ultraferske Kingdom Hearts.

http://www.fedrelandsvennen.no/nett_og_it/spill/article281766.ece

Akkurat den utgaven der er ny, men Kingdom Hearts kom opprinnelig til Playstation2 for cirka to år siden. Et i sannhet genialt spill som kombinerer en haug med karakterer fra Disney-universet med Squaresofts Final Fantasy-serie.

Ellers ble jeg litt nostalgisk her nå, og kom til å tenke på spillet "Quackshot" til Sega Mega Drive på tidlig 90-tall. Et kjempeunderholdende plattformspill hvor Donald reiste rundt i verden.

Jeg husker også et Playstation1-spill som het noe sånt som "Mickey Mouse Adventures". Dette var også et plattformspill, hvor man spilte seg gjennom Mikkes filmhistorie. Jeg husker at jeg og en kamerat stresset noe sinnsykt med å prøve å runde det, men vi klarte det ikke engang på easy. Rett og slett et av de vanskeligste spillene jeg har vært borti.

• edited November -1

Jeg husker jeg hadde et Donald(eller var det Fantonald?)-spill på Sega Megaen min på 90-tallet. Stort sett det eneste jeg husker fra det spillet var at Donald(/Fantonald) lusket rundt i et slags spøkelseshus og skjøt med en pistol som lagde en merkelig lyd, av og til kunne han slippe en bombe som lagde et lysglimt. Før han kom til "bossen" i første brett måtte han hoppe opp langs pipene på et orgel. Noen som klarer å identifisere spillet?
    Til GameBoyColoren min har jeg et spill hvor Mikke har hovedrollen. Tror spillet heter Mickey Mouse and the Magic Wand, siden han bruker en tryllestav i spillet.

• edited November -1

Ingen spill slår "Adventures in the Magic Kingdom" til NES. Er det noen som husker dette? Helt vilt, ihvertfall den gangen.

http://www.rottentomatoes.com/g/nintendo/adventures_in_the_magic_kingdom/overview.php

• edited November -1

Ikkje berre hugsar det - eg **har** det. På ei NES-maskin som kun fungerar når den sjølv vil, rett nok, men eg har spelet. Har aldri klart å runde det, dog. Er rett nok seks år eller så sidan eg sist prøvde, men...

• edited November -1

Jeg har runda det, tror jeg.. hehe. Her er ihvertfall link til en side hvor man kan spille ALLE gamle NES spill. Bare download programmet for å kunne kjøre spillene og sørg for å ha direct x 9 innstalert + registrer deg med brukernavn og passord. Start programmet så kobler det seg automatisk opp mot spillene.

http://www.consoleclassix.com/gameinfo_disneyadventuresinthemagickingdom_nes.php

• edited November -1

De har ducktales også:)

• edited November -1

Ah, Disneyspill, ja. Selv har jeg Ducktales 2 til den klassiske gameboyen (fantastisk spill), samt Ducktales: The Quest of Gold (nevnt over) til PC.

Jeg har også demoene til Kvakk Attakk og Atlantis som fulgte med i Donald, men de to var rett og slett forferdelige.

Kvakk Attakk var en elendig Crash Bandicoot-klon (og jeg er ikke Crash's største fan her i verden heller), mens Atlantis var et dårlig førsøk på et førstepersons skytespill. Fysj.

Men er det ingen som husker de dagene når gode gamle Capcom produserte Disney-spill av høy klasse? Spill som Rescue Rangers til NES og Goof Troop til SNES, for ikke å snakke om Duck Tales-spillene? DER har du gode spill.

• edited November -1

fiskebolla skreiv:

Jeg husker jeg hadde et Donald(eller var det Fantonald?)-spill på Sega Megaen min på 90-tallet. Stort sett det eneste jeg husker fra det spillet var at Donald(/Fantonald) lusket rundt i et slags spøkelseshus og skjøt med en pistol som lagde en merkelig lyd, av og til kunne han slippe en bombe som lagde et lysglimt. Før han kom til "bossen" i første brett måtte han hoppe opp langs pipene på et orgel. Noen som klarer å identifisere spillet?

Etter litt googling fant jeg ut at det spillet het Donald in Maui Mallard, hvis noen lurte, som jeg tviler noen faktisk gjorde. Minnene om onde miniender og andezombier og klatring i kjetting strømmer på. Synes det spillet var mye bedre enn QuackAttack.

• edited November -1

knuti91 skreiv:

Merk deg at spill til Gameboy-emulatorer etter loven må slettes etter 24 timer om du ikke har spillet selv, men det er opp til deg :)

Den "loven" ble funnet på av piratene selv så folk uten peiling skulle tro sidene deres ikke var ulovlige så lenge de slengte opp en notis om dette.

Og roms er fullstendig ulovlig. Fy. Å linke til slike sider er langt verre enn å linke til scans av enkelttegneserier, som ikke blir sett på med helt blide øyne her.

fiskebolla skreiv:

Etter litt googling fant jeg ut at det spillet het Donald in Maui Mallard, hvis noen lurte, som jeg tviler noen faktisk gjorde.

Het det ikke Maui Mallard in Cold Shadow? SNES-versjonen het ihvertfall det. Maui Mallard er en slags Hawaii-versjon av Donald (og hovedpersonen i spillet).

• edited November -1

Adamant skreiv:

fiskebolla skreiv:

Etter litt googling fant jeg ut at det spillet het Donald in Maui Mallard, hvis noen lurte, som jeg tviler noen faktisk gjorde.

Het det ikke Maui Mallard in Cold Shadow? SNES-versjonen het ihvertfall det. Maui Mallard er en slags Hawaii-versjon av Donald (og hovedpersonen i spillet).

Nei, tenk at Sega Mega Drive-versjonen het bare "Donald in Maui Mallard". Her er et scan av coveret: http://www.disney-megadrive.com/covers/3/donald-in-maui-mallard.jpg

• edited November -1

Hm, kanskje det het Donald in Maui Mallard i Europa? Jeg googlet etter det, og fant scans av bokser til SNES-spillet med begge navnene.

• edited November -1

Adamant skreiv:

Den "loven" ble funnet på av piratene selv så folk uten peiling skulle tro sidene deres ikke var ulovlige så lenge de slengte opp en notis om dette.

Og roms er fullstendig ulovlig. Fy. Å linke til slike sider er langt verre enn å linke til scans av enkelttegneserier, som ikke blir sett på med helt blide øyne her.

Er det sant? Det var jammen godt at du sa det. Jeg trodde at det var sant dette med 24 timer, og hadde jeg visst at det var piratkopiererne som fant opp den "loven", så hadde jeg aldri linket til siden. Innlegget er slettet, og jeg beklager dypt!

• edited November -1

Slik jeg ser det, er det langt flere Mikke-, enn Donald-spill. Hva det kommer av er jeg ikke helt sikker på, men jeg har mange gode minner fra disse spillene. Husker at jeg brukte å leie en Super Nintendo nesten hver eneste dag i viedobutikken med et Disney-spill. Et spill jeg husker spesielt godt er et spill der man skulle styre Mikke og Donald, i de forskjellige banene. Man hadde en slags støvsuger, som man skulle bruke til sin fordel. Vel, jeg husker at jeg spilte spillet utrolig mye, men jeg klarer ikke å forklare det jeg husker.
    Ut i fra det dere har hørt, er det noen som vet hvilket spill dette er?

Så har vi jo Mikke-spillet til Playstation, som noen nevnte tidligere i tråden. Og jeg må si meg enig i at det er et av de vanskeligste spillene jeg har spilt. Det var så vidt jeg klarte spillet på easy, og normal var jo bare helt umulig. Har faktisk det fortsatt liggende omkring..

Men det Mikke/Donald-spillet jeg husker best er garantert Mickey Mouse: Castle of Illusion, til Sega Master System! Det kommer av den simple grunn at det er det Disney-spillet jeg har hatt lengst (vel, den var broren min sin.. Nå er den min). Spilte det støtt stadig som liten, når jeg kjedet meg, og gikk aldri lei av det. Så det er litt snodig at jeg aldri faktisk har kommet meg igjennom hele spillet.

• edited November -1

Pannekake skreiv:

Slik jeg ser det, er det langt flere Mikke-, enn Donald-spill. Hva det kommer av er jeg ikke helt sikker på

Mikke er ein langt større og meir populær merkevare enn Donald. Det er fleire som veit kven han er, det er fleire som gjenkjenner ansiktet hans. Det er fleire som føler at dei har eit forhold til figuren, difor er det sannsynlegvis fleire som kunne tenkja seg å kjøpe dataspel med Mikke i, og difor produserast det fleire av dei.

• edited November -1

Pannekake skreiv:

Husker at jeg brukte å leie en Super Nintendo nesten hver eneste dag i viedobutikken med et Disney-spill. Et spill jeg husker spesielt godt er et spill der man skulle styre Mikke og Donald, i de forskjellige banene. Man hadde en slags støvsuger, som man skulle bruke til sin fordel. Vel, jeg husker at jeg spilte spillet utrolig mye, men jeg klarer ikke å forklare det jeg husker.

Det finnes et Mikke og Donald-spill til SNES, men det kom aldri utenfor Japan (spillet har nylig blitt sluppet til Gameboy Advance, og DEN varsjonen har blitt sluppet i USA og Europa), så jeg regner med at du mener "The Great Circus Mystery starring Mickey and Minnie". Du bruker ihvertfall støvsugere i det.
    Joda, både dette og de andre Mikke-spillene til SNES er gode, men jeg holder fremdeles en knapp på "Goof Troop" som beste Disneyspill til konsollen.

• edited November -1

Pannekake skreiv:

Slik jeg ser det, er det langt flere Mikke-, enn Donald-spill. Hva det kommer av er jeg ikke helt sikker på, men jeg har mange gode minner fra disse spillene. Husker at jeg brukte å leie en Super Nintendo nesten hver eneste dag i viedobutikken med et Disney-spill.

Jeg pleide også å leie Super Nintendo-spill da jeg var liten. Husker best et Løvenes Konge-spill hvor man styrte Simba (Har forresten et lite elektronisk spill hvor man styrer Simba fra barn til voksen i flukt fra hyener og Scar. Skjønte egentlig aldri helt poenget med det spillet.), og et Mikke-spill. Jeg mener Mikke-spillet var i svarthvitt og at det var basert på en av de første Mikke-filmene (eller aller første?), siden han og Svarte-Petter hadde sånn 30-tallslook. I begynnelsen av første brett styrer Mikke en båt, har en høy hatt på seg og synger og traller, før Svarte-Petter kommer og gjør jævelskap.

• edited November -1

fiskebolla skreiv:

Jeg mener Mikke-spillet var i svarthvitt og at det var basert på en av de første Mikke-filmene (eller aller første?), siden han og Svarte-Petter hadde sånn 30-tallslook. I begynnelsen av første brett styrer Mikke en båt, har en høy hatt på seg og synger og traller, før Svarte-Petter kommer og gjør jævelskap.

Høyrast veldig "Steamboat Willie" ut. (Filmen kom i november 1928 og var den første teiknefilmen med lyd - og den andre Mikke-filmen totalt om eg ikkje tar heilt feil.)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?