Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Petter Smart-statue i DR-tegning

2»

Comments

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Jeg så nettopp i en Don Rosa-tegning at han hadde tegnet inn en statue av Petter Smart ved siden av Kornelius Kvakk, omtrent dobbelt så høy, med Lille Hjelper i sin utstrakte hånd.

Om någon är intresserad av hur teckningen ser ut finns originalet till salu i Stockholm:

www.seriegalleriet.se (klicka på Lagerförteckning - Don Rosa)

• edited November -1

germund skreiv:

Om någon är intresserad av hur teckningen ser ut finns originalet till salu i Stockholm:

25.000 SEK er i det meste laget synes jeg. Jeg nøyer meg med den fargelagte varianten jeg.

Forøvrig kan det se ut til at dette seriegalleriet mangler en del når det gjelder research. Denne originalen er nemlig **feildatert** til 2003. Første utgivelsen var jo i Skandinavia i mai 2002.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Forøvrig kan det se ut til at dette seriegalleriet mangler en del når det gjelder research. Denne originalen er nemlig **feildatert** til 2003. Første utgivelsen var jo i Skandinavia i mai 2002.

Selv om dette også er orginalen til det som ble brukt som cover i Skandinavia i 2002, stemmer det jo like forbasket at det også er originalen til coveret på U$ 324, som kom i 2003!

• edited November -1

NetlAnd skreiv:

Sigvald skreiv:

Selv om dette også er orginalen til det som ble brukt som cover i Skandinavia i 2002, stemmer det jo like forbasket at det også er originalen til coveret på U$ 324, som kom i 2003!

Men det er vel første utgivelse, uansett sted, som teller? Det er i hvert fall et standard INDUCKS-prinsipp.

• edited November -1

Einig med Sigvald. Sjølvsagt er det feil at teikninga er frå 2003 når ho første gong blei utgitt i 2002. Men dette er ein bitteliten filledetalj uansett ...

Eller kanskje det ikkje er feil i det heile tatt. Kanskje Seriegalleriet aktivt har valgt å datere slike teikningar med utgivingsår i Statane?

• edited November -1

Wilfu skreiv:

Jeg så nettopp i en Don Rosa-tegning at han hadde tegnet inn en statue av Petter Smart ved siden av Kornelius Kvakk, omtrent dobbelt så høy, med Lille Hjelper i sin utstrakte hånd.

Jeg lurer om eksperter her, for eksempel du Sigvald, kan forklare meg når byggingen av denne statuen fant sted?

Hvor står denne tegningen ??

• edited November -1

Germund skreiv:

• edited November -1

Helen skreiv:

Wilfu skreiv:

Jeg lurer om eksperter her, for eksempel du Sigvald, kan forklare meg når byggingen av denne statuen fant sted?

Hvor står denne tegningen ??

Bare som en liten parantes; tegningen var forsiden av DD&Co da Don Rosa-historien som forteller om Lille Hjelpers "fødsel" (husker ikke tittelen, noen kommer sikkert med den), og jeg er fullt klar over at dette kun er en forside og ikke Dons versjon av hvordan han mener Andeby er. Som noen forhåpentligvis forsto var det bare et dårlig forsøk på et humoristisk innlegg der jeg tok et "oppgjør" med regelen "alt-Don-Rosa-lager-er-facts".

:)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?