Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Bruktbutikker

edited June 2005 in Donaldisme

Hei!
Skal på ferie til Oslo, til ferien oglurte på om noen viste om noen gode bruktbutikker der? Takker på forhånd;-)

«1

Comments

• edited November -1

Ta en titt inne hos Andreas på http://tegneserie.info/
    Der er det en egen side om bruktbutikker for hele landet, inkl. Oslo. Det virker som den er rimelig oppdatert.

• edited November -1

I Markveien sentralt på Grunerløkka ligger den beste butikken (som jeg ikke husker navnet på). For å komme dit tar du en av blåtrikkene til Schous Plass eller en av bussene (Husker ikke hvilken i farta:). Når du går av på Schous Plass er Markveien et kvartal ved siden av. Butikken ligger nesten nederst i Markveien (den mest sentrale delen, og er på høyre siden om du går oppover. Denne sjappa har bra utvalg og betjeningen har kommet seg BETRAKTELIG i humør og service den siste tiden. Var der og fant en del pockets forridagen og så at de hadde en del kasser på gulvet med eldre årganger av DD&co. På kassene stod det tydelig IKKE RØR, kansje bra årganger?:)

Mens du er på Grunerløkka kan du gå tilbake til Thorvald Meyers gate og oppover forbi Olaf Ryes Plass. Da kommer du til Spøk og Spenning, som ligger på venstre side om du går oppover. Disse har også greit utvalg av brukte serier og vinylplater, og hyggelig betjening som er et stort pluss:)

Ikke så langt unna har du også Lucky Eddie. Disse har et bra utvalg, men betjeningen suger big time så prøv å ikke starte noen samtale med dem. Det fører bare til furting:( Lucky Eddie ligger i fin gangavstand fra grunerløkka, bare du veit hvor du må gå. Gå Helgesens gate 8som jeg tror ligger rett uttafor spøk og spenning?:) forbi sofienbergparken og ta til venstre når du kommer til Trondheimsveien. Da ser du Lucky Eddie på høyre side ca. 50 meter opp Trondheimsveien. Som sagt: ANBEFALES IKKE PGA SUR BETJENING, YOU'VE BEEN WARNED!

Et annet antikvariat er COMIX. Det tror jeg er ganske bra, men skal ikke si helt sikkert da det er år siden jeg har vært der. Handlet mye der som unge, men vet ikke hvordan det er der nå. Betjening virker ihvertfall veldig hyggelig på telefon og jeg skal dit til uka og se etter pocketer, så da kan jeg gi nærmere tilbakemelding. Tror de er verdt et besøk om uansett. Du finner de i krysset waldemar thranes gate/ullevålsveien. Busslinje 37 & 21 (sjekk for sikkerhets skyld).

Ellers er det tronsmo bokhandel som selger nye tegneserier i kjelleren. Husker ikke adressen dems, men det kan du finne på nettet. Er usikker på om dem finnes fortsatt?? Ikke så mye disney kansje, noen som vet??

Var jeg deg ville jeg tatt denne ruta:

Start med å komme deg til Schous Plass. Gå til Markveien og den butikken som ligger der. Gå deretter opp til Spøk og Spenning. Deretter til Lucky Eddie. Fra Lucky Eddie går du opp til Carl Berners Plass og tar 21 bussen som går mot Aker Brygge. Gå av ved st. hans haugen og lokaliser COMIX antikvariat;) Lykke til håper du finner mye kult!

• edited November -1

Her er et kart jeg har laga:

http://img68.echo.cx/img68/2707/sjapper7uu.jpg

Ta med deg en foresatt da, siden du bare er 12;) Ikke bra å slenge nedi der når man ikke er kjent.

• edited November -1

Bravo, flott samandrag! Må nesten lagre denne til neste gong eg kjem til Oslo sjølv. (sukk, sånne innlegg vil eg ha MANGE fleire av!)

Lita tilføying:

Ellers er det tronsmo bokhandel som selger nye tegneserier i kjelleren. Husker ikke adressen dems, men det kan du finne på nettet. Er usikker på om dem finnes fortsatt?? Ikke så mye disney kansje, noen som vet??

Tronsmo lever og går framleis ved St. Olavs plass.

Kart:
    http://www.gulesider.no/gsi/map.do?mode=&spraak=1&searchType=streetSearch&id=&startId=&finishId=&street=Kristian+Augustsgt&house=19&ps=oslo

Heimeside:
    http://www.tronsmo.no

Og har dei noko av Disney-relevans? JA.
    http://www.andebyonline.com/index.php?searchstring=tronsmo&area=forum&soek=1&moebius=1

• edited November -1

TUSEN takk ''pocket''!!:D Dette var til gigantisk hjelp, og kan kanskje være til hjelp med å komplettere samlinga mi!! Skal også innom Brandbu's tegneseriemuseum noen dager senere. Selger de tegneserier der?:D

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Og har dei noko av Disney-relevans? JA.
    http://www.andebyonline.com/index.php?searchstring=tronsmo&area=forum&soek=1&moebius=1

Tronsmo selger i høyeste grad Disney ja. De har veldig mye amerikansk men så vidt jeg husker så er det vel veldig lite norsk. Jeg la merke til at de hadde den gigantiske Mikke Mus boken der som er signert av både Carl Barks og Al Taliaferro.

• edited November -1

Pocket skreiv:

Her er et kart jeg har laga:

Noe kjent der ja. Busstrikset var nytt. Men har Ringstrøm sluttet og selge tidlige Donald blader dyrt. De hadde da litt utvalg av eldre Disney og julehefter før ?

• edited November -1

Om du tenker på Ringstrøms i Ullevålsveien 1 i Oslo, så spurte jeg de over telefon om de solgte donald pocketer og oppfattet det sånn at de ikke drev med tegneserier i det hele tatt lenger. Nå skal jeg mest sansynlig inn til COMIX på tirsdag og da kan jeg sjekke Ringstrøms samtidig, ligger jo bare et kvartal unna.

• edited November -1

Tronsmo anbefales et besøk uansett Donald-relevans. Dette er blant landets beste bokhandler, og når du først er i Oslo bør du ta turen innom. Tegneserieavdelingen er i kjelleren.

Besøk også Serieteket hvis du får tid. Ligger på Schous Plass, som er sentralt på Grünerløkka (blåtrikken stopper rett utenfor, besøk www.trafikanten.no for å se en oversikt over kollektivnettet i Oslo). Her har de endel Disney. Det de også har er en samling med eldre norske Donald-blader, blant annet det første nummeret som ble gitt ut. Disse er av naturlige grunner låst inne i i et monter, som er koblet til en alarm.

• edited November -1

Er ikke Pretty Price nevnt? Pretty Price ligger i Dronningensgate, like ved Østbanehallen/ Oslo S, og sist jeg var innom hadde de noen hele Donald-årganger å selge... http://tegneserie.info/pretty_price.htm Du kommer over mye non-disney her og....

• edited November -1

Pretty price har jeg aldri hørt om en gang. Det må sjekkes ut.. Kansje de har noe bra saker.

• edited November -1

MicMac McDuck skreiv:

Er ikke Pretty Price nevnt? Pretty Price ligger i Dronningensgate, like ved Østbanehallen/ Oslo S, og sist jeg var innom hadde de noen hele Donald-årganger å selge... http://tegneserie.info/pretty_price.htm Du kommer over mye non-disney her og....

Hva selger de av non-Disney??

• edited November -1

Pocket skreiv:

Om du tenker på Ringstrøms i Ullevålsveien 1 i Oslo, så spurte jeg de over telefon om de solgte donald pocketer og oppfattet det sånn at de ikke drev med tegneserier i det hele tatt lenger. Nå skal jeg mest sansynlig inn til COMIX på tirsdag og da kan jeg sjekke Ringstrøms samtidig, ligger jo bare et kvartal unna.

Fint om du sier ifra om de selger tegneserier;-)!

• edited November -1

Pocket skreiv:

I Markveien sentralt på Grunerløkka ligger den beste butikken (som jeg ikke husker navnet på). For å komme dit tar du en av blåtrikkene til Schous Plass eller en av bussene (Husker ikke hvilken i farta:). Når du går av på Schous Plass er !

Noen som vet gatenummeret eller navnet på denne sjappa?

• edited November -1

severn skreiv:

MicMac McDuck skreiv:

Hva selger de av non-Disney??

Går på Skole rett i nærheten, kan skjekke innom imorra hvis du vil... Noe spesielt/ spesiel sjanger du er ute etter?

• edited November -1

Jeg ser mye ut etter Pondus før 2004(har det meste fra 2003!) De bør helst koste fra kr. 5,- og opp til 20,-! Også andre humorserier er av min interesse!

• edited November -1

greit, skjekker imorra

• edited November -1

Den butikken som ligger nederst i markveien heter "Boktorget". Ringte de igjen i dag, og de har skikkelig service:) (dem skal legge av til meg hvis det kommer inn no greier).
    Forøvrig bestemte jeg meg for å gi Lucky Eddie en sjanse til, men de er så useriøse at jeg håper de går konk. Håper andre har bedre hell med de.
    Ringte ned til Pretty Price og dem har det meste av tegneserier (mye nyere ting). Betjeningen var også veldig informativ og hyggelig. Dem hadde åpent 10-18, om jeg ikke hørte feil. Tror de kan være verdt å sjekke ut ihvertfall.

• edited November -1

Vet også at det er en butikk i Oslo som heter "Brukthallen", men vet bare at den er i nærheten av Det Dehmanske Bibloteket(Hvis det skrives sånn). Her har de allefall et VELDIG bra utvalg i Disney:D

• edited November -1

Jøss. Er en stund siden jeg var innom Pretty Price, og da hadde de ikke så bra utvalg, men høres ut som om de er tilbake i god form. Har funnet mye bra der tidligere.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?