Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Carl Barks Samlede Værker

1252628303177

Comments

• edited November -1

Jeg synes også at CBSV forsidene ser best ut.

• edited November -1

Jeg synes CBSV er geniale i sin enkelhet, samt at det gir et litt mer "ekslusivt" preg, fremfor CBL som virker litt "billig".

Når jeg setter de ved siden av hverandre, så kommer det norske verket bedre frem i forhold til det amerikanske.
    En såpass storsatsning som dette bokverket er, fortjener å se best mulig ut.
    Derfor er det litt synd at boksene ser ut som de gjør. Kan hende når verket er komplett, at de vil komme bedre til sin rett. Men de romertallene kunne de virkelig spart seg for, eventuelt gjort dem litt mindre og satt dem på linje. Aller beste ville vært at de ikke var der i det hele tatt.

• edited November -1

Jeg synes også, at bindene i serien CBSV er vældig, vældig flotte! Kassetterne er nogenlunde, jeg er ikke sikker på at jeg vil lade bindene stå i kassetterne.

• edited November -1

Eg kjem til å la binda stå i kassettane, men det er berre fordi eg har ein aversjon mot å *kaste* kassettane og at eg eigentleg ikkje har nokon plass å oppbevare ti tomme kassettar heller.

• edited November -1

Du kan la bøkene stå i kasettene, men med ryggen på bøkene ut av hylla, og ryggen på kasettene innover. Da vises ikke den glorette kasettryggen, bøkene står strammere og penere, den fine ryggen på bøkene vises, og du vet hvor kasettene er.

Nesten ett lite kinderegg den løsningen der :)

• edited November -1

Jeg lever fortsatt i håpet om at CBSV blir utgitt på originalspråket. :)

• edited November -1

Carl Barks Library blei jo utgitt på originalspråket for ... tja, kor lenge er det no -- femten-tjue år sidan? Rettnok utan fargen, men bortsett frå det ...

http://search.ebay.com/carl-barks-library_W0QQfromZR40

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

Carl Barks Library blei jo utgitt på originalspråket ... Rettnok utan fargen ...

Og jeg synes det er en fin kombination at eje Barks værker både på originalsproget og på norsk elle dansk, og både i sort-hvid og i farver.
    Nogle detaljer er meget klarere i sort-hvid, men værket er meget pænere i farver.

• edited November -1

Hadde virkelig håpet på en påske med CBSV bind 3, men det ser ut til at ting tar ekstra lang tid her i Norge. Danskene og tyskerne fikk sine for en uke siden (?), mens 1. april her forble uten noe pakke i posten.

Eller er det noen her som allerede har fått bøkene?

• edited November -1

jeg hadde virkelig ventet meg bind 3 til påsken altså.det var da som svarte f..

• edited November -1

Logistikk tar jo litt lenger tid i eit land med avstandar som vårt.

• edited November -1

Fikk ikke vi i Norge boks 2 før våre danske venner ? Ser da virkelig ut som om Egmont rullerer på trykkerekkefølgen slik at ikke noen land blir sist hele tiden ? Er ikke det bra så vet ikke jeg.

• edited November -1

Mitt problem med CBL er at det tilsynelatende ser mindre eksklusivt ut enn CBSV, derfor håper jeg på en utgivelse av sistnevnte på originalspråket. :)

• ACAC
    edited November -1

CBL-boksene ser vældig flotte ud når de står med selve bokssiden ud af reolen - Mørkeblå og professionelt ser det ud. Synes ikke selve bøgerne ser billige ud - bare mere farvestrålende med Barks-covers på for og bag.
    CBSV's bokse ser derimod lidt billige ud, men det opvejes af bøgerne med deres hvide bind og enkelte billede på forsiden - og rød læderryg - de kommer helt klart til at stå med bøgernes rygge udad når de er færdigudgiven - i min reol altså.

• edited November -1

AC skreiv:

CBSV's bokse ser derimod lidt billige ud, men det opvejes af bøgerne med deres hvide bind og enkelte billede på forsiden - og rød læderryg - de kommer helt klart til at stå med bøgernes rygge udad når de er færdigudgiven - i min reol altså.

Du skriver - rød læderryg -, da går jeg ut ifra at det betyr skinn. Her i Norge er ryggene av stoff.

• edited November -1

Ja, her i Danmark er det også stofryg. En stavefejl/huskefejl fra AC.

• edited November -1

Lærredryg, sikkert en tastefejl

• edited November -1

Så CBSV har berre stoffrygg. Verket hadde då fortent skinnrygg, spør du meg.

• edited November -1

Ja, men stofryggen er faktisk meget pæn.

• edited November -1

Heilt einig!

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?