Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Carl Barks Samlede Værker

1192022242577

Comments

• edited November -1

SveinG skreiv:

Ser det er litt prat rundt Barks' besøk i Oslo i '94 her...

Jeg har tatt vare på noen avisutklipp o.l. fra besøket samt en del annen Disney info ifbm Barks' europaturné i '94. Jeg har scannet inn alle utklippene...

Er det noe sted jeg kan legge ut disse er på Andeby Online?

(tenkte kanskje det kunne være morsomt for flere å se hva som stod i avisene ifbm dette)

Tviler på om Olaf godtar dette - han er vanvittig forsiktig med alt som har med copyright og den slags å gjøre.

• edited November -1

Pocket skreiv:

Jeg har forøvrig ikke fått noen faktura.. skulle dette følge med leveringen eller komme senere?? Må kansje ringe og be om en.. hehe

Jeg fikk endelig bøkene mine idag, men det var ingen faktura/giro med i pakken min heller... Fikk du tilsendt en faktura senere?

• edited November -1

Sigvald skreiv:

SveinG skreiv:

Jeg har tatt vare på noen avisutklipp o.l. fra besøket samt en del annen Disney info ifbm Barks' europaturné i '94. Jeg har scannet inn alle utklippene...

(tenkte kanskje det kunne være morsomt for flere å se hva som stod i avisene ifbm dette)

Tviler på om Olaf godtar dette - han er vanvittig forsiktig med alt som har med copyright og den slags å gjøre.

Bare legg de ut, det er fullt lovlig.

• edited November -1

Sverre skreiv:

Pocket skreiv:

Jeg har forøvrig ikke fått noen faktura.. skulle dette følge med leveringen eller komme senere?? Må kansje ringe og be om en.. hehe

Jeg fikk endelig bøkene mine idag, men det var ingen faktura/giro med i pakken min heller... Fikk du tilsendt en faktura senere?

Nei, kremt... jeg fant den under masse andre papirer når jeg ryddet noen dager etterpå:S Men det er nå sikkert bare å ringe dem så får du det tilsendt. Betalingsfristen er uansett langt uti november.

• edited November -1

SveinG skreiv:

Ja, jeg er en av flere som svært gjerne vil se de avisutklippene du har samlet.
    Håper det er mulig å få sett dem her på forumet !!! :-) :-) :-)

• edited November -1

Pocket skreiv:

Bare legg de ut, det er fullt lovlig.

Helen skreiv:

Ja, jeg er en av flere som svært gjerne vil se de avisutklippene du har samlet.
    Håper det er mulig å få sett dem her på forumet !!! :-) :-) :-)

Nei, Olaf har tidligere **nektet** folk å legge ut artikler fra Dagbladet. Med mindre Olaf VEDTAR at AOL godtar alle artikler over en viss alder, så MÅ han utvise likhet for loven og avvise disse uansett hvor gjerne vi vil se dem ELLER beklage sin tidligere sensur og åpne for alle artikler.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Nei, Olaf har tidligere nektet folk å legge ut artikler fra Dagbladet. Med mindre Olaf vedtar at AOL godar alle artikler over en viss alder, så MÅ han utvise likhet for loven og avvise disse uansett hvor gjerne vi vil se dem.

Det må vel i tilfelle vera mogleg å leggja artiklane ut ein anna stad på Internett? Til dømes på D.U.C.K.man, Sigvald.

• edited November -1

Sølve skreiv:

Sigvald skreiv:

Nei, Olaf har tidligere nektet folk å legge ut artikler fra Dagbladet. Med mindre Olaf vedtar at AOL godar alle artikler over en viss alder, så MÅ han utvise likhet for loven og avvise disse uansett hvor gjerne vi vil se dem.

Det må vel i tilfelle vera mogleg å leggja artiklane ut ein anna stad på Internett? Til dømes på D.U.C.K.man, Sigvald.

Selvsagt, men dersom Olaf følger opp sin policy, vil det neppe være mulig å offentliggjøre en link til en slik seksjon i dette forumet. Forøvrig er The D.U.C.K.man en Don Rosa side så jeg vil nok heller anbefale at noen andre legger dette ut. Jeg kan dog selvsagt opprette en helt ny side for formålet dersom det skulle være ønskelig.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

så jeg vil nok heller anbefale at noen andre legger dette ut. Jeg kan dog selvsagt opprette en helt ny side for formålet dersom det skulle være ønskelig.

Selvsagt er det ønskelig å få sett avisartikler og eventuelt annet materiale fra hans besøk i Norge og Europa i -94.
    Det tror jeg mange med meg ville være enig i.

Er det ikke mulig å få det fram i dette forumet (vi kan jo først vente å se hva Olaf kommer til å svare) ville det være flott om du Sigvald eller andre ville gjøre dette mulig.

Selv har jeg ikke datakunnskaper nok til å lage en slik side på nettet.

• edited November -1

SveinG skreiv:

Beklager Svein, Sigvald har heilt rett her. Er heilt einig i at dette hadde vore veldig interessant, men å leggja ut dette på nett er distribusjon av opphavsrettsleg materiale, og av lovmessige årsakar er Andeby Online nøydt til å ta avstand frå slikt. Sorry.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

SveinG skreiv:

Beklager Svein, Sigvald har heilt rett her. Er heilt einig i at dette hadde vore veldig interessant, men å leggja ut dette på nett er distribusjon av opphavsrettsleg materiale, og av lovmessige årsakar er Andeby Online nøydt til å ta avstand frå slikt. Sorry.

Tror du tar feil as, dessuten har du lagt deg på en altfor streng linje... det får være grenser for hva man skal sensurere og ikke.

• edited November -1

Pocket skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

Er heilt einig i at dette hadde vore veldig interessant, men å leggja ut dette på nett er distribusjon av opphavsrettsleg materiale, og av lovmessige årsakar er Andeby Online nøydt til å ta avstand frå slikt. Sorry.

Tror du tar feil as, dessuten har du lagt deg på en altfor streng linje... det får være grenser for hva man skal sensurere og ikke.

Helt enig. Norsk lov jo tross alt bare trykket tekst, på lik linje med Donaldbladet. Og det er vel ingen her som tar de seriøst?

• edited November -1

SveinG: Jeg har snakket med en fyr i Aftenposten som styrer med rettigheter etc, og han sa at hvis det var snakk om klipp fra aftenposten så kunne du maile han bilde av utklippet og han skulle vurdere om du får lov å legge det ut. Iom at det var såpass gammelt var det mest sansynlig ikke noe problem. Nå vet jeg heller ikke om det er utklipp fra Aftenposten du har... Jeg kan forøvrig godt ta jobben med å prøve å få tillatelser fra de forskjellige avisene til å legge ut på en server så folk kan lese de. Bare si fra om du vil ha mailadressen til han fyren eller om du vil jeg skal gjøre det;)

• edited November -1

I dag mottok eg nok ein ordrebekreftelse, med eit såpass tidleg nummer som 1245. Det eg elles la merke til, var at denne ordrebekreftelsen var veldig ulik den fyrste eg fekk, bl. a. mangla brevet frå Søland. Har sendt e-brev til Egmont/Damm no, for å få dei til å kanselera det eine abbonementet.

• edited November -1

Sølve skreiv:

I dag mottok eg nok ein ordrebekreftelse, med eit såpass tidleg nummer som 1245. Det eg elles la merke til, var at denne ordrebekreftelsen var veldig ulik den fyrste eg fekk, bl. a. mangla brevet frå Søland. Har sendt e-brev til Egmont/Damm no, for å få dei til å kanselera det eine abbonementet.

Er det ikke på tide at du faktisk får selve verket nå?

• edited November -1

Forsendelse del II skulle komme før jul i år 2005 ikke sant ???

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Forsendelse del II skulle komme før jul i år 2005 ikke sant ???

Etter det jeg har forstått vil det komme en forsendelse i månedene:

AUGUST - DESEMBER - APRIL hvert år !!

• edited November -1

Fekk fyrste boks i posten i går, og eg kan ikkje gjera anna enn å vera einig med dei fleste andre her inne: Dette er fantastisk. Tekstane til Blum er (av det eg har lese så langt) glimrande, og innpakninga er nydeleg. Og seriane sjølvsagt: Alle veit kor høg kvalitet dei held. Fargelegginga er bra. Det som er minst bra er den handtekstliknande fonten. Den har eg i grunnen lite til overs for.

• edited November -1

Eg liker ikkje fargelegginga SÅ godt. Litt for mykje gradients.

• edited November -1

Er serien så vidunderlig at den er verdt 15 tusen?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?