Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com.

Carl Barks Samlede Værker

1111214161777

Comments

• edited November -1

Ingen anelse når jeg bestilte... Registrerte interesse på mitt navn, men når jeg fikk ordrebekreftelse lot jeg det bli med det pga. pengemangel... Men min mor fant bekreftelsen, og vips fikk jeg en bursdagsgave til en verdi at 1500;) Neste bind må jeg betale selv da... Men Lucky Dimen fikk jeg litt etter 1. august, vet ikke om det skal ha noen betydning men...

• edited November -1

Så bra dette høres ut. 8.5 cm bredde passer perfekt med min nyinnkjøpte IKEA hylle. Godt embalert høres ennå nydeligere ut i mine ører. Manglende brunskjær på fargene høres helt supert ut. Og ingenting høres bedre enn at enkelte har fått praktverket i hus selv om jeg med nummer 1987 ikke har fått noe. Faktisk det at enkelte ikke har fått verket kan nesten være en ekstra liten bonus.
    Men kan noen snille sjeler dele betalingsfristen med meg :)

• edited November -1

Min bet.frist er 01.11.05

• edited November -1

Nice :) Håper lånekassen også leser dette :)

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Faktisk det at enkelte ikke har fått verket kan nesten være en ekstra liten bonus...

Skal slikt forestille dannet tale? Jeg synes at det likner mer på tullpreik.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

MikroMidas skreiv:

Faktisk det at enkelte ikke har fått verket kan nesten være en ekstra liten bonus...

Kanskje snart på tide å få en oppklaring i hva Sigvald mener med ordet "dannet". Mitt inntrykk er at hans definisjon er helt på sida av gjengs oppfatning.

• edited November -1

MicMac McDuck skreiv:

Redd det kommer til å ta laaang lang tid før jeg får min 2198

Hmm... 2198. Da er vel verket snart utsolgt?

• edited November -1

Klara Karamell skreiv:

Sigvald skreiv:

MikroMidas skreiv:

Kanskje snart på tide å få en oppklaring i hva Sigvald mener med ordet "dannet". Mitt inntrykk er at hans definisjon er helt på sida av gjengs oppfatning.

Med ordet "dannet" mener jeg det samme som "høflig/korrekt". Hva som ligger i den såkalte "gjengs oppfatningen" får andre uttale seg om.

• edited November -1

Sigvald skreiv:

Med ordet "dannet" mener jeg det samme som "høflig/korrekt". Hva som ligger i den såkalte "gjengs oppfatningen" får andre uttale seg om.

Og hva konkret er "uhøflig" og "ukorrekt" ved MikroMidas' innlegg?

Dessuten: Mener du i fullt alvor at alle dine innlegg har vært like "høflige" og "korrekte" som det du krever av øvrige forumbrukere?

• edited November -1

Klara Karamell skreiv:

Sigvald skreiv:

Og hva konkret er "uhøflig" og "ukorrekt" ved MikroMidas' innlegg?

Han fokuserer på person istedet for sak.

Dessuten: Mener du i fullt alvor at alle dine innlegg har vært like "høflige" og "korrekte" som det du krever av øvrige forumbrukere?

Kanskje ikke, men Olaf eller hvem det nå var sa vel en gang noe slikt som at "two wrongs doesn't make one right". Dessuten bør vel de som legger mest vekt på slikt også være mest påpasselige med å feie for egen dør?

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Faktisk det at enkelte ikke har fått verket kan nesten være en ekstra liten bonus

Sigvald skreiv:

Han fokuserer på person istedet for sak.

VRØVL jeg skrev **enkelte** og ikke **noen(tm)**

Sigvald Skreiv i tråden DR i Finland

Forøvrig må folk som foretrekker Dumbo fremfor Donald være en smule ensporede og dumme.

Dannet oppførsel/uttalelse ?? og fokusering på rett sak (det tråden dreiet seg om) og ikke person ???

• edited November -1

Jeg har et spørsmål som jeg tror hører hjemme i denne tråden: Er det noen av de som har mottatt CBSV som også har noen bøker fra Carl Barks Library in Color, og som kan sammenligne trykk-kvaliteten? Er fargene bedre i den norske utgaven? Er de sorte strekene skarpe og fine (det var ikke alltid tilfelle i CBLiC)?

Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde bestemt meg for ikke å kjøpe CBSV medmindre den var vesentlig bedre enn den amerikanske utgaven (som jeg allerede har). Men etter å ha lest omtalene her på forumet begynner jeg å få veldig lyst på dette praktverket. Noen som vet om det fortsatt går an å bestille det?

(OT: Det kan fort bli slitasje på kredittkortet når man følger med på slike forum som dette. Jeg bestilte den japanske tegnefilmen "Grave of the Fireflies" fra Amazon etter at et annet forum-medlem hadde anbefalt den (husker dessverre ikke hvem, eller hvilken tråd det var). Jeg så den i går kveld, og det er ikke ofte at jeg griner når jeg ser en film men denne gangen skjedde det altså.)

• edited November -1

Jeg fikk bøkene igår. Har nummer 0259.

• edited November -1

Nils Petter skreiv:

Er det noen av de som har mottatt CBSV som også har noen bøker fra Carl Barks Library in Color, og som kan sammenligne trykk-kvaliteten? Er fargene bedre i den norske utgaven? Er de sorte strekene skarpe og fine (det var ikke alltid tilfelle i CBLiC)?

Når egmont får tid til å sende ut bøkene til oss andre og ikke bare konsentrere seg om kundeservice skal jeg gi ett svar på dette.

• edited November -1

Det har vært diskutert endel ang. hvilke nummer man får på sitt CBSV. Vil det være slik at enkelte nummer vil ha større 2.håndsverdi enn andre, og i tilfelle, hvilke nummer skulle det være? (antar at forlaget sitter på de første numrene)

Tror kanskje det at verket er nummerert betyr at det blir litt vanskeligere å selge på bruktmarkedet, fordi det vil være naturlig å selge alle kassettene samlet, pga. nummereringen. Eller har det ingen betydning for en potensiel kjøper om 10 år, det at vedkommende får et CBSV med forskjellige nr. på bøkene?

Uansett er dette kanskje rent hypotetisk for oss alle (?), da vi ikke vil kvitte oss med bøkene foruten igjennom et testamente!!

• edited November -1

Ahhh... endelig kom mitt verk også! (nummer 0453)

Det var en sann glede å pakke opp godsakene. Jeg har kikket litt i bind 1 og vil allerede gi Egmont terningkast 6 for dette praktverket.

Fargene var supre, tilleggsstoffet ser omfattende og spennende ut.

Jeg har CBL in Color også og tok en rask sammenligning mellom bind 1 i CBSV og Donald Duck Adventures fra CBL in Color. Papiret som er benytte i CBSV er av litt finere kvalitet enn CBL in Color. Fargene er ganske like vil jeg si og det nok opp til hver enkelt å bedømme hvem som er "best". Etter en kort titt på Pirate Gold! vil jeg nok si at enkelte bakgrunnsfarger er "bedre" i så måte på CBSV i og med at Egmont har overgang fra f.eks. svakt orange til sterkere orange steder hvor CBL in Color har én orange farge. Dette kan for enkelte gi et mer 3D preg.

Jeg vil beholde CBL in Color mye pga orginalspråket.

En større praktverk på tegnseriefronten tror jeg vi må vente lenge på...

Til dere som venter: GLED DERE!

• edited November -1

Nils Petter skreiv:

Grunnen til at jeg spør er at jeg hadde bestemt meg for ikke å kjøpe CBSV medmindre den var vesentlig bedre enn den amerikanske utgaven (som jeg allerede har). Men etter å ha lest omtalene her på forumet begynner jeg å få veldig lyst på dette praktverket. Noen som vet om det fortsatt går an å bestille det?

Eg veit ikkje, men eg bestilte for 3 1/2 veke sidan og har enno ikkje fått ordrebekreftelsen.

• edited November -1

Du bør nok purre fort som fy i morgen tidlig.

• edited November -1

SveinG skreiv:

Jeg har CBL in Color også og tok en rask sammenligning mellom bind 1 i CBSV og Donald Duck Adventures fra CBL in Color. Papiret som er benytte i CBSV er av litt finere kvalitet enn CBL in Color. Fargene er ganske like vil jeg si og det nok opp til hver enkelt å bedømme hvem som er "best". Etter en kort titt på Pirate Gold! vil jeg nok si at enkelte bakgrunnsfarger er "bedre" i så måte på CBSV i og med at Egmont har overgang fra f.eks. svakt orange til sterkere orange steder hvor CBL in Color har én orange farge. Dette kan for enkelte gi et mer 3D preg.

Farge-graderinger? Det var det jeg var redd for. Nå bare MÅ jeg ha det. Siden jeg i likhet med Olaf har mitt eget firma, og siden jeg prøver å skrive Donald-historier av og til, lurer jeg på om ligningskontoret vil godta dette som utgifter til nødvendig research ....

• edited November -1

Nils Petter skreiv:

SveinG skreiv:

Farge-graderinger? Det var det jeg var redd for. Nå bare MÅ jeg ha det. Siden jeg i likhet med Olaf har mitt eget firma, og siden jeg prøver å skrive Donald-historier av og til, lurer jeg på om ligningskontoret vil godta dette som utgifter til nødvendig research ....

I tillegg synes jeg at CBSV er mer "eksklusivt" enn CBL in Color pga kvaliteten som er lagt i de fine bøkene. Hvis man bryr seg om slikt.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?