Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

Mythbusters og Carl Barks

edited April 2005 in Donaldisme

I forrige uke viste Discovery Channel en episode av "MythBusters" der de forsøkte å heve en sunken båt på samme måte som Donald og nevøene gjorde i WDC #104. Selv om navnet "Carl Barks" aldri ble nevnt i programmet, ble noen av serierutene vist. Alt i alt et svært interessant program, og særlig siden de så og si kopierte Carl Barks. Hvordan det gikk, har jeg ikke tenkt å si noe om her. Episoden ble vist i USA i november 2004, så for alt jeg vet kan den også ha gått på nordisk Discovery Channel tidligere. Uansett, det er snakk om episode 9 i sesong 2 (noen vet sikkert å gjøre seg nytte av den informasjonen).

Comments

• edited November -1

Bare for å ha det sagt: det er i alt laget 30 episoder, ca. 20 som er vist i Norge på Discovery. Discovery sender også episodene i reprise hele tida, så hvis man vil se den kan man nok se den igjen om noen uker. For mer informasjon kan dere lete eter serien på Doscovery.com der mythbusters har egen side med episodeguide.

• edited November -1

NetlAnd skreiv:

Episoden ble vist i USA i november 2004, så for alt jeg vet kan den også ha gått på nordisk Discovery Channel tidligere. Uansett, det er snakk om episode 9 i sesong 2 (noen vet sikkert å gjøre seg nytte av den informasjonen).

Jeg mener det er episode 8 i sesong 2. Så sier min "kilde". Jeg har ikke fått sett episoden helt ennå, men det er tydeligvis endel Barks bilder der :) Tittelen på hele episoden er forresten "Pingpong Boat Rescue, Kid Ballon Lift".

Link til Discoery Channel sine norske hjemmesider om programmet myth busters
    http://www.discoverychannel.no/sannhet_eller_myte/index.shtml

I følge proramoversikten på samme nettside så sendes dette programmet tirsdag 26 april klokka 20. Når det gjelder hva slags tid discovery opererer med så er ikke jeg sikker om det er CET eller GMT. Men programmet starter enten 20 eller 21.

Forøvrig anbefales alle programmene i Myth Busters serien av meg personlig :)

• HMSHMS
    edited November -1

Den gikk på Discovery for litt over en måned siden. Jeg hadde egentlig tenkt å nevne det, men jeg glemte det. Men siden serien sendes i reprise hele tida dukker nok episoden opp igjen

Det begynner 20.00

• edited November -1

MikroMidas skreiv:

Jeg mener det er episode 8 i sesong 2. Så sier min "kilde". Jeg har ikke fått sett episoden helt ennå, men det er tydeligvis endel Barks bilder der :) Tittelen på hele episoden er forresten "Pingpong Boat Rescue, Kid Ballon Lift".

Så langt har http://www.tvtome.com/MythBusters/eplist.html vært min sikre kilde. Siden det fremdeles ikke er ulovlig å laste ned filer, kan jeg si at det var nedlasting av episode nr. 9 i sesong 2 som ga meg den rette:-)
    Et bilde av noen av sidene ble vist helt i begynnelsen og helt i slutten. Ikke så mye å skryte av, men likevel morsomt at noen gidder kjøpe mangfoldige tusen ping pong baller for å teste ut en Barks idé.

• edited November -1

Noen som fikk sett dette programmet i går ??

• edited November -1

Ja, fikk med meg det meste av programmet. Ble først klar over en stund etter at det hadde startet, men var uansett interessant å se. Spesielt den delen der vi fikk se noen sider fra Barks' berømte historie :-)

• TedTed
    edited November -1

NetlAnd skreiv:

Så langt har http://www.tvtome.com/MythBusters/eplist.html vært min sikre kilde. Siden det fremdeles ikke er ulovlig å laste ned filer, kan jeg si at det var nedlasting av episode nr. 9 i sesong 2 som ga meg den rette:-)

man må vist være medlem for å kunne se noe program, så... Er det noen som vet om det koster penger å melde seg inn?

• edited November -1

Jeg så'n. Satt og håpa på at de skulle nevne Carl Barks...

• edited November -1

Til glede for nye lesere:
    Reprise i natt klokka 01.00 på Discovery.

• edited November -1

Så si hvordan det gikk da?? Folk er så flinke på overdrive det der med opphavsrett og greier. Fikk de hevet båten på Barks måten eller ikke?

• edited November -1

Pocket skreiv:

Så si hvordan det gikk da?? Folk er så flinke på overdrive det der med opphavsrett og greier. Fikk de hevet båten på Barks måten eller ikke?

SPOILER:

De klarte det utmerket :)

• edited November -1

Diff skreiv:

Pocket skreiv:

SPOILER:

De klarte det utmerket :)

Det var da synd;) *hehe*

• edited November -1

SPOILER:

Det interessante er at dei kom fram til **nøyaktig** det same som Barks gjorde. At dette var ein tungvint og idiotisk prosess, men at det var noko ein kunne ty til dersom ein ikkje hadde tilgong til noko anna hevingsutstyr enn bordtennisballar - og at dette fungerer utmerka, men det kjem til å kreve så mange bordtennisballar at det ikkje er særleg lønsomt.

• edited November -1

Hvis jeg ikke husker feil, så var det et tysk bergningsfirma på 70- eller 80-tallet som søkte patent på en liknende måte å heve vrak på, men fikk avslag da Barks allerede hadde tegnet dette på 50-tallet. Tror også det har skjedd minst en gang til at patenter er blitt avslått pga at Bark allerede hadde laget historier om dette.

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?