Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

LO$ bliver genoptrykt

edited April 2005 in Donaldisme

Jeg var for nyligt nede ved min tegneserieforhandler der sagde at der i løbet af 2005 ville "Life and Times of $crooge McDuck" blive genoptrykt på amerikansk i paperback-udgave til omkring 16$. Den er endnu ikke blevet trykt (i Danmark, jeg regner med det er ligeså i Norge), og forretningerne bestiller dem hjem nu heromkring...
Senere vil der også komme en limited edition-hardback, men den ved jeg så meget om...

«1

Comments

• edited November -1

Preorder'd.

• edited November -1

B-kapitlene BURDE ha vært med i nyere publikasjoner av serien. Men, men....

• edited November -1

Noen som vet om de kommer i Hardback utgaven?

• edited November -1

Den kommer vist i en Hardcover udgave senere på året. Det skulle være en Limited-edition, signeret af Don Rosa. Jeg ved ikke hvor meget den kommer til at koste.

• edited November -1

Sleipe-Simon skreiv:

Eg er ueinig. Synest at B-kapitla er nyttig tilleggsinformasjon, men samtidig ser eg på Skrue McDucks liv og levnet som eit avslutta verk på tolv kapittel. Dei tolv hovudkapitla er produsert for å vera ein del av eit avslutta verk på tolv delar - dei resterande kapitla er laga som tillegg. Difor er MI meining at publikasjonar av denne serien ikkje bør innehalde B-kapittel.

For ikkje å snakke om at det hadde vore eit grusomt brudd i kontinuitet om vi gong etter gong skulle returnere til Skrues pengebinge for å vise at Skrue i notid forteljar historia til Ole, Dole og Doffen. (ikkje for det, akkurat det klarar dei å slippe unna med i Fantomets krøniker, men dei òg hadde vore betre dersom historiene hadde gått rett på det n. Fantomet i staden for å alltid vise nr. 21 som forteljar ei historie. Berre mi private meining.)

Men sjølvsagt finst det mange grunnar for å meine det motsette. Eg seier berre kva EG meiner.

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

For ikkje å snakke om at det hadde vore eit grusomt brudd i kontinuitet om vi gong etter gong skulle returnere til Skrues pengebinge for å vise at Skrue i notid forteljar historia til Ole, Dole og Doffen.

Hehe, akkurat det er jeg veldig enig med deg i. Men samtidig gaar det jo an aa lose dette ved at Rosa selv tegner om den forste siden eller aapningspanelet med Skrue og nevoene i naatiden da dette ikke er elevant for handlingen. Vel, det kan diskuteres med episode 10b, hvor det ble gjort et stort poeng ut av Roosevelts teddybjorn, men det skulle likevel gaa an aa lose det. Rosa har jo tegnet om flere serier for aa tilpasse de ulike utgivelser.

Paa den annen side kan det jo ogsaa gaa an aa plassere b-episodene bakerst i boka.

• edited November -1

Sleipe-Simon skreiv:

Olaf Solstrand skreiv:

For ikkje å snakke om at det hadde vore eit grusomt brudd i kontinuitet om vi gong etter gong skulle returnere til Skrues pengebinge for å vise at Skrue i notid forteljar historia til Ole, Dole og Doffen.

Hehe, akkurat det er jeg veldig enig med deg i. Men samtidig gaar det jo an aa lose dette ved at Rosa selv tegner om den forste siden eller aapningspanelet med Skrue og nevoene i naatiden da dette ikke er elevant for handlingen. Vel, det kan diskuteres med episode 10b, hvor det ble gjort et stort poeng ut av Roosevelts teddybjorn, men det skulle likevel gaa an aa lose det. Rosa har jo tegnet om flere serier for aa tilpasse de ulike utgivelser.

Paa den annen side kan det jo ogsaa gaa an aa plassere b-episodene bakerst i boka.

Eg er heilt einig i at dette bryter litt av illusjonen, men "Skrues Liv" ER alt eit tilbakeblikk - jfr den korte prologen med "det skjeller ikke deg, din snushane" i pengebingen, og alle åpningsrutene med utklippsboka. I b-kapitlene får me berre sjå meir til kven som har tilbakeblikket enn i dei originale.

• edited November -1

Får vi samme forordet som i forrige versjon, med Don rosa sin egen hånd editering av teksten denne gangen også :) Noen som har tatt på boka fysisk og vet noe mere om det som er mellom permene ??

• edited November -1

Noen som vet om denne kommer til Norge?

• edited November -1

David skreiv:

Noen som vet om denne kommer til Norge?

Hvis du tenker på den engelske utgaven så vil nok spesialforetninger som Tronsmo, Avalon og Outland selge den.

Men "Olaf's venner" (tm) har vel sagt at de skal trykke opp ett nytt opplag av den norske utgivelsen lenge. De burde se salgspotensialet i det og gjøre det snart. Eller kanskje de sitter på gjerdet og venter på at Don rosa skal gjøre seg ferdig med å fortelle historier fra Skrue mcDucks liv slik at de kan gi ut alt samlet ?

• edited November -1

"Skrue McDucks Liv og Levnet har definitivt salspotensiale, men eg mistenker det salspotensialet for å synke som ein stein snart - alle historiene i serien kjem jo til å bli utgitt i Hall of Fame uansett ...

• edited November -1

Olaf Solstrand skreiv:

- alle historiene i serien kjem jo til å bli utgitt i Hall of Fame uansett ...

Hvor langt oppover i nummereringen i Hall of fame Don rosa utgivelser må vi får denne seriene starter. Nummer fire fem eller deromkring ???

• edited November -1

Bok 1 og bok 2 innehaldt cirka 150 sider med teikneseriar kvar. Dersom det talet held seg oppe, kjem bok 3 til å innehalde alle historiene fram til "Sterke-Tor slår til igjen", og så kjem bok 4 til å starte med Skrues liv del 1. Så det blir vel bok 4 og 5, ja. Antar at bok 4 blir cirka den 15. boka som kjem i serien, så eg tipper hausten 2006.

• edited November -1

Bar så I ved det, bliver der måske udgivet en sådan bog med B-kapitlerne til næste år. Dette bliver sagt i interviewet med John Clark, Gemstone's Editor-in-Chief/Disney Comics, fra Scoop, der kom for nogle uger siden. Link: http://scoop.diamondgalleries.com/scoop_article.asp?ai=8367&si=122

• edited November -1

Olaf Solstrand skrev:

Bok 1 og bok 2 innehaldt cirka 150 sider med teikneseriar kvar. Dersom det talet held seg oppe, kjem bok 3 til å innehalde alle historiene fram til "Sterke-Tor slår til igjen", og så kjem bok 4 til å starte med Skrues liv del 1. Så det blir vel bok 4 og 5, ja. Antar at bok 4 blir cirka den 15. boka som kjem i serien, så eg tipper hausten 2006.

Det blir VELDIG lenge til for f eks. meg, som bare har fått en bok i serien.

• edited November -1

Dette ser jeg virkelig frem til! Fikk ikke kjøpt den boka som ble utgitt tidligere nemlig.

Jeg har også lyst til å se B-kapitlene i boka.. De kunne jo ha vært en tillegg på de bakerste sidene, etter alle 12 kapitlene?

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?