Ønsker du å bli medlem på Kvakk.no? For å hindre spam i forumet krever vi nå at du har en invitasjonskode for å registrere deg som medlem. For å få tilsendt en invitasjonskode, send en e-post til olafmoriarty krøllalfa gmail punktum com eller krice krøllalfa kvakk punktum no, og vi vil invitere deg så raskt vi kan.

HOF i Sverige

edited January 2005 in Donaldisme

En sjekk i COA viser at det utgis like mange bind i serien "Hall of Fame" i Danmark som i Norge, bare litt forsinket. I Sverige derimot kan det se ut til at det kun er Don Rosa bøkene som utgis. Stemmer dette, eller er det den svenske INDUCKSør som ikke er helt våken?

Aktuelle adresser er:

HOF i Norge:
http://coa.inducks.org/coa/c1/magazine.php/0/no/HOF

HOF i Danmark:
http://coa.inducks.org/coa/c1/magazine.php/0/dk/HOF

HOF i Sverige:
http://coa.inducks.org/coa/c1/magazine.php/0/se/HOF

«1

Comments

• cpscps
    edited November -1

jeg er nu spændt på om HOF fortsætter i danmark efter nr. 5.
    Da Egmont besluttede sig for at udgive HOF i abonnenmet gjorde de meget ud af at skrive der kun var 5 bøger i serien.

• ACAC
    edited November -1

cps - jeg tror nok de fortsætter! :-)

Den tro bygger jeg på at jeg har oversat forordene til nr. 6 og ved at den udkommer til sommer. Nr. 7 har jeg lige fået forordene til.

Og forresten Sigvald, nu ikke drille vore svenske venner! Kanske den svenske indeksør bare er Rosa-fan og ikke gider de andre bøger?

• edited November -1

AC skreiv:

cps - jeg tror nok de fortsætter! :-)

Den tro bygger jeg på at jeg har oversat forordene til nr. 6 og ved at den udkommer til sommer. Nr. 7 har jeg lige fået forordene til.

Og forresten Sigvald, nu ikke drille vore svenske venner! Kanske den svenske indeksør bare er Rosa-fan og ikke gider de andre bøger?

Hvem er HOF bog nr.6 & 7 med?

• cpscps
    edited November -1

Ja AC, Du kan ikke komme med sådanne bemærkninger uden at uddybe dem,
    Vi bliver ufattelige utålmodige, der er intet være end halve oplysninger.

Kan vi forresten nu også stole på at nr. 6 kommer til sommer. Egmont har jo her i Danmark jo ikke ligefrem været gode til at komme med deres udgivelser til tiden.
    HOF nr. 4 skulle efter planen gernen komme i februar, så vil nr. 5 vel tidligst komme sidst i april/først i maj. Og da de åbenbart ikke sender bøger ud i juni til august, da folk er på ferie her og de ikke ønsker at sende dem ud to gange. Så kan nr. 6 vel tidligst komme i September.

Nu jeg har din opmærksomhed AC,
    Ved du så noget om hvor mange Årgangsbøger de har tænk sig at udgive, for hvis de ikke har tænk sig at sætte udgivelses frekvensen op så kommer det da hvis til at knibe med at vi bare kan holde os de ca. 45 år efter som vi er nu.

Og så lige en sidste ting, jeg skrev i slutningen af december ind til Egmont angående CBL, og spurgte om hvorfor Tyskland var så langt foran med ihvertfald oplysningenre om de første 3 kassetter, her var svaret at alle landene arbejder samen, men at Norden arbejde tættere sammen, hvilket skulle være skyld i forskellen.
    Samtidigt havde jeg spurgt i hvorfor oplaget i Danmark var sat til ca. det halve af i Norge, og her var svaret at oplaget var sat efter hvad de regnede med at kunne sælge Hvilket har gjort mig ret nervøs for at der vil ske storopkøb af folk som regner med en kraftig værdistigning, så os stakkels "almindelige" samlere ikke kan få fat i et eksemplar, med mindre vi vil give os ud i overbud på ebay, QXL og ligende sider. Tror heller ikke rigtigt det ville være i Barks ånd.

• edited November -1

I Norge er HOF 6 med Paul Murry. Så mon ikke den også er det i Danmark.

• ACAC
    edited November -1

Mathias har bekræftet at bog 6 er med Paul Murry - bog 7 har jeg lige fået teksten til - Marco Rota.

cps skreiv:

Ja AC, Du kan ikke komme med sådanne bemærkninger uden at uddybe dem,
    Vi bliver ufattelige utålmodige, der er intet være end halve oplysninger.

Så så... jeg skrev som jeg gjorde fordi det efter min erfaring aldrig er sikkert med udgivelser før de er kommet ud - men jeg må dog gå ud fra, at når en bog er sat op og oversat, og jeg har fået min løn, så udkommer den vel også.

Kan vi forresten nu også stole på at nr. 6 kommer til sommer. Egmont har jo her i Danmark jo ikke ligefrem været gode til at komme med deres udgivelser til tiden.
    HOF nr. 4 skulle efter planen gernen komme i februar, så vil nr. 5 vel tidligst komme sidst i april/først i maj. Og da de åbenbart ikke sender bøger ud i juni til august, da folk er på ferie her og de ikke ønsker at sende dem ud to gange. Så kan nr. 6 vel tidligst komme i September.

Næh - den er planlagt til 27. juni, så... (og 5'eren til 25. april)

Nu jeg har din opmærksomhed AC,
    Ved du så noget om hvor mange Årgangsbøger de har tænk sig at udgive, for hvis de ikke har tænk sig at sætte udgivelses frekvensen op så kommer det da hvis til at knibe med at vi bare kan holde os de ca. 45 år efter som vi er nu.

Indtil videre udkommer der tydeligvis 5 mere - nemlig resten af 1959-årgangen, som min medstifter Søren haagerup skriver forordene til - jeg ved ikke hvor længe de fortsætter heller, for paradoksalt nok vil de ikke praktisk muligt kunne bide sig selv i haserne... det tager sikkert over et år at udgive en årgang nu...

Ang cbl kan jeg kun håbe at de udgiver den i det oplag de kan sælge - også til samlere som os. Det synes jeg da hvert fald jeg fik at vide på komiks-messen...

AC

• edited November -1

AC skreiv:

Mathias har bekræftet at bog 6 er med Paul Murry - bog 7 har jeg lige fået teksten til - Marco Rota.

Arbeidet med neste Carl Barks bind skal visstnok også være i gang, så tro om ikke bind 8 blir med Carl Barks?

• cpscps
    edited November -1

Hej AC

Så bliver det spændene at se hvornår vi stakkels abonnenter får dem, da Egmont jo har lagt en "spærretid" ind fra man har betalt en bog til de sender den næste også selv om man benytter PBS.

• ACAC
    edited November -1

Jeps - jeg kan jo af gode grunde ikke følge med i hvornår de stakkels abonnenter får dem - da jeg får mit eksemplar når det er klar.

• edited November -1

cps skreiv:

Hej AC

Så bliver det spændene at se hvornår vi stakkels abonnenter får dem, da Egmont jo har lagt en "spærretid" ind fra man har betalt en bog til de sender den næste også selv om man benytter PBS.

Hvad er det med "spærretid" for abonnenter? Jeg har godt lagt mærke til at flere gange har jeg først fået en årgangsbog længe efter at den er i butikkerne.Når jeg så klager til egmont over den MEGET store forsinkelse,siger de at det har at gøre med hvornår de modtager pengene for den sidste bog jeg har modtaget (og jeg har altid betalt bogen til den første).Så nu betaler jeg samme dag som jeg modtager bogen - og det virker! Nu får jeg (som regel) bogen til tiden
    Er der nogen der kan uddybe hvad den "spærretid" går ud på?

• ACAC
    edited November -1

Jeg mindes at de på et eller andet tidspunkt med årgangsbøgerne sagde at man ikke ville modtage mere end så og så mange ekjsemplarer om året - for at holde det er de vel nødt til at fastsætte en bestemt tid mellem modtagelsen af hver bog? Men jeg ved ikke om det er sådan længere...

• cpscps
    edited November -1

hej HC

Med "spærretid" mener jeg den periode fra du ahr betalt en bog til de vil sende den næste, jeg mener det er 6 uger der går fra de har modtaget indbetalingen på en bog til de sender den næste.

Vi har selv haft problemer med de fleste af Egmonds Samlinger, men Lucky Luke har min Mor ofte ringet ind og brokket sig over at bøgerne ikke kom på de offentliggjorte udgivelsesdatoer. (Ja det er hele familien der samler). De samme problemer havde vi med Asterix, og med jævne mellemrum med Årgangsbøgerne, derfor er jeg spændt at se om HOF nu endelig kommer til abonnenterne samtidgt med at de kan fås i butikkerne. Abonnenterne var jo en bog bagud fra starten af, da de ikke kunne blive enige om man skulle kunne tegne abonnement eller ej.

Sidst vi ringede ind og brokkede os, oplyste egmont at de havde indført et nyt systm såabonnenterne nu skulle få bøgerne senest på udgivelsesdagen, så nu for vi se.

• edited November -1

Ettersom ingen her har besvart det spørsmålet som stilles her i tråden har jeg selv gått grundigere til verks og fått bekreftet at HOF-serien består av de samme bøkene i Sverige som i Norge og Danmark - det er m.a.o. den svenske INDUCKSøren som ikke har fått disse på plass.

• edited November -1

cps skreiv:

hej HC

Med "spærretid" mener jeg den periode fra du ahr betalt en bog til de vil sende den næste, jeg mener det er 6 uger der går fra de har modtaget indbetalingen på en bog til de sender den næste.

Vi har selv haft problemer med de fleste af Egmonds Samlinger, men Lucky Luke har min Mor ofte ringet ind og brokket sig over at bøgerne ikke kom på de offentliggjorte udgivelsesdatoer. (Ja det er hele familien der samler). De samme problemer havde vi med Asterix, og med jævne mellemrum med Årgangsbøgerne, derfor er jeg spændt at se om HOF nu endelig kommer til abonnenterne samtidgt med at de kan fås i butikkerne. Abonnenterne var jo en bog bagud fra starten af, da de ikke kunne blive enige om man skulle kunne tegne abonnement eller ej.

Sidst vi ringede ind og brokkede os, oplyste egmont at de havde indført et nyt systm såabonnenterne nu skulle få bøgerne senest på udgivelsesdagen, så nu for vi se.

Det er godt at i klager til Egmont!!! - Hvis tilstrækkelig mange abonnenter klager hjælper det måske.Jeg har klaget mange gange - både pr. tlf. og brev - og det eneste der lader til at virke, er hvis man betaler med det samme man modtager en bog. Så er der gode chancer for at den næste kommer til tiden. Hvis man derimod venter til den første med at betale, kommer næste bog som regel 1 - 2 mdr. forsinket.Det er helt gak-gak at at abonnenterne skal vente (længe) mens alle andre kan købe bogen i forretningerne på udgivelsesdagen.Det er faktisk bedre at købe dem i løssalg så man ikke skal vente, især da det er peanuts man sparer som abonnement - højst ca. 30 kr.
    Ak ja, hvad vi samlere må gennemgå af lidelser ;)

• edited November -1

Hans Christensen skreiv:

det eneste der lader til at virke, er hvis man betaler med det samme man modtager en bog. Så er der gode chancer for at den næste kommer til tiden. Hvis man derimod venter til den første med at betale, kommer næste bog som regel 1 - 2 mdr. forsinket.

Aha! Måske man skulle prøve at betale med det samme bogen ankommer istedet for at lade PBS betale den den sidste dag. Nogen der ved, om man kan lade PBS betale med det samme?

Hvor finder du i øvrigt udgivelsesdatoerne? Datoen for nr. 4 stod i et nyligt AA-blad, men jeg synes da ikke, jeg har set det så ofte. For det meste står der bare "På gaden nu!".

• edited November -1

Hej Thomas.
    Du kan se udgivelses datoen på Disneybasen.dk, Peter som har siden får nemlig en liste fra Egmont hver måned, hvor alt, som udkommer for Donald interesserede, står på.

• edited November -1

pryds skreiv:

Hans Christensen skreiv:

det eneste der lader til at virke, er hvis man betaler med det samme man modtager en bog. Så er der gode chancer for at den næste kommer til tiden. Hvis man derimod venter til den første med at betale, kommer næste bog som regel 1 - 2 mdr. forsinket.

Aha! Måske man skulle prøve at betale med det samme bogen ankommer istedet for at lade PBS betale den den sidste dag. Nogen der ved, om man kan lade PBS betale med det samme?

Hvor finder du i øvrigt udgivelsesdatoerne? Datoen for nr. 4 stod i et nyligt AA-blad, men jeg synes da ikke, jeg har set det så ofte. For det meste står der bare "På gaden nu!".

Hej Pryds.
    Jeg ser udgivelsesdatoerne i "Strip!" - og så kan man "savle" over bogen hos boghandlerne og tegneserie special - butikkerne (f.eks. "Fantask") i 4 - 8 uger før man får sit eksemplar fra Egmont! Dejlig service!!! Men som sagt, det hjælper (som regel) at betale omgående hver gang man modtager en bog. Ellers kan man lige så godt købe dem i løssalg - vi kender jo udgivelsesdatoerne - og man sparer MEGET lidt som abonnement. At klage til Egmont får man ikke noget ud af - det har jeg - som sagt - gjort mange mange gange! De fleste af os abonnerer jo for at få bogen på dagen - og ikke for at spare ca. 30 kr. - hvad jeg iøvrigt også skrev i et klagebrev til Egmont.Når man ringer der ind får man bare at vide at bogen er på vej eller et lignende ubrugeligt svar - for det passer nemlig sjældent! Hvis de fortsætter på den måde, tror jeg at de mister mange abonnenter som hellere vil købe i løssalg. Det er i hvertfald 30 kr. værd at få bogen på dagen og samtidig undgå alle de frustrationer og klager! 4 - 8 uger er ALT for lang forsinkelse!
    Egmont begynder så småt at blive min yndlings - aversion :)
    Men prøv at se om det også hjælper dig at betale straks.Ang. betalingsservice: ring til dem og spørg om de kan ordne det for dig - hvis ikke,så betal uden om PBS - det gør jeg selv.

• edited November -1

Jeg har selv, afbrudt mit abonnement, fordi jeg heller ikke gider vente. Så vil jeg hellere købe den i løssalg.

• ACAC
    edited November -1

Det ser da ud til at dette er blevet en egmont-diskussion - deres abonnementsservice osv. - jeg har aldrig haft noget at klage over fra den side.. - men vi kan da fortsætte diskussionen til vintermødet - nogle af jer er jo med :-)

• edited November -1

cps skreiv:

Umiddelbart ser det ud til, at et sådant system er i brug nu. I hvert fald har jeg fået Hall of Fame med Vicar (som ifølge Egmont udkommer 21. feb) i dag på trods af, at jeg betalte forrige HOF-bog på sidste betalingsdato. Eller måske er jeg bare heldig :-)

Sign In or Register to comment.

Hei sveis! Ja, her ser du meg! Er du ikke glad for å treffe meg?

Det ser ut som om du er ny her. Om du vil kome i gong, trykk på ein av desse knappane!

Har du lest forumreglane?